پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
یک مقام بلند پایه سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی برای پذیرش پیمان منع آزمایش های هسته ای اعلام آمادگی کرده است.

شعار سال: «لاسینا زربو» رئیس نهاد تعیین شده در سازمان ملل متحد برای این پیمان، در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از اعلام امادگی تل آویو برای پذیرش پیمان «سی تی بی تی» مبنی بر منع آزمایش های هسته ای خبر داد.

وی تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که اکنون مسئله ای که مطرح است مربوط به «زمان» تصویب این پیمان است و نه «چرایی» این پیمان.

زربو افزود: پذیرش این پیمان توسط اسرائیل، به هموار کردن راه برای ایجاد منطقه عاری از آزمایش های هسته ای در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیل است که بعد از دیدار با متخصصین سازمان عدم منع آزمایش هسته ای و همچنین متخصصین اسرائیلی برای پذیرش پیمان سی تی بی تی اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان منع آزمایش‌های هسته‌ای گفت: نتانیاهو مشخص نکرد که کابینه اسرائیل در چه تاریخی این معاهده را خواهد پذیرفت، اما افزود که اين شيوه در دیپلماسی بین‌المللی عادی است.

گفتنی است که هرچند رژیم صهیونیستی هیچگاه در مورد قابلیت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای خود اظهار نظر نمی‌کند ولی تنها کشور صاحب سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه تلقی می‌شود.

پذیرش این پیمان توسط رژیم صهیونیستی آن را به مرحله اجرا شدن نزدیک تر می کند. به گونه ای که تنها هفت کشور از ۴۴ کشوری که پذیرش آنان برای به اجرا درآمدن این پیمان الزامی است، باقی می مانند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 تیر 1395، کد مطلب: 3691389 :www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین