پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
بنا بر اذعان مدیرعامل پدیده شاندیز، از روز شنبه هفته آینده 521 میلیون سهم پدیده شاندیز با نماد «گشان» و «بدون قیمت پایه» و بر اساس عرضه و تقاضا و بدون هیچ محدودیتی در تابلوی فرا بورس قابل معامله خواهد شد
جزئیات خرید و فروش521 میلیون سهام پدیده از20 اردیبهشت به روایت مدیرعامل
 
پدیده بدون قیمت پایه درفرابورس

 بنا بر اذعان مدیرعامل پدیده شاندیز، از روز شنبه هفته آینده 521 میلیون سهم پدیده شاندیز با نماد «گشان» و «بدون قیمت پایه» و بر اساس عرضه و تقاضا و بدون هیچ محدودیتی در تابلوی فرا بورس قابل معامله خواهد شد.به گزارش خراسان رضوی، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و درج نماد شرکت «توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری» در تابلوی نارنجی فرابورس در 17 فروردین، طبق اطلاعیه پدیده شاندیز، 20 اردیبهشت‌ماه شنبه هفته آینده، سهام این شرکت روی تابلوی بورس خواهد رفت و امکان معامله سهام فراهم خواهد شد. اما این‌که فرایند عرضه سهام و ارزش سهام چگونه خواهد بود، سؤالاتی است که مدیرعامل این شرکت روز گذشته در حاشیه نشست خبری خود در پاسخشان ، در گفت‌وگو با خراسان رضوی اظهار کرد: رویه فروش سهام در فرابورس تشریفات قانونی خاص خود را دارد. درواقع بعد از این‌که نماد شرکت توسعه با نام گتوشا در تابلوی فرابورس به ثبت رسید، الزامات فنی و فرایندهای قانونی برای درج نماد در تابلوی فروش سهام نیز آغاز شد و در سه هفته گذشته تمام تلاش ما فراهم‌کردن این الزامات فنی و قانونی بوده است.نیما ملائی گفت: اما این‌که مطرح می‌شود، طولانی شدن مدت این فرایند به دلیل عرضه همزمان ارزهای اولیه دیگر شرکت‌ها یا سهام عدالت بوده است، به‌هیچ‌وجه صحت ندارد؛ زیرا سهام پدیده شاندیز به‌صورت ارز اولیه، عرضه نخواهد شد. علاوه بر این در این فرایند هیچ اعمال‌نظر حاکمیتی وجود نداشته است و تمام فرایند فنی و تشریفاتی بوده است که در نهایت روز گذشته ناظر فرابورس اعلام کرد سهام این شرکت از روز 20 اردیبهشت قابلیت معامله خواهد داشت.وی افزود: از روز شنبه هفته آینده ،20 اردیبهشت، سهام پدیده شاندیز روی تابلوی فرابورس قابل‌خرید و فروش است و این سهام هیچ قیمت پایه و مبنایی ندارد و به‌مانند سهام‌های اولیه برخی شرکت‌ها نخواهد بود و این بازار و عرضه و تقاضاست که قیمت این سهام را معین خواهد کرد ( سال گذشته سرپرست گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، ارزش هر سهم این شرکت را 128 هزار ریال بیان کرده بود).

521 میلیون سهام بدون محدودیت

مدیرعامل پدیده شاندیز درباره این‌که محدودیتی در میزان و نحوه عرضه سهام وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: هیچ محدودیتی در عرضه سهام این شرکت وجود ندارد و درواقع میزان عرضه و تقاضاست که هم ارزش و هم میزان سهام معامله‌شده را مشخص خواهد کرد؛ بنابراین روز شنبه 521 میلیون سهم شرکت توسعه پدیده شاندیز روی تابلوی فرابورس با نماد(گشان) قابلیت معامله خواهد داشت؛ اما این‌موضوع را که چه میزان از این سهام و با چه قیمتی معامله خواهد شد ،خود عرضه‌کنندگان و متقاضیان سهام مشخص خواهند کرد.وی درباره تغییر نام نماد از گتوشا به گشان نیز گفت: این تغییر نام مبنای فنی داشته و برای راحت‌تر کردن معامله سهام انجام‌شده است.

80 هزار سهامدار تاکنون ثبت نام کرده‌اند

ملائی همچنین درباره تعداد سهامدارانی که روز 20 اردیبهشت قادر خواهند بود سهام خود را در بورس معامله کنند، گفت: تعداد کل سهامداران شرکت توسعه پدیده شاندیز 123 هزار نفر است که از این تعداد تاکنون بیش از 80 هزار نفر در سامانه (سجام) ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توانند در بورس خریدوفروش سهام انجام دهند اما در روزهای آینده این امکان وجود دارد که تعداد سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام و تا روز شنبه کد بورسی اخذ کنند و بتوانند وارد معاملات شوند، افزایش یابد.
 
اطلاعیه دادگستری استان درباره نحوه وصول مطالبات سهامداران شرکت پردیسبان
پردیسبانی ها تا 30 اردیبهشت فرصت دارند
 
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان، مهلت مراجعه مالباختگان شرکت پردیسبان به سایتwww.pardisbannew .ir  تا مورخ 30/2/99 تمدید شد. پس‌ازاین تاریخ، سایت مذکور بسته و طی برنامه‌ریزی مشخص ردمال به مالباختگانی که در سایت مدارک را مطابق واقع بارگذاری کرده‌اند، صورت می‌پذیرد.پیرو اطلاعیه سابق در خصوص روند اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس در خصوص پرونده شرکت پردیسبان و با توجه به تقاضای تعدادی از سهامداران مبنی بر تمدید مهلت بارگذاری مدارک،آخرین‌مهلت ثبت مدارک توسط مالباختگان این شرکت 30/2/99 است و پس‌ازاین تاریخ رد مال  به افرادی که مدارک را به‌درستی و مطابق واقع بارگذاری نموده‌اند، صورت می‌پذیرد. خواهشمند است مالباختگان به نکات ذیل توجه داشته باشند:

-مالباختگان صرفاً می‌بایست مدارک را در سایت مذکور بارگذاری نمایند و نیازی به طرح شکایت و مراجعه حضوری به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیست.

- مالباختگان در بارگذاری مدارک دقت لازم را داشته باشند، چنان‌چه مدارک بارگذاری شده با اسناد موجود در شرکت مطابقت نداشته باشد، رد‌مال به آن‌ها با تأخیر مواجه می‌شود و در مرحله اول صرفاً افرادی که مطالبات آن‌ها با اسناد شرکت تطبیق داشته باشد ،پرداخت صورت می‌پذیرد.

-با توجه به عدم مطابقت برخی اطلاعات ثبت‌نامی مالباختگان با مدارک موجود در شرکت، در مهلت باقی‌مانده، افرادی که سهواً یا عمداً اطلاعات نادرست را ثبت نمودند، می‌بایست ضمن مراجعه به سایت نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.

- واریز وجه به‌حساب معرفی‌شده توسط مالباختگان به‌منزله رد مال است و مدارک موجود نزد افراد از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

-در مرحله اول واریز صرفاً بر مبنای اصل آورده افراد به شرکت است و در خصوص واریز سود به‌حساب مالباختگان درصورتی‌که اموال معرفی‌شده کفایت کند، متعاقباً برنامه‌ریزی می‌شود.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان   ،تاریخ انتشار: 15  اردیبهشت   1399،کدخبر: 695213،www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین