پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی همچون بخش های دیگر اقتصادی پیامدهایی داشته که کاهش قیمت محصولات کشاورزی یکی از مهمترین آنها بوده است.

شعار سال: شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی همچون بخش‌های دیگر اقتصادی پیامد‌هایی داشته که کاهش قیمت محصولات کشاورزی یکی از مهمترین آن‌ها بوده است.

*** پیامد‌های ویروس کرونا برای بخش کشاورزی

بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد هر کشوری است که علاوه بر تامین نیاز‌های داخل درآمدزایی قابل توجهی نیز برای کشور‌ها دارد.

با شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلاتی در بخش کشاورزی به وجود آمد که این مشکلات ممکن است این بخش مهم کشور را با رکود مواجه کند.

بر اساس این گزارش درصد قابل توجهی از برخی محصولات کشاورزی برای صادرات کنار گذاشته می‌شود که از جمله این محصولات می‌توان به پسته، خرما، انواع میوه جات و … اشاره کرد.

*** بسته شدن مرز‌های تجاری عواقب ویروس کرونا

بنابراین بسته شدن مرز‌های تجاری یکی از عواقب ویروس کرونا است که کشور‌های صادرکننده محصولات کشاورزی، خسارت زیادی در این زمینه متحمل شدند و این موضوع درآمد ارزی کشور‌ها را با کاهش مواجه کرده است.

عدم صادرات محصولات کشاورزی علاوه بر اختلال که درآمد‌های ارزی کشورها، مشکلات زیادی برای کشاورزان، صادرکنندگان و عمده فروشان ایجاد کرده است.

به عنوان مثال بخشی از محصول کشاورزی که برای صادرات کنار گذاشته شده بود، هم اکنون باید در انبار‌ها ذخیره شوند که این اقدام دو مشکل اساسی را به وجود می‌آورد، اول پرداخت هزینه‌های اضافی برای انبار کردن محصول و دوم این که کیفیت محصول در انبار‌ها به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.

*** محدودیت صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشور‌های جهان

با توجه به اینکه انواع مختلفی از محصولات کشاورزی ایرانی به کشور‌های جهان صادر می‌شوند، با محدودیت در صادرات این محصولات با کاهش تقریبی قیمت آن‌ها برای مصارف داخلی مواجه شده ایم.

به عنوان مثال قیمت سیب زمینی نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد، خرما ۵۰ درصد، و هر کیلو زعفران حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

همچنین شیوع ویروس کرونا به روند تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون پنبه و عسل آسیب وارد کرده است، به طوری که ممکن است میزان تولید این محصولات در سال جاری کاهش پیدا کند.

*** کاهش میزان تولید در سال جاری

پیشتر محمد حسین کاویانی مدیرعامل صندوق پنبه اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه کشت پنبه در برخی از نقاط شمالی کشور آغاز شد و پنبه کاران به دلیل رعایت نکات بهداشتی، از کارگران کم تری برای این مهم استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند به کاهش میزان تولید در سال جاری دامن بزند.

امیدواریم هر چه سریعتر با رفع ویروس کرونا تمام مشکلات بخش کشاورزی حل شود و این بخش به رونق سابق خود بازگردد و بیش از پیش برای کشور درآمد ارزی حاصل کند.

*** تسهیلات ویژه از سوی دولت به خسارت دیدگان پس از کرونا صورت گیرد

مدیرعامل صندوق پنبه در پایان اضافه کرد: همچنین دولت نیز پس از رفع ویروس کرونا باید تسهیلات ویژه به خسارت دیدگان از این ویروس اختصاص دهد تا افراد بتوانند خسارت وارد شده را جبران کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 9 اردیبهشت    99، کد خبر:    168933، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین