پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۷۱۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فروش شرکت‌ها و اموال مازاد دولتی می‌تواند در جبران کمبود بودجه موثر باشد درباره اقدام وزیر اقتصاد برای واگذاری شرکت‌های دولتی در بورس پیشنهادی ارائه کرد.
شعار سال: محمدرضا پورابراهیمی درباره اقدام وزیر اقتصاد برای واگذاری شرکت‌های دولتی طی اردیبهشت ماه در بورس با تخفیف ۲۵ درصدی و ممانعت از تکرار تجربه‌های گذشته در بحث ایجاد خصولتی‌ها گفت: پیشنهاد می‌شود در زمان عرضه و واگذاری شرکت‌های دولتی از امکان خرید توسط سازمان‌های شبه دولتی و سازمان‌هایی که خصوصی خالص نیستند، ممانعت به عمل آید.


وی افزود: در صورت جلوگیری از ورود سازمان‌های شبه دولتی برای خرید سهام شرکت‌های دولتی می‌توان به خصوصی شدن واقعی آن‌ها در بحث اقتصادی امیدوار بود. اگر بار دیگر پای شرکت‌ها و سازمان‌های شبه دولتی در زمان فروش شرکت‌های دولتی به میان بیاید در حقیقت تنها دولت سرمایه را از یک دست به‌دست دیگر انتقال داده و مشکلی هم حل نخواهد شد بنابراین باید امکان خرید توسط بخش خصوصی غیرواقعی گرفته شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه فروش شرکت‌ها و اموال مازاد دولتی می‌تواند در جبران کمبود بودجه دولت موثر باشد، ادامه داد: فروش اموال مازاد دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه سالانه قرار داده می‌شد، اما هیچگاه به‌صورت کامل محقق نشده البته این موضوع می‌تواند با اراده دولت و پیشگیری از ورود شبه دولتی‌ها به درستی اجرا شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 ، کدخبر: 94521 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
چطور کشور رو دارن حراج میکنن دولت های آینده باید با بدبختی کشور اداره کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین