پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
خبرگزاری کیودوی ژاپن روز جمعه از نیویورک گزارش داد، دولت آمریکا تلاش دارد قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند تا نقطه پایانی برای هرنوع آزمایش هسته ای در سطح جهان باشد.

شعار سال: این گزارش به نقل از یک پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط نمایندگی آمریکا در سازمان ملل افزود، آمریکا می کوشد به عنوان بخشی از تلاش باراک اوباما رئیس جمهوری آن کشور برای ایجاد جهانی عاری از تسلیحات هسته ای این قطعنامه را هرچه سریعتر به تصویب برساند.

این پیش نویس که نسخه ای از آن به دست کیودو افتاده و قرار است در 20 سپتامبر (30 شهریور) بررسی شود، از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد می خواهد تا از انجام هرگونه آزمایش اتمی و یا انفجار هسته ای جدا پرهیز کنند.

این پیش نویس قطعنامه با استناد به فصل هفتم منشور سازمان ملل که فقط کشورهای عضو شواری امنیت را مجاز به انجام آزمایش های نظامی و غیرنظامی هسته ای می داند، از همه کشورهای غیر عضو این شورا می خواهد از انجام چنین آزمایش هایی جدا خودداری کنند.

پیش نویس یاد شده که در اختیار 14 عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته از همه کشورها خواست تا پیمان منع گسترش و آزمایش سلاح های هسته ای را هرچه سریعتر امضاء کنند.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کره جنوبی چندی پیش اعلام کردند که در راستای آزمایش های موشکی کره شمالی، برنامه های مشترکی را برای مهار این کشور در دست بررسی دارند.

در راستای همین برنامه، کره جنوبی دوشنبه گذشته طی بیانیه ای اعلام کرد که وزیران امور خارجه و دفاع خود را راهی آمریکا می کند تا اجرای روند برنامه های هماهنگ برای محدود کردن پیونگ یانگ به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی تصریح کرده است که با اعضای شورای امنیت همکاری زیادی خواهد شد تا مشخص شود که کره شمالی با اجرای برنامه های گسترده نظامی، تسلیحاتی و هسته ای فقط در مسیر خود انزوایی و مهار پیشرفت های داخلی خود گام برمی دارد.

کره شمالی روز چهارشنبه سوم شهریور ماه جاری دست به یک آزمایش موشک بالستیک از یک زیردریایی زد که این اقدام محکومیت شورای امنیت را در پی داشت و این شورا اعلام کرد که اقدامات جدی در واکنش به مجموعه جدید آزمایش های موشکی پیونگ یانگ را در دستور کار دارد.

این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل اسفند سال گذشته نیز به اتفاق آرا قطعنامه 2270 را برای اعمال سخت ترین تحریم های دو دهه گذشته علیه کره شمالی تصویب کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395، کد مطلب: 82214540:www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین