پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین اظهار نظر خود درباره کرونا گفته است: احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. وی همچنین گفت: ویروس کرونا نیز مانند هر چیز دیگری می‌میرد و بدون دستیابی به واکسن پس از مدتی خودبه‌خود ناپدید خواهد شد.

شعار سال:جولان کرونا در میان محافظان ترامپ 11 محافظ ترامپ کرونا گرفتند.


 آمار مبتلایان به کرونا در دنیا عصر دیروز از مرز 4 میلیون نفر گذشت و به 4،032،871 نفر رسید. آمار تلفات این بیماری البته صرفا بر مبنای ادعای دولت‌ها با 276،680 نفر آرام‌آرام در حال رسیدن به 300 هزار نفر است. آمار بهبود یافتگان کرونا هم دیروز به 1،399،742 نفر رسید.
تعداد کیس‌های فعال کرونا در دنیا تا عصر دیروز 2،356،449 بود که از این تعداد حال 2 درصد یعنی 48،169 نفر وخیم گزارش شده است. ایالات متحده با 1،322،164 مبتلا و 78،617 فوت شده همچنان درگیرترین کشور دنیا با کروناست. بعد از آمریکا کشورهای اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و روسیه در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

* تز جدید ترامپ: کرونا خودش ناپدید می‌شود
در آمریکا اگرچه گاف‌های دونالد ترامپ درباره کرونا سبب شد مشاورانش به وی توصیه کنند نشست خبری نداشته باشد اما با این حال اظهارات هر از گاه وی همچنان محل بحث و تمسخر اهالی سیاست و پزشکان است. رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین اظهار نظر خود درباره کرونا گفته است: احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. وی همچنین گفت: ویروس کرونا نیز مانند هر چیز دیگری می‌میرد و بدون دستیابی به واکسن پس از مدتی خودبه‌خود ناپدید خواهد شد.
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در جلسه‌ای با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه گفت: نسبت به واکسن همان حسی را دارم که نسبت به گرفتن تست دارم، این ویروس خودش بدون واکسن از بین می‌رود.
یکی از مشکلات جامعه آمریکا با ترامپ تکیه بیش از حد وی بر «حس» خود برای مواجهه با کروناست. این بار نیز وی بدون هیچ‌گونه شواهد علمی می‌گوید بر مبنای حس خود فکر می‌کند بدون نیاز به واکسن، کرونا از میان می‌رود.
ترامپ بار پیش با پیشنهاد تزریق مواد ضدعفونی‌کننده مثل وایتکس به افراد کرونایی، جامعه پزشکی آمریکا را دچار شوک بزرگی کرد و در فاصله چند روز تعداد مسمومیت‌ها بر اثر وایتکس و مواد ضدعفونی‌کننده سر به آسمان گذاشت تا جایی که چند فرماندار آمریکایی از مردم خواستند مواد ضدعفونی‌کننده مصرف نکنند.
ترامپ همچنین در ادامه با اشاره به‌ اینکه ممکن است شیوع ویروس کرونا در پاییز دوباره شدت بگیرد، گفت: ویروس‌ها یا آنفلوآنزاهایی هستند که می‌آیند و دانشمندان سراغ ساخت واکسن می‌روند ولی هیچ‌ وقت نمی‌توانند آن را بسازند و این ویروس‌ها خودشان ناپدید می‌شوند و دیگر پیدایشان نمی‌شود. آنها هم مثل هر چیز دیگری می‌میرند.
وی افزود: اینکه می‌گویند این ویروس خواهد رفت، به این معنا نیست که امسال این اتفاق می‌افتد، به این معنا نیست که این پاییز یا پاییز بعدی می‌رود اما در در نهایت از بین می‌رود. سوال این است که آیا به واکسن نیاز داریم؟ از یک نظر ممکن است خودبه‌خود از بین برود اما اگر واکسن آن را داشته باشیم مفید خواهد بود.
ترامپ در حالی از نبود نیاز به واکسن برای ریشه‌کن کردن کرونا صحبت می‌کند که «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بارها تاکید کرده این بیماری بدون دستیابی به واکسن از بین نخواهد رفت. به گفته فائوچی تا زمانی که واکسنی موثر و مطمئن برای این بیماری یافت نشود، زندگی بشر به حالت عادی بازنمی‌گردد.

* 11 محافظ ترامپ کرونا گرفتند
دست و پنجه نرم کردن 11 نفر از اعضای تیم حفاظت ترامپ با کرونا دیروز یکی از ترندهای توئیتر بود و صدها نفر درباره آن توئیت زدند. ماجرا از آنجا آغاز شد که یاهونیوز اعلام کرد اسنادی را مشاهده کرده که بر مبنای آن ۱۱ نفر از اعضای سرویس مخفی آمریکا که وظیفه محافظت از جان مقام‌های آمریکا را به عهده دارند، به عفونت کرونا مبتلا هستند. 2 ماه پیش سرویس مخفی آمریکا به مبتلا شدن یکی از کارکنانش به کرونا اذعان کرد. با این حال، اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد با ابتلای ۱۱ نفر از اعضای این سرویس به این بیماری، مشکل از آن چیزی که به نظر می‌‌رسیده گسترده‌تر است. این گزارش در حالی منتشر شده که طی 2 روز گذشته مشاهده نشانه‌های ابتلا به کرونا در ۲ نفر از کارکنان کاخ سفید که ارتباط نزدیکی با دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس داشته‌اند، مساله ایمنی کارکنان کاخ سفید را زیر ذره‌بین قرار داده است. طبق سند وزارت امنیت داخلی آمریکا علاوه بر این ۱۱ نفر ۲۳ نفر دیگر از اعضای سرویس مخفی هم به این بیماری مبتلا شده و بهبود یافته‌اند. ۶ نفر دیگر هم در حال حاضر در دوران قرنطینه به سر می‌برند.

* تمدید محدودیت سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی
کمیسیون اروپا به دلیل تداوم شیوع کرونا از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی خواست محدودیت‌های سفرهای غیرضروری به کشورهای خود را تا ۲۶ خردادماه تمدید کنند. این کمیسیون در بیانیه‌ای تاکید کرد بازگشایی مرزهای اتحادیه اروپایی باید بعد از کاهش محدودیت‌های تردد در داخل کشورهای عضو انجام شود و هشدار داد وضعیت در اروپا و سراسر جهان شکننده است. محدودیت جدید همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی جز ایرلند را شامل می‌شود، زیرا ایرلند با بریتانیا که خارج از این اتحادیه است، منطقه مسافرتی مشترک دارند. بدین ترتیب ساکنان کشورهای همسایه‌ اتحادیه اروپایی نظیر نروژ، بریتانیا، سوئد، ایسلند و لیختن‌اشتاین نمی‌توانند تا اواخر خرداد ماه به این حوزه سفر کنند. در عین حال، در این محدودیت‌ها برخی استثنائات در نظر گرفته شده تا اطمینان حاصل شود جریان عرضه و تقاضا به اتحادیه اروپایی همچنان ادامه یافته و همه شهروندان کشورهای این اتحادیه و نیز کادر درمانی، سایر کارکنان خط مقدم مقابله با کرونا و دیپلمات‌ها بتوانند به این اتحادیه سفر کنند.

ترامپ: کرونا خود ‌به خود ناپدید می‌شود!

***
[انگلیس: موج دوم کرونا سیستم بهداشتی‌مان را مختل می‌کند]
انگلیس که پرتلفات‌ترین کشور دنیا بعد از آمریکا محسوب می‌شود، همچنان بر ادامه اجرای قوانین قرنطینه تاکید می‌کند. دولت انگلیس به مردم هشدار داده است انتظار هیچ‌گونه تغییر عمده و بزرگی را در قوانین قرنطینه نداشته باشند. بر اساس این گزارش، تلفات ویروس کرونا در بریتانیا بیشتر از سایر کشورهای اروپایی بوده ولی فشارهای زیادی بر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس وارد شده تا قوانین قرنطینه را که از اواخر مارس اعمال شده، کاهش دهد. «جورج اوستیس» وزیر محیط‌زیست انگلیس تاکید کرده است تغییر عمده‌ای در سیاست‌های دولت ایجاد نخواهد شد. وی در این باره گفت: باید واقع‌بین باشیم، هیچ‌گونه تغییر عمده‌ای در سیاست‌های دولت به صورت ناگهانی و یک‌شبه اعمال نمی‌شود. زمانی که می‌خواهیم محدودیت‌ها را کاهش دهیم، باید بشدت محتاط و مراقب باشیم. هنوز چالش‌های زیادی وجود دارد. وزیر محیط‌زیست انگلیس گفت: مجبوریم تا یک مدت زمانی را با این ویروس زندگی کنیم، بنا براین باید از وقوع موج دوم ابتلا به این ویروس جلوگیری کنیم، موج دوم این ویروس می‌تواند سیستم بهداشت و درمان را بشدت مختل کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز،تاریخ انتشار:21اردیبهشت1399،کد خبر:219306،www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
ترامپ خیلی باحاله در مورد همه چی اظهار نظر می کنه.خب راست میگه دیگه با این وضعیت باید منتظر باشیم کرونا خودش از رو بره و نابود بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین