پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۷۳۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
ارزش سهام تبرک درحالی طی حدود شش ماه بیش از ۵ برابر شده که بدهی‌های جاری این شرکت از حدود ۱۱/۷ میلیارد تومان در پایان سال ۹۷ با رشد خیره‌کننده ۱۱۴۰ درصدی به حدود ۱۴۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده است.
شعارسال:ارزش سهام تبرک درحالی طی حدود شش ماه بیش از ۵ برابر شده که بدهی‌های جاری این شرکت از حدود ۱۱/۷ میلیارد تومان در پایان سال ۹۷ با رشد خیره‌کننده ۱۱۴۰ درصدی به حدود ۱۴۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده است.
 
این روزها شرکت تبرک پای ثابت آگهی‌های تبلیغاتی رسانه ملی است. جدای از اینکه هزینه‌های قابل‌توجه تبرک برای آگهی‌های تبلیغاتی چقدر در موفقیت فروش و بازاریابی شرکت تأثیر گذاشته، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر سهم تبرک در بازار سرمایه از حدود ۴۰۸ تومان در نیمه دوم آبان ۱۳۹۸ با رشد ۴۳۸ درصدی به حدود دو هزار و ۲۰۰ تومان در روزهای اخیر رسیده است.
 
همچنین ارزش بازار سهام تبرک نیز طی این مدت از حدود ۹۱۰ میلیارد تومان در نیمه دوم آبان به ۴ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان در روزهای اخیر رسیده که حکایت از رشد ۵/۳ برابری است.
 
قابل‌ذکر است رشد ارزش بازار سهام تبرک درحالی اتفاق افتاده که فروش خالص برخی از محصولات این شرکت ازجمله روغن فله سویا، انواع کمپوت و روغن خوراکی در شهریورماه سال ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از کاهشی جدی برخوردار بوده است.
 
اما نکته جالب‌تر اینکه ارزش سهام تبرک درحالی طی حدود شش ماه بیش از ۵ برابر شده که بدهی‌های جاری این شرکت از حدود ۱۱/۷ میلیارد تومان در پایان سال ۹۷ با رشد خیره‌کننده ۱۱۴۰ درصدی به حدود ۱۴۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده است.
 

به نظر می‌رسد این افزایش معنادار حجم بدهی‌های جاری گروه تبرک، به‌صورت مشخص ناشی از پرداخت سود سهام و درعین‌حال، عقد قرارداد پخش تبلیغات محصولات شرکت‌های فرعی تبرک با سازمان صداوسیما بوده است. به‌راستی رشد شگفت‌انگیز ارزش سهام تبرک چگونه رخ داده است؟


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری نود اقتصادی  ،تاریخ انتشار:  14 اردیبهشت   1399،کدخبر: 2130491 ،www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین