پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
زمین لرزه ای در ساعت 48 دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی 5.1ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین شهر دماوند را لرزاند که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است.در پی وقوع این زمین لرزه ،مناطق امن معرفی شده اند،مراکز ورزشی برای پذیرش احتمالی مردم باز شده اند.و چند حاشیه از حضور شهروندان در پمپ بنزین ها را می توانید در خبر زیر مشاهده نماید.

شعار سال :زمین لرزه ای در ساعت 48 دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی 5.1ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین شهر دماوند را لرزاند که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

به نقل از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در شهر دماوند و در عرض 35.78 و 52.05 شمالی به وقوع پیوست.

تاکنون گزارشی در خصوص این زمین لرزه که در استان تهران از جمله کلانشهر تهران احساس شد، منتشر نشده است.

مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است.

درهمین حال محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دقایقی پیش در توئیتی عنوان کرد: به خاطر وقوع زلزله ترافیک تماس های صوتی شهر تهران چندین برابر شده است، لطفا برای آزاد سازی کانال های صوتی از امکان تماس با پیام رسان ها استفاده کنید. هم اکنون ترافیک شبکه دیتاو اینترنت پایین تر از حد نرمال است.

مهدی جمشیدی دانا با اشاره به زلزله دقایقی پیش در تهران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب به شبکه گاز به دلیل زلزله گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت وگویی اعلام کرد این زلزله ای در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران نیز احساس شده است.
به گفته وی، پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تاکنون گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.

پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت ارزیابی زلزله امشب استان تهران بیان کرد: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تاکنون در دماوند مصدومی نداشتیم و در گیلاوند برخی منازل مسکونی دچار ترک خوردگی شده‌اند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های فیروزگر، رسول اکرم، امام خمینی و شهدای تجریش در آماده باش هستند.

کولیوند گفت: همه پایگاه‌های اورژانس هم در حال آماده باش هستند. تا این لحظه گزارشی از مصدوم زلزله به ما اعلام نشده است.

فرماندار دماوند نیز دقایقی پیش افزود: خوشبختانه تاکنون زلزله خسارت مالی و جانی در دماوند نداشته است، اما تیم‌های هلال احمر بریا بررسی آخرینوضعیت خسارت احتمالی به روستاهای منطقه اعزام شده‌اند.
مهدی حیدری اظهارداشت: با بررسی وضعیت منطقه تا یک ساعت دیگر می توانیم آمار دقیقی از وقوع خسارت احتمالی این زمین لرزه ارائه دهیم.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:زلزله اصلی به قدرت ۵.۱ ریشتر در مرکزیت دماوند اتفاق افتاده و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.
احتمال وقوع پس لرزه همچنان ادامه دارد و در حال حاضر پیگیر هستیم مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

سخنگوى سازمان اورژانس كشور: در شهرستان دماوند - گیلاوند ۱ مرد ۶۰ ساله بر اثر هد تروما در حین فرار فوت کرد و 6 نفر مصدوم ترومایی ناشی از فرار شدند.

فعال شدن گسل مشاء علت زلزله تهران بود؟

دکتر حمیدرضا نانکلی رییس اداره ژئودزی سازمان نقشه‌برداری کشور، گفت: گسل مشا به طول ۲۰۰ کیلومتر، از سمت فیروزکوه به سمت شمال تهران و کرج امتداد دارد و زلزله تهران، به دلیل حرکت این گسل بوده است.

همچنین سازمان فضایی ایران نقشه ماهواره‌ای شدت لرزه حس شده ناشی از زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد جمعه تهران را منتشر کرد.
این نقشه، شدت لرزه را بر اساس اطلاعات ثبت شده از منابع جمع سپاری در اینترنت و پرتال سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) نمایش می‌دهد.

حواشی زلزله در تهران

 

 

نقشه گسل مشا

حواشی زلزله در تهران

 

در این بین ،محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توییتر نوشت: به دلیل وقوع زلزله، ترافیک تماس‌های صوتی شهر تهران چندین برابر شده است، لطفا برای آزادسازی کانال‌های صوتی، از امکان تماس با پیام‌رسان‌ها استفاده کنید، هم‌اکنون ترافیک شبکه‌ دیتا و اینترنت پایین‌تر از حد نرمال است.

او همچنین خاطرنشان کرد: هیچ قطعی تا این لحظه در شبکه‌ی ارتباطی کشور به دلیل زلزله به‌وجود نیامده است، با توجه به هشدار ستاد مدیریت بحران مبنی بر احتمال وقوع پس‌لرزه، به همه‌ی واحدهای عملیات شبکه در اپراتورهای تلفن‌همراه و شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام آماده‌باش کردم.

جهرمی با انتشار توییت دیگری اعلام کرد: با اقدامات انجام‌شده ظرفیت تماس‌های صوتی افزایش یافت، امکان برقراری تماس‌ صوتی در شبکه‌ تلفن همراه بدون مشکل برای شهروندان فراهم است.

حواشی زلزله در تهران

امشب؛ بازگشایی سرویس بهداشتی پارکها ضرورت دارد

در اخبار آمده است که در پی وقوع زلزله امشب در استان تهران جمع کثیری از مردم به خیابان ها و پارکها مراجعه کردند اما متاسفانه سرویس بهداشتی پارکها و بوستانها با ابلاغیه ستاد مبارزه با شیوع کرونا همچنان بسته هستند!

لازم است در شرایط اضطراری کنونی شهرداری تهران و شهرداری های کل استان، هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی این اماکن اقدام کند.

میزبانی مکان‌های ورزشی استان تهران از شهروندان تا ۴۸ ساعت آینده

به دنبال وقوع این زلزله در شهر تهران، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: با دستور ستاد بحران استانداری تهران و وزیر ورزش تا رفع شرایط احتمالی زلزله در تمامی مجموعه‌های ورزشی استان تهران تا ۴۸ ساعت آینده بر روی شهروندان باز است.

حواشی زلزله در تهران

رضا گلمحمدی اظهار داشت: با وقوع زلزله در ساعات بامدادی امروز در ۱۱ ورزشگاه روباز پایتخت برای اسکان و پذیرش شهروندان تهرانی باز شد که مراجعان زیادی هم اینک در مجموعه های ورزشی حضور دارند.

وی با بیان اینکه مجموعه های دولتی این نهاد در شهرستان دماوند از صبح امروز پذیرش شهروندان را به نحو مطلوبی انجام می دهند، گفت: تا مادامی که آرامش در این منطقه پس از زلزله حکمفرما شود، خدماتی اسکان و اقامت توسط اداره ورزش و جوانان به شهروندان دماوندی ارائه خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران هم اینک مدیران چهار حوزه پایتخت (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق) در حالت آماده باش هستند، افزود: هرگونه تصمیم برای ارائه خدمات و زمان بیشتر با نظر ستاد مقابله بحران استان تهران انجام خواهد شد.

گلمحمدی ضمن دعوت مردم به آرامش و بی توجهی به شایعات برخی فضاهای مجازی در خصوص زلزله های احتمالی تاکید کرد که هیچ علمی قادر به تشخیص بلایای طبیعی نبوده و امیدوارم آرامش تا چند ساعت آینده در جامعه برقرار شود.

به گفته وی زلزله امروز تهران تا این لحظه هیچ خسارتی به بناهای ورزشی دولتی و خصوصی تهران وارد نکرده است.

آخرین جزییات از خسارت زلزله تهران به روایت اتاق فرمان هلال احمر استان تهران

تعداد بازدید : 4

نقاط امن تهران اعلام شد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نقاط و مراکز امن پایتخت در برای تخلیه اضظراری در هنگام زلزله را اعلام کرد.

حواشی زلزله در تهران

 

مراکز تخلیه امن اضطراری تهران؛

حواشی زلزله در تهران

حواشی زلزله در تهران

اما شهروندان تهرانی از هراس زلزله دیشب را در خیابان ها بودند و عده ای هم کماکان به دنبال پر کردن باک بنزین خودروها. در اینجا می توانید فیلم هایی را که شهروندان در فضای مجازی منتشر نموده اند را از وضعیت پمپ بنزین های پایتخت در نیمه شب ،مشاهده نمایید.

صف پمپ بنزین در مرکز تهران - خیابان مفتح!

حواشی زلزله در تهران

وضعیت پمپ بنزین‌های پایتخت پس از زلزله

تعداد بازدید : 8

صف طولانی پمپ بنزین در غرب تهران محدوده بوستان جوانمردان

تعداد بازدید : 2

در آخر یادآوری یک پیام از سپهبد سلیمانی ،خالی از لطف نیست که اظهار داشتند: یک زلزله ۵ ریشتری در یک شب تهران را به هم میریزد؛ خب تصور کنید داعش وارد کشور ما می‌شد...۹۶/۱۰/۲۳

حواشی زلزله در تهران

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جی پلاس،تاریخ انتشار:19اردیبهشت1399،کد خبر:1426980،www.jamaran.news

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:19اردیبهشت1399،کد خبر:83779892،www.irna.ir

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:19اردیبهشت1399،کد خبر:547584،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین