پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
آمار قربانیان ویروس کرونا در خانه های سالمندان که حدودا معادل نیمی از آمار مرگ و میر در برخی کشورهای اروپایی است به مثابه یک تراژدی بشری غیر قابل تصور است.

شعار سال: شیوع بیماری کرونا در سایر کشورها بدین قرار است.

 سازمان جهانی بهداشت

به گفته مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، آمار قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان که حدودا معادل نیمی از آمار مرگ و میر در برخی کشور‌های اروپایی است به مثابه یک تراژدی بشری غیر قابل تصور است.
هانس کلاگ (Hans Kluge) که در یک کنفرانس خبری مجازی صحبت می‌کرد همچنین افزود «اوضاع در خانه‌های سالمندان عمیقاً نگران کننده است. من خواهان تحول در این زمینه هستم.»
براساس محاسبات اولیه دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، حدود نیمی از مبتلایان فوت شده ساکن خانه‌های سالمندان بوده اند.
روز ۱۳ آوریل، از ۴۴۴ فوتی در ایرلند، ۵۵.۲ درصد آن‌ها در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کردند.
بر اساس آماری که سازمان جهانی بهداشت در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشته است، فرانسه نیز روز ۱۵ آوریل اعلام کرد که ۴۹.۴ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ که جان باخته اند ساکن آسایشگاه‌های سالمندان بوده اند.
به گفته آقای کلاگ لازم بلکه ضروری است که ساختار خانه‌های سالمندان اصلاح شده و بر اساس موازین بهداشتی اداره شوند.

 

اتحادیه اروپا

طبق اعلام منابع دیپلماتیک، سران اتحادیه اروپا برای لزوم ایجاد حمایت و ترمیم خسارت های ناشی از ویروس کرونا موافقت کردند.
در همین راستا کمیسیون اتحادیه اروپا موظف است تا نیازها را ارزیابی کند و بودجه و راه جدیدی برای ترمیم مالی پیشنهاد دهد. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد تا زمانیکه با همدیگر اقدام نکنیم، ترمیم خسارات ناشی از ویروس کرونا متقارن نخواهد بود. وی گفت البته در زمینه میزان حمایت از اعضای اتحادیه اروپا اختلافات بزرگی وجود دارد.

 

برزیل 

با گسترش ویروس کرونا در برزیل و وضع بی خانمان ها در این کشور رو به وخامت است. 

تعداد بازدید : 2

پاناما

وزارت بهداشت پاناما اعلام کرد با ثبت ۱۷۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان در این کشور به ۵۱۶۶ نفر رسید.

 

فیلیپین

سخنگوی دولت فیلیپین اعلام کرد رئیس جمهور این کشور وضع قرنطینه را در مانیل تا اواسط ماه مه تمدید کرد.

 

چین

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد چین از ثبت شش مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

 

مکزیک

شبکه تلویزیونی الجزیره وزارت بهداشت مکزیک از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۱ هزار و ۶۳۳ نفر و افزایش تلفات آن به ۱۰۶۹ نفر خبر داد.

 

سرزمین های اشغالی فلسطین

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت ۲۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۱۴ هزار و ۸۰۲ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت این رژیم افزود شمار تلفات ویروس کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۱۹۲ نفر رسیده است.

 

مغرب

وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۱۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به ۳۵۶۸ نفر خبر داد. وزارت بهداشت مغرب همچنین افزود شمار تلفات کرونا در این کشور نیز با ثبت شش مورد جدید به ۱۵۵ نفر رسیده است.

 

مصر

وزارت بهداشت مصر از ثبت ۲۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به ۳۸۹۱ نفر خبر داد. وزارت بهداشت مصر همچنین افزود در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر نیز ابر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

الجزایر

شبکه تلویزیونی الجزیره دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد وزارت بهداشت الجزایر از ثبت ۹۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به ۳۰۰۷ نفر خبر داد. وزارت بهداشت الجزایر افزود شمار تلفات کرونا در این کشور نیز با ثبت پنج مورد جدید، به ۴۰۷ نفر رسیده است.

 

چک

دولت جمهوری چک از پارلمان این کشور خواست تا حالت اضطراری برای مقابله با کرونا تا ۲۵ مه تمدید شود.

 

قطر

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت جهان برابر ویروس کرونایی قرار گرفته است که هنوز به واکسنی ضد آن دست پیدا نکرده و این مسئله نیازمند حداکثر همکاری بین المللی است.

امیر قطر افزود ما خیلی زود خطر این بحران را درک کردیم و با همکاری با سازمان های بین المللی به تجربیات خود تکیه کردیم.

وی اضافه کرد قطر به دنبال تامین همه ملزومات پیشگیرانه فردی در بازار است و کارخانه هایی به این منظور احداث کرده است. ما کادر پزشکی و تجهیزات لازم را تقویت و بیمارستان های صحرایی احداث کرده ایم که ظرفیت هزاران نفر را دارد و امیدواریم به آنها نیاز پیدا نکنیم. نباید اقتصاد ما تحت تاثیر تغییر قیمت انرژی قرار بگیرد و اقداماتی برای اصلاحات ریشه ای که اقتصاد ما را آزاد کند، صورت گرفته است.
امیر قطر گفت با رایزنی با نهادهای ذی ربط در زمان مناسب، بازگشایی تدریجی فعالیت های مختلف را پس از اطمینان از محدود شدن شیوع کرونا بررسی می کنیم.

 

آفریقای جنوبی

رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد باید از بازگشایی اقتصادی عجولانه که به افزایش بیماری منجر می شود، خودداری کنیم.

 

امارات

دبی خدمات حمل و نقل عمومی از جمله مترو را از تاریخ ۲۶ آوریل از سر می‌گیرد.همچنین این امارت شیخ نشین به رستوران‌ها و کافه‌ها اجازه داد تا با ظرفیت حداکثری ۳۰ درصدی فعالیت خود را از سر بگیرند.مجتمع‌های تجاری نیز اجازه دارند تا به صورت محدود از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۲ شب و با ظرفیت حداکثری ۳۰ درصد باز باشند.

 

پاکستان

پزشکان پاکستانی اعلام کردند روش‌های مورد توافق رهبران مذهبی و مقامات پاکستان برای برگزاری نماز جماعت در مساجد کاربردی و عملیاتی نیست.

خبرگزاری "جیو نیوز" اعلام کرد پزشکان پاکستانی خواهان ایجاد محدودیت در مساجد برای برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان شدند.

پاکستان از روز شنبه محدودیت‌های پیشگیرانه و محتاطانه در مورد نماز جماعت را حذف کرد. در روز‌های اخیر برخی از روحانیون پاکستان محدودیت‌های نماز جماعت در مساجد را "غیر قابل قبول" خواندند.

به گفته وزارت بهداشت پاکستان شمار مبتلابان به کرونا در پاکستان تا این لحظه ۱۰ هزار ۹۰۰ نفر رسیده است که از این میان ۲۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

اتریش

با وجود محدودیت آفرینی رئیس جمهور آمریکا برای سازمان جهانی بهداشت و قطع بودجه آن، دولت اتریش تصمیم گرفت با پرداخت دو میلیون یورو به این سازمان، از تلاش‌های این نهاد بین المللی برای مبارزه با ویروس کووید - ۱۹ حمایت کند.

وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد قرار است یک میلیون یورو از این مبلغ برای آفریقا و خاورمیانه استفاده شود.

همچنین با این مبلغ چادر، ادوات بهداشتی، پتو و مواد ضدعفونی برای کشور‌های غرب بالکان خریداری خواهد شد.

آلکساندر شالن برگ وزیر امور خارجه اتریش افزود خطر ورود موج جدید را زمانی می‌توانیم کاهش دهیم که ویروس کرونا را در کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها تحت کنترل در آوریم."اوا ارنست زیدیج" سخنگوی سیاست خارجی حزب سبز اتریش هم با حمایت از کمک مالی اتریش به سازمان جهانی بهداشت گفت در حوزه سلامت، همکاری کلید موفقیت است و سیاست ما با سیاست دونالد ترامپ در آمریکا فرق می‌کند.

 

ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه آخرین آمار کرونایی ترکیه را اعلام کرد.

فخرالدین کوجا گفت براساس آمار اعلام شده ۳۱۱۶ بیمار قطعی جدید امروز در ترکیه شناسایی شدند.

به گفته کوجا تعداد مبتلایان به کووید - ۱۹ در ترکیه به ۱۰۱ هزار و ۷۹۰ نفر رسید.

همچنین متاسفانه ۱۱۵ شهروند ترکیه‌ای امروز جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲۴۹۱ نفر رسید.

وزیر بهداشت ترکیه شمار تست‌های امروز را ۴۰۹۶۲ و کل تست‌ها را ۷۹۱۹۰۶ و تعداد بهبود یافتگان امروز را ۲۰۱۴ و مجموع بهبود یافتگان را ۱۸ هزار و ۴۹۱ اعلام کرد.

 

یونان 

دولت یونان روز پنجشنبه قرنطینه عمومی را که از یکماه پیش برای ریشه کن شدن شیوع کرونا پیش بینی شده بود، تمدید کرد.

تنها کاهش تدابیری که از روز دوشنبه صورت می‌گیرد مربوط به بازگشایی نیمه وقت دادگاه هاست.

یونان به علت پیربودن جمعیت خود و نظام سلامتی که به علت یک دهه بحران مالی تضعیف شده است، زودتر از شرکای اروپایی خود قرنطینه را برقرار کرد و از شیوع کرونا کمتر آسیب دید.

شمار مبتلایان به کرونا در این کشور ۲۴۰۰ نفر است و از این تعداد ۱۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دولت یونان گفت «لغو قرنطینه در ماه‌های مه و ژوئن در چندین مرحله متوالی صورت می‌گیرد و تأثیر آن بر سامانه بهداشتی هفته به هفته ارزیابی خواهد شد.»

وی در کنفرانس خبری گفت «تدابیر محدودیتی که قرار بود ۲۷ آوریل پایان یابد، تا چهارم مه تمدید شده است.»با وجود این از روز دوشنبه آژانس املاک و دادگاه‌ها و ضابطان قضایی به طور نیمه وقت آغاز به کار می‌کنند.

نخست وزیر یونان قرار است در هفته آینده مراحل مختلف خروج از قرنطینه را اعلام کند.

 

کانادا

طبق اعلام آژانس بهداشت عمومی کانادا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴۰۸۲۴ نفر و تعداد جان باختگان به ۲۰۲۸ نفر رسیده است.

 

روسیه

شهردار مسکو و رئیس کارگروه فدرال مقابله با ویروس کرونا در روسیه گفت حتی نیمی از مسیر پیروزی بر ویروس کرونا را نیز پشت سر نگذاشته ایم و هنوز هفته ها برای جنگیدن با ویروس کرونا در راه است.

سرگئی سابیانین افزود همه گیری ویروس کرونا در مسکو و نیویورک همزمان آغاز شد، اما اوضاع ما بسیار بهتر است.

وی گفت اقدامات اتخاذ شده در مسکو حتی نسبت به سایر کشورها مؤثرتر بوده است.

 

ویتنام

ویتنام که ظاهرا موفقیت‌های خوبی در مبارزه با شیوع کرونا داشته است، روند لغو تدابیر قرنطینه را آغاز کرد.
طبق اعلام مسئولان بهداشتی ویتنام تنها ۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده و این بیماری تلفاتی در این کشور نداشته است.
هرچند تجمعات در ویتنام همچنان ممنوع است و مسئولان بهداشتی این کشور مردم را همچنان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشویق می‌کنند، دولت ویتنام به برخی کسب و کار‌ها به ویژه در هانوی و هوشی مین اجازه داده است، فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
از ژانویه گذشته که اولین مورد ابتلا به کووید - ۱۹ در ویتنام گزارش شد تنها ۲۶۸ مورد ابتلا به این بیماری در سراسر ویتنام ثبت شد و هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نشد. از یک هفته پیش نیز هیچ مورد جدید ابتلا به کووید - ۱۹ در این کشور گزارش نشده است.  

 

فنلاند

فنلاند بعضی محدودیت‌های کرو نایی را تمدید کرد.

نخست وزیر فنلاند گفت برای کند شدن گسترش ویروس کوید - ۱۹، بعضی محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت اجتماعات بیش از ۵۰۰ نفر در این جمهوری، به مدت سه ماه یعنی تا دهم مرداد تمدید می‌شود.

سانا مارین افزود بعضی محدودیت‌ها از هفته آینده به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. اما به نوع این محدودیت‌ها اشاره‌ای نکرد.

از اواخر اسفند، این کشور شمالی اروپا، مرز‌های این جمهوری با همسایگان را بست، مدارس را تعطیل و تجمعات را ممنوع کرد.

یک سوپرمارکت در فنلاند در ابتکاری جالب برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، دسته های بلندی را به در فریزرهای خود متصل کرده است تا مشتریان با ساعد خود درها را باز و بسته کنند.به گزارش، «know this»، این سوپرمارکت که در هلسینکی پایتخت فنلاند است این ابتکار را برای جلوگیری از تماس کف دست افراد با در فریزر و انتشار ویروس کرونا به خرج داده است.

 

حوزه بالتیک

سه کشور حوزه دریای بالتیک محدودیت رفت و آمد مرزی را که به علت شیوع گسترده ویروس کرونا برقرار شده است به تدریج کاهش می‌دهند.
نخست وزیران سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی در یک کنفرانس ویدیویی اینترنتی که امروز برگزار شد با اعلام این خبر گفتند برای خروج از دیگر محدودیت‌ها نیز کار گروه ویژه مشترکی بین سه کشور ایجاد می‌شود.
با این حال سه جمهوری حوزه دریای بالتیک همچنان با مشکلات و مرگ و میر‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.
هم اکنون تعداد بیماران کرونایی در جمهوری بسیار کم جمعیت استونی به ۱۵۹۲ نفر رسیده است.
این در حالی است که در این کشور یک میلیون و سیصد هزار نفری، ۴۵ نفر از مبتلایان به این ویروس خطرناک نیز تاکنون جان باخته اند.
در کشور لیتوانی هم تعداد بیماران کرونایی در حال افزایش بوده و به ۱۳۹۸ نفر رسیده است.
۳۸ نفر هم در این جمهوری قربانی عفونت ویروس کوید نوزده شده اند.
تعداد بیماران ویروس کرونا در لتونی دیگر کشور حوزه دریای بالتیک به ۷۷۸ نفر رسیده است. یازده نفر هم تا کنون بر اثر کرو نا در این جمهوری جان باخته اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 4 اردیبهشت 99، کد مطلب: 2698432: www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین