پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
این شیوه مدیریتی که در نوع خود پس از انقلاب بخصوص در دو دهه اخیر در ایرنا کم سابقه و حتی با توجه به گستردگی آن می توان گفت بی سابقه بوده است سبب شد تا برای انتصاب افراد بی تجربه در ایرنا طی یک دوره کوتاه مدت سه ماهه رزومه سازی و به اصطلاح زمینه پذیرش چنین مدیری در میان کارکنان و خبرنگاران با سابقه ایرنا مهیا شود.
شعارسال: سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا یکی از مهمترین رسانه های خبری دولتی و رسمی کشور در دوره حدود دو ساله تصدی خود بر این سازمان خبری با بکارگیری شیوه رزومه سازی فست فودی نیروهای تازه وارد،طی مدت کوتاهی انها را از مقام سربازی به درجه سرهنگی ارتقا داد.
 
این شیوه مدیریتی که در نوع خود پس از انقلاب بخصوص در دو دهه اخیر در ایرنا کم سابقه و حتی با توجه به گستردگی آن می توان گفت بی سابقه بوده است سبب شد تا برای انتصاب افراد بی تجربه در ایرنا طی یک دوره کوتاه مدت سه ماهه رزومه سازی و به اصطلاح زمینه پذیرش چنین مدیری در میان کارکنان و خبرنگاران با سابقه ایرنا مهیا شود.
 
نخستین اقدام سید ضیاء هاشمی در بکارگیری از این روش نادرست و غیرقانونی، انتصاب «پ.الف» بدون هیچ پیشینه حضور سازمانی در ایرنا بود که یک باره از همشهری محله - مجله نخ - به مدیریت اداره کل اخبار داخلی ایرنا رسید و حدود چهار ماه انتظار برای رزومه سازی فست فودی در مسئولیت بالاتر یعنی معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی که کلیدی ترین سمت سازمانی در ایرنا است ، او را در پست مدیریت اخبار داخلی نگه داشت.
 
اگر از ایتدای حضور ضیاء هاشمی از دیماه 96 در ایرنا برخی از اشتباهات ریز و درشت و شیوه های نادرست مدیریتی ایشان را نادیده بگیریم این نخستین خشت کج ضیاء هاشمی بود که به دنبال آن بقیه امور در حوزه خبر ایرنا تا ثریا کج رفت.
 
 متعاقب چنین اقدام و مجوزی از سوی ضیاء هاشمی بود که «پ.الف» نیز پس از رسیدن به معاونت خبر سازمان به تاسی از او شیوه روزمه سازی فست فودی را ادامه داد و شش تن از دوستان خود را که فاقد سابقه سازمانی در ایرنا بودند پس از یک دوره چند ماهه حضور در این سازمان خبری با تبدیل وضعیت همکاری از رابط خبر به کار معین و اعطای پست های سازمانی مدیران منطقه ای به عنوان دستیاران خود و مدیران ارشد مناطق خبری استان ها و درون سازمانی معرفی کرد.          
 
تازه ترین اقدام مدیرعامل ایرنا در بکارگیری از این شیوه مذموم اداری و غیرقانونی در انتصاب «ح.ج» رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهار محال و بختیاری نمود یافته است.
 
انتصاب «ح.ج» همانند بسیاری از انتصاب های دیگر سید ضیاء هاشمی از میان بیش از 200 نیروی تازه وارد ایرنا به موجب رعایت نشدن آیین نامه انتصابات مصوب1/4/1395 نه تنها به لحاظ قانونی تخلف آشکار به شمار می رود بلکه از نظر صلاحیت حرفه ای رسانه ای نیز محل تردید و بحث است.
 
"به موجب قانون انتصابات مصوب 1/4/95 هیچ مسئولی بدون سوابق خدمات دولتی و سابقه کارشناسی مرتبط با آن مسئولیت نباید منصوب شود."
 
رییس جدید ایرنای شهرکرد که مسیر ترقی را نه به طریق پلکانی بلکه با شیوه آسانسوری به مثابه بسیاری از مدیران کنونی ایرنا به خاطر لطف ضیاء هاشمی طی کرده در مدت حضور بسیار کوتاه خود در ایرنا ابتدا پس از دو ماه ریاست گروه آموزش طرح و برنامه و اکنون نیز مدیریت این سازمان خبری در استان چهار محال و بختیاری به او اعطا شده است.
 
«ج» هم ولایتی ضیاء هاشمی که از شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد به جمع یاران و دیگران مدیران همشهری و هم ولایتی او در ایرنا پیوست پس از انتصاب جدید با استقرار در گروه شهرستان ها جهت آشنایی با کار خبری رسانه تا قبل از عزیمت به شهرکرد سرگرم آموزش و یادگیری خبر شده است!
 
رییس جدید ایرنا شهرکرد که در پیشینه کاری خود جز مسئولیت سه ماه و ده در آموزش طرح و برنامه ایرنا را ندارد در حالی وظایف خبری و نمایندگی رسانه رسمی نظام در یکی از مهمترین استان های کشور عهده دار شد که همه کشور تا چند ماه پیش شاهد مهمترین رخداد خبری اشاعه ایدز و بروز مسایل امنیتی آن بوده است.
 
حال با این اوصاف آیا سپردن مسئولیت به یکی از نوباوگان فاقد تجربه رسانه ای ایرنا از سوی مدیرعامل این سازمان همانند بسیاری از انتصابات این چنینی در ایرنا  دور از چشم مسئولان ذیربط کشور نظیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهاد ریاست جمهوری و استانداری محترم استان چهار محال و محال و بختیاری باقی می ماند؟          
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری و آگاهی پرسش  ،تاریخ انتشار:  26 فروردین    1399،کدخبر  :  27155 ،www.porcesh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین