پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
طی پاییز سال ۱۳۹۸ در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی خرید، فروش و اجاره مسکن در تهران و حومه ثبت شده است که ۹۱ درصد از آگهی‌های منتشر شده مسکن تهران و حومه مربوط به دو پلتفرم دیوار و شیپور است.

شعار سال:طی پاییز سال ۱۳۹۸ در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی خرید، فروش و اجاره مسکن در تهران و حومه ثبت شده است که ۹۱ درصد از آگهی‌های منتشر شده مسکن تهران و حومه مربوط به دو پلتفرم دیوار و شیپور است.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد طی پاییز سال ۱۳۹۸ در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی خرید، فروش و اجاره مسکن در تهران و حومه ثبت شده است که از این تعداد، سهم دیوار ۶۵ درصد، سهم شیپور نزدیک به ۲۶ درصد، آی‌هوم ۵/۵ درصد، روزنامه همشهری ۱/۷ درصد و کمتر از دو درصد نیز مربوط به مابقی پلتفرم‌ها است. به عبارتی دیگر حدود ۹۱ درصد از آگهی‌های منتشر شده مسکن تهران و حومه مربوط به دو پلتفرم دیوار و شیپور است.

در کنار تعداد بسیار زیاد آگهی‌ها، نکته قابل‌تامل این است که هیچ سازوکاری در این پلتفرم‌ها برای تعیین قیمت وجود ندارد؛ چراکه اگر در سال‌های قبل مشاوران املاک با مولفه‌های مختلفی همچون شرایط سند ملک، روابط همسایگی، امنیت، آلودگی صوتی، منطقه جغرافیایی ملک، مصالح استفاده شده در ساخت، معماری خانه، نورگیری خانه،فرم زمین ملک، تورم و شرایط اقتصادی کشور و دوره‌های رونق و رکود و چشم‌انداز آتی ملک اقدام به قیمت‌گذاری می‌کردند، اما حالا این دلالان هستند که با قیمت‌های صوری خود (تعداد آگهی‌های بیشمار موید این موضوع است) حتی در شرایط رکود تورمی شدید هم قیمت‌ مسکن را بالا می‌برند.

۹۱ درصد آگهی‌های خرید، فروش و اجاره مسکن در دیوار و شیپور منتشر می‌شود

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نود اقتصادی،تاریخ انتشار:6اردیبهشت1399،کد خبر:2130187،www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین