پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
جعفر قنادباشی گفت: واقعیت و ماهیت اروپا در حقیقت آن چیزی است که امروز می بینیم که این کشورها حتی نمی توانند جلوی شیوع کرونا را حتی در اندازه ایران بگیرند؛ این در حالی است که این کشورها نه مانند ایران تحریم هستند و نه مشکلات اقتصادی دارند.

شعار سال:جعفر قنادباشی گفت: واقعیت و ماهیت اروپا در حقیقت آن چیزی است که امروز می بینیم که این کشورها حتی نمی توانند جلوی شیوع کرونا را حتی در اندازه ایران بگیرند؛ این در حالی است که این کشورها نه مانند ایران تحریم هستند و نه مشکلات اقتصادی دارند.

 بیش از چند ماه است که بحران کرونا در دنیا به وقوع پیوسته و در شرایط فعلی می توان گفت همه کشورهای اروپایی و آسیایی با این بحران رو به رو و دست و پنجه نرم می کنند.

در این میان نحوه مدیریت کشورهای غربی بسیار قابل تأمل است؛ کشورهایی که سال ها خود را مهد قدرت و ثروت می دانستند در مواجهه با کرونا بسیار ضعیف عمل کرده و واقعیت بیماری در کشورهای غربی نشان می دهد که قدرتی که غرب سال ها در رسانه های خود از خود به نمایش گذاشته بود تنها یک قدرت پوشالی است.

در همین راستا جعفر قناد کارشناس مسائل بین الملل؛ در خصوص وضعیت کرونا در کشورهای غربی و میزان رسیدگی به بیماران کرونایی اظهار داشت: این روزها اخباری که از رسانه‌های بومی غرب مخابره می شود با آنچه که سال ها از سوی این رسانه ها درباره قدرت اروپا مطرح می شد تفاوت زیادی دارد و خبرها حاکی از دروغ بزرگی است که رسانه های غربی درباره قدرت غرب سال ها در ذهن مردم فرو می کردند.

وی در ادامه افزود: خبرهای مختلف از بحران در کشورهای غربی هر دقیقه مخابره می شود و تصاویر هم این بحران را تأیید می کند. در ایتالیا بیماران مسن را به حال خود رها می کنند و آنقدر رسیدگی به بیماران ضعیف است که بیماران را در خیابان ها رها کرده اند؛ سوء مدیریت در ایتالیا برای کنترل کرونا تا جایی است که این کشور دست کمک خود را به سمت کوبا دراز کرده و از یک کشور رده چندم تقاضای کمک کرده است.

تناقض رسانه‌های معاند در تشریح وضعیت کرونا در ایران

این کارشناس بین الملل با اشاره به قرنطینه گسترده در کشورهای غربی عنوان کرد: منحنی ابتلا و شیوع کرونا در دنیای غرب شتاب زیادی دارد و آمار مبتلایان و مرگ و میر حاکی از عدم توانایی غربی ها برای کنترل این ویروس است؛ طبق آماری که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است ایران با وجود تحریم های گسترده توانسته است به خوبی از پس ویروس کرونا بر آمده و شیوع این بیماری را مهار کند.

قنادباشی ضمن تشریح رویکرد رسانه های معاند در موضوع کرونا علیه ایران عنوان کرد: این رسانه ها در ابتدا سعی کردند روی روند انتخابات ایران تأثیر گذاشته و موضوع کرونا را با مسائل سیاسی ادغام کنند؛ رویکرد بعدی این رسانه ها اتهام زنی به ایران برای عدم مدیریت شرایط و دروغ گویی در اعلام آمار بود.

وی در ادامه افزود: این رسانه‌ها بازهم دست از اتهام زنی علیه ایران برنداشته و سعی کردند ابتلای مسئولان کشور به کرونا را شوآف جلوه دهند اما وقتی مقامات اروپایی به کرونا مبتلا شدند ابتلای آنها را نشانه مردمی بودن و درگیری آنها برای حل مشکلات بیماران کرونایی می دانستند که این بزرگترین تناقض آنها در موضوع کرونا بود.

این کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه این رسانه‌ها ایران هراسی و براندازی نظام را در دستور کار خود دارند تصریح کرد: این رسانه ها که در روزهای نخست اظهارات قاطعی درباره کرونا مطرح می کردند اما امروز مجبور به عقب نشینی شده اند به طوری که در روزهای نخست اعلام می‌کردند ایران آمار را پنهان می‌کند اما در ادامه و با شناسایی و بهبود بیماران مبتلا به کووید 19 اعلام کردند که ایرانی‌ها در انتشار آمار بیماران غلو می‌کنند.

قنادباشی با تأکید بر اینکه کرونا عامل رسوایی غرب شده است همچنین گفت: واقعیت غرب در حقیقت چیزی نبود که پیش از این از خودشان به نمایش می گذاشتند و واقعیت و ماهیت اروپا در حقیقت آن چیزی است که امروز می بینیم که این کشورها حتی نمی توانند جلوی شیوع کرونا را حتی در اندازه ایران بگیرند؛ این در حالی است که این کشورها نه مانند ایران تحریم هستند و نه مشکلات اقتصادی دارند.

قدرت پوشالی غرب برای افکار عمومی روشن شد

وی همچنین گفت: افکار عمومی غرب هم امروز فهمیده اند که آن قدرتی که از سوی رسانه ها درباره غرب مطرح می شد فراتر از رسانه نبوده و این قدرت ها پوشالی است در حقیقت کرونا باعث رسوایی غرب شده است؛ امروز مشخص شده است که ایران تحریم شده بیشتر از غرب توانسته است کرونا را کنترل و مدیریت کند.

این کارشناس بین الملل تأکید کرد: امروز آمریکا که خود را قدرت اقتصادی می داند از کره جنوبی ماسک و سرنگ وارد کرده است و این نشان دهنده ماهیت و واقعیت این کشورهاست که تاکنون با تلاش رسانه‌های خود توانسته بودند قدرت پوشالی خود را به رخ دنیا بکشانند اما در عمل توانایی مدیریت بحرانی مانند کرونا را ندارند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:9فروردین1399،کد خبر:1593708،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین