پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
محمدمهدی تندگویان به بحث و بررسی در خصوص آسیب های کرونا بر زندگی جوانان پرداخت.وی افزود: مشکلی که این روزها مشاهده می شود، کنسل شدن مراسم ازدواج جوانانی است که تصمیم داشتند در این ماه‌ها سر خانه و زندگی خود بروند.

شعار سال :محمدمهدی تندگویان در نشست اینستاگرامی با خبرگزاری برنا به بحث و بررسی در خصوص آسیب های کرونا بر زندگی جوانان پرداخت.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در نشست اینستاگرامی با خبرگزاری برنا ضمن اشاره به تاثیری که ویروس کرونا جامعه گذاشته، گفت: خوشبختانه خبرهای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان می دهد که آمار مرگ و میر رو به کاهش است اما نمی‌توان گفت کرونا تمام شده و مردم می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند.

او افزود: مشکلی که این روزها مشاهده می شود، کنسل شدن مراسم ازدواج جوانانی است که تصمیم داشتند در این ماه‌ها سر خانه و زندگی خود بروند.

تندگویان بیان کرد: ایرانی ها ماه رجب، شعبان و عید نوروز را ایام مبارکی برای برگزاری مراسم خواستگاری، عقد و عروسی می دانند اما امسال کرونا باعث شد این مراسم ها لغو شوند.

او ادامه داد: از سوی دیگر بعد از ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر را در پیش داریم که خیلی از مراسم های ازدواج به این دلیل برگزار نشده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: کرونا باعث شد امسال ماه های طلایی ازدواج را از دست دهیم و جوانان مراسم های خود را به زمان نامعلوم، یعنی پس از کرونا موکول کنند که این موضوع شروع زندگی مشترک را دچار وقفه می کند.

او افزود: نمی توان آمار دقیقی از تعداد مراسمی که لغو شده به دست آورد اما همه ما در اطرافیانمان جوانانی را داشتیم که برای این ماه ها برنامه ریزی کرده بودند که مجبور به کنسل کردن آن شدند.

تندگویان بیان کرد: اگر کل کشور منطقه سفید اعلام شود، پروسه بازگشت مردم به فعالیت های اجتماعی و دور هم جمع شدن آنها زمان زیادی را صرف می کند و برای راحت شدن خیالشان به زمان احتیاج دارند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آسیب طولانی شدن گفت: ممانعت از برگزاری مراسم ازدواج مشکلاتی در پی دارد. از این رو طولانی شدن یک رابطه موقت برای زوجین آسیب های بسیاری را به همراه دارد که از این لحاظ روانشناسان باید ورود کنند.

تندگویان با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در کشور گفت: موضوع اقتصادی مسئله دیگری است که باعث استرس جوانان شده است.

او ادامه داد: جوانان نگران هستند با همان پولی که قرار بود چندماه پیش زندگی مشترک خود را شروع کنند، می توانند با همان مبلغ این کار را انجام دهند یا خیر؟!

تندگویان تصریح کرد: همچنین کرونا هراسی در کشور باعث شده مردم از مراجعه به مراکز درمانی حتی رفتن به چشم پزشک هراس داشته باشند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کاهش بارداری در نیمه دوم سال 99 گفت: بسیاری از زوجین که قصد داشتن در این ماه ها اقدام به بارداری کنند با مشاوران ما در دفاتر مشاوره ازدواج تماس گرفتند و اطلاع دادند به دلیل ترس از سلامت مادر و کودک از تصمیم خود منصرف شدند.

او افزود: احتمالا ترس از بارداری باعث می شود در شش ماه دوم سال با کاهش جمعیت رو به رو شویم.

تندگویان تصریح کرد: شش ماه نخست سال فرزندانی به دنیا می آیند که در روزهای قبل از کرونا شکل گرفته اند اما نگرانی جدی ما درخصوص نیمه دوم سال 99 است چرا که بسیاری از زوجین از بارداری پشیمان شدند بنابراین اگر هشدار داده نشود با کاهش موالید روبه رو می شویم.

او افزود: البته این مشکل مقطعی است و انشالله با پایان کرونا به حالت عادی برمی گردیم اما همین کاهش تولد مقطعی می تواند شکاف جمعیتی ایجاد کند که آسیب های بسیاری به همراه دارد.

تندگویان با اشاره به ازدواج آسان گفت: این روزها خانواده ها باید پیش قدم شده و جوانان را به ازدواج آسان ترغیب کنند.

او ادامه داد: جوانانی که مراسم ازدواج خود را لغو کردند می توانند بدون چشم و هم چشمی و با احترام به تمام بزرگان فامیل بدون برگزاری مراسم تجملی، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ما به زوجینی که قصد بارداری دارند این اطمینان را می دهیم که مراکز نگهداری بیماران کرونایی از دیگر بیماران مجزاست و هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:15اردیبهشت1399،کد خبر: 995983،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
دیگه این جوونایی که مراسم ازدواج و عروسیشون عقب افتاده ،چاره ای ندارند که باید صبر کنند تا این شرایط کرونایی تموم بشه و بعد برن سر زندگیشون یا اینکه بدون مراسم و بریز و بپاش خیلی آرام و بی سر و صدا برن و زندگی مشترک رو شروع کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین