پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مجری بزرگترین طرح پرورش ماهیان گرمابی استان هرمزگان با بیان اینکه می توان با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به ثروت حلال دست یافت، گفت:برای رونق این طرح ها ضمن ایجاد اشتغال پایدار با توجه به صادرات این محصول ارز آوری خوبی برای کشور ایجاد می شود.

شعار سال: احمد زائری مجری یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور در گفتگو با خبرنگار هرمز از سیریک گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان و ابلاغ سیاست های کلی طرح های اقتصاد مقاومتی به فکر ایجاد طرح و اشتغالزایی برای خودم و تعدادی از دوستان شدم.

زائری اظهار کرد: مهمترین عامل برای ایجاد و راه اندازی طرح های اشتغالزا و اقتصادی داشتن انگیزه و مصمم بودن بر اجرای آن است ، و اصلی ترین نکته شروع توان مالی نیست بلکه اراده و خواستن برای رسیدن به هدف است.

وی افزود: وقتی می خواستم دست به شروع و فعالیت یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی که متناسب با ظرفیت و پتانسیل منطقه و شرایط اشتغالزایی و زمینه صادرات داشته باشد کلیه ظرفیت ها و داشته های فیزیکی منظقه خودرا بررسی و مطالعه داشتم و بعد از مشاور با دوستان بسیج سازندگی اقدام به عملیاتی کردن طرح نمودام.

زائری یادآور شد: از آنجائیکه بنده یک بچه روستایی و از تمکن مالی خوبی برخوردار نبوده ام با توکل بر خدا و استعانت از ائمه اطهار (ع) و بهره مندی از فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که بعد از ابلاغ سیاست های طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی معظم له به فکر راه اندازی و ایجاد اشتغال و فعالیت در این زمینه ها شدم.

وی با بیان اینکه برای شروع فعالیت های اقتصادی ابتدا بسیاری از چیزهای غیر ضرور و حتی آن چیزی های که به نظرم در زندگی ام ضرورتی برای داشتن آنها نیاز نیست همه را فروختم و برای سرمایه اولیه طرح استفاده کردم، اظهار داشت: با اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم از آن چیزی که در برنامه ریزی خود داشته جهشی قابل توجه در افزایش ظرفیت و رونق در تولید داشته باشم.

زائری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماهیان گرمابی علف خوار می باشند و تامین غذای آنها یکی از چالش های اصلی اجرای این طرحهاست که برای تامین غذای مورد نیاز هزینه های زیادی پرداخت می شود، در صورت مساعدت دولت می توان بخش عمده ای از مشکلات و موانع اجرای موفقیت آمیز این طرح را برطرف کرد.

مجری این طرح می گوید: روزانه حداقل باید مقدار یک تن غذا برای مصرف آنها تامین شود که در مجموع یک ماه برای تهیه ۶۰ تن غذا باید بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شود که این مسئله باعث افزایش هزینه های جاری طرح شده است.

زائری عنوان کرد: با توجه به تامین آب در صورت واگذاری زمین از طرف دولت برای کاشت غذای مورد نیاز ماهیان بیش از ۶۰ درصد مشکلات و هزینه های ناشی از اداره طرح برطرف می شود و با این صرفه جویی اقتصادی می توان ضمن افزایش تولید در بحث اشتغالزایی و صادرات بیشتر محصولات گام های موثری برداشته شود.

مجری بزرگترین طرح پرورش ماهیان گرمابی اضافه کرد: این طرح از اسفند ماه سال جاری شروع شده و تا یک ماه دیگر محصولات آن قابل برداشت خواهد شد که علاوه بر مصرف داخل به کشورهای پاکستان ، عراق و احتمال کویت صادر خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به تغذیه مناسب و روش های نوین مراقبت و نگهداری بیش از ۲۰۰ تن ماهی برداشت شود.

زائری عنوان کرد: از آنجائیکه موقعیت و شرایط بسیار مناسب و مساعد پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان سیریک فراهم می باشد در صورت توجه و اهمیت به ایجاد زیر ساخت های مناسب دیگر برای رونق این طرح ها ضمن ایجاد اشتغال پایدار با توجه به صادرات این محصول ارز آوری خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در سال های اخیر نامگذاری سال به عناوین مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نشانگر اهمیت آینده نگری و مشخص نمودن خط مشی ها برای مسئولین دولتی و مردم بوده تا با مدیریت صحیح و جامع ضمن ترسیم افق کلان از وابستگی کشور به کالاهای خارجی و رهایی از اقتصاد نفتی و تکیه بر پتانسیل و ظرفیت های داخل در رونق و شکوفایی بیشتر جامعه هوشیار عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگفته از وبسایت رودان نیوز، تاریخ انتشار 30 مهر 1394 ، کد خبر 68496 www.roodannews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین