پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «از نیمه خرداد» از آن به عنوان اثری که منظومه فکری رهبر انقلاب را تعریف می کند، یاد کرد.

شعارسال: محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم رونمایی از کتاب «از نیمه خرداد» در سخنانی عنوان کرد: وقتی این کتاب را دیدم حس کردم برای نسل ما حرفی ندارد چرا که تمامی مطالعات و حرف هایی که درباره رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون منتشر شده است را خوانده ایم، حتی بحث های ایشان در خراسان را ۲۵ سال پیش از این به صورت تایپ شده به دست ما رساندند و مطالعه کردیم، به همین خاطر با تکبر به این کتاب نگاه می کردم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که اتفاقاً این کتاب برای ما حرف های مهمی دارد که شاید مهمترینش تلاش مولف برای مکتوب کردن منظومه فکری رهبر انقلاب و توصیف یک منطق عملی و علمی برای ایشان است.

وی ادامه داد: مولف کتاب در بخش مربوط به رهبری جامعه، شعار رهبری یک مدیریت کلان ارزشی است را سرلوحه کار خود قرار داده است که به نظر من از این منظر می توان این کتاب را بسیار ارزشمند دانست. با این همه در موضوع نقش رهبری در توسعه علمی کشور، کتاب، خلاء های بسیاری دارد.

لاریجانی در همین زمینه گفت: وقتی جمهوری اسلامی تاسیس شد، بنای نظام سیاسی و مدنی خود را بر اساس عقلانیت اسلامی گذاشت. در همان زمان بسیاری تردید کردند که مگر می شود با اسلام حکومت پیشرفته ساخت؟ اما امروز که جمهوری اسلامی به کشوری بلندقد در حوزه علوم و تکنولوژی در منطقه مبدل شده است تازه متوجه شده اند که باید این قد بلند را کوتاه کرد و جلوی این توسعه را گرفت. به نظر من این پیشرفت ها یک حادثه نیست بلکه نتیجه ربع قرن استراتژی مستمر و روشن رهبری برای پیشرفت علمی کشور است و جالب اینکه تنها کمتر از ۳۰ درصد از خواست های ایشان در زمینه پیشرفت علمی کشور محقق شده است.

وی افزود: رهبر انقلاب همواره به حمایت از علوم پایه تاکید داشته و آن را برای جامعه مانند یک حساب پس انداز عنوان کرده اند. همچنین در بحث نوآوری در سطح جهانی و رقابت بین المللی و نیز تعریف میدان جهانی برای علم، تاکید کردند. محور بعدی مورد نظر ایشان تکیه بر جوانان برای توسعه علمی است و همواره این موضوع را مسئله اصلی در این عرصه دانسته اند. همچنین مسئله دانش، صنعت و سرمایه را که می توانند همگام و همراه با هم پیش بروند مطرح کردند و همواره نیز برای پیگیری موضوعات مرتبط با این سرفصل ها در تلاش بوده اند و استراتژی مشخصی را نیز برای پیشبرد آنها داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی تجربه بنای یک جامعه سیاسی سالم را داراست. دو تفکر مارکسیستی و لیبرالیستی باور ندارند که می شود با کمک اسلام حکومتی ایجاد کرد اما ما می توانیم تجربه راهبری چنین حکومتی را با منظومه فکری رهبریمان کشف و ارائه دهیم. دلایل موجه بودن این اتفاق نیز در خود اسلام نهفته است. دینی که کهنه نمی شود، جامع است و جهان شمول.

لاریجانی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی حکومت را در مفهوم احیای اسلام و نظام اسلامی شکل داده اند و به واسطه این حکومت بود که توانستند مکتب اهل بیت را احیاء کنند.

در پایان این مراسم، با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نویسنده کتاب «از نیمه خرداد» تجلیل به عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 9 شهریور 1395، کدمطلب: 3756471 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین