پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
آمار بیکاری به خودی خود در مناطق شرقی هرمزگان بالاست و بیم آن می‌رود پس از سیل، بیکاری وسیع دامان مردم این منطقه را بگیرد.

شعار سال:آمار بیکاری به خودی خود در مناطق شرقی هرمزگان بالاست و بیم آن می‌رود پس از سیل، بیکاری وسیع دامان مردم این منطقه را بگیرد.

سیل وسیعی که مناطق گسترده‌ای از شرق هرمزگان از جمله ده‌ها روستا در جاسک و بشاگرد را به نابودی کشانده، سبب از بین رفتن زندگی و معیشت هزاران نفر از مردم ساکن در این منطقه شده است.

بسیاری از روستا‌های سیل‌زده در شرق هرمزگان به گونه‌ای تخریب شده‌اند که امکان احیای منازل مردم در هیچ شرایطی ممکن نیست و سیل خروشان به طور باورنکردنی، همه زندگی مردم را با خود برده است و دام‌ها و احشام مردم منطقه را نیز تلف کرده است.

هرمزگان با نرخ بیکاری ۱۴ درصد در میان استان‌هایی است که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و عمده بیکاری در آن نیز در مناطق شرقی آن است که بیم آن می‌رود سیل اخیر سبب تشدید بیکاری در مناطق سیل‌زده جاسک و بشاگرد شود.

استاندار هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از روستا‌های اطراف رودخانه گابریک در مناطق سیل‌زده جاسک با بیان این که حجم خسارات بسیار فراتر از روایت‌های تصویری و مردمی است، خاطرنشان کرد: دامداران و کشاورزان این مناطق تمام دارایی‌شان را از دست داده‌اند.

بیکارشدن دامداران و کشاورزان منطقه از یک سو و نبود سرپناه مناسب برای مردم در مناطق سیل‌زده سبب تشدید بی‌سابقه بیکاری در شرق هرمزگان خواهد شد و این جا است که دولت باید با برنامه‌ریزی اصولی و با تزریق اعتبارات حمایتی، معیشت و استقلال زندگی را به مردم مناطق سیل‌زده بازگرداند.

همچنین ضروری است تا با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در هرمزگان و کشورمان و احتمال طغیان مستمر رودخانه‌های گابریک و جگین در جاسک و بشاگرد، آن دسته از روستا‌هایی که در معرض سیلاب قرار دارند، سریع‌تر در نقطه جدید و امنی جانمایی شده و زندگی جدید مردم در این مناطق از سر گرفته شود.

علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز اظهار کرد: دستگاه قضایی با همکاری شورای تأمین جاسک، دستور تخلیه برخی از روستا‌ها را در همان دقایق اولیه وقوع سیل صادر کرد و آماده همکاری با دستگاه‌های مسؤول به منظور کاهش آسیب‌ها در زمینه سیلاب است.

رضا اللهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان در این زمینه اظهار کرد: بیش از یک هزار مددجوی کمیته امداد در سیل شرق هرمزگان مورد آسیب جدی قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنان منازل خود و دام و کشاورزی‌شان را به کلی از دست داده‌اند.

آنچه در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد، توجه خاص دستگاه‌ها به امدادرسانی و آذوقه رسانی به مردم در گام اول و سرعت دادن به اقدامات لازم برای احیای زندگی مردم در گام دوم است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:25دی1398،کد خبر:7210371،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
دامداران و کشاورزان این مناطق تمام دارایی‌شان را از دست داده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین