پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور دستور داد تا گزارشی کامل و روزانه از روند خرید گوشت مرغ و اوضاع صنعت مرغداری در اختیار وی قرار دهد.

شعار سال: وزیر جهاد کشاورزی: با عنایت به موافقت سازمان دامپزشکی، صادرات مرغ زنده عملیاتی گردد.

وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور دستور داد تا گزارشی کامل و روزانه از روند خرید گوشت مرغ و اوضاع صنعت مرغداری در اختیار وی قرار دهد:

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای عباسی معروفان

مدیرعامل محترم شرکت پشتیبانی امور دام

سلام علیکم

با عنایت به شرایط حاکم بر صنعت طیور و در راستای وظایف شرکت پشتیبانی امور دام و حمایت از مرغداران و کاهش ضرر و زیان آنها، ضروری است موارد ذیل در اسرع وقت اقدام و گزارش کاملی از روند اجرای آن‌ها به صورت روزانه به اینجانب، ارائه گردد.

۱. ارائه گزاش دقیق از میزان خرید روزانه مرغ مازاد از ابتدای سال جاری به تفکیک زنجیره ها، تشکل ها، مرغداران وکشتارگاه‌ها و علل کاهش آن در هفته‌های اخیر.

۲. ارائه گزارش دقیق از روند اجرایی شدن توافق فروش ۲۵ هزار تن مرغ (ترجیحا مرغ غیر منجمد و تازه) موضوع ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و دلایل عدم تحقق این مهم تا کنون.

۳. ارائه گزارش دقیق از میزان صادرات گوشت مرغ منجمد در چند ماه اخیر علی رغم حذف عوارض صادراتی برای آن شرکت

۴. ارائه گزارش کامل از وضعیت موجود ذخایر گوشت مرغ و تاریخ انقضای آن‌ها به تفکیک ماه و راهکار‌های مدیریت آن‌ها

۵. از تاریخ ابلاغ این نامه تا اطلاع ثانوی و رسیدن به شرایط پایدار در تولید و قیمت گوشت مرغ، با همکاری کامل و موثر سازمان دامپزشکی و کشتارگاهها، روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها، تشکل‌ها و با تمام امکانات موجود، بدون فوت وقت مکانیسمی طراحی نمایید تا با حذف واسطه ها، کشتارگاه‌ها و ... روزانه بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تن مرغ مازاد مستقیما از زنجیره‌ها، تشکل‌ها و مرغداران، با قیمت مصوب خریداری، جمع آوری و ذخیره گردد به طوریکه حداکثر منافع ناشی از این اقدام نصیب تولیدکنندگان مرغ شود.

۶. با عنایت به موافقت سازمان دامپزشکی و وجود تقاضای بالقوه در کشور‌های همسایه، با اخذ مجوز احتمالی و لازم از کارگروه تنظیم بازار و دستگاه‌های ذیربط به همکاری تشکل‌ها و استانداران استان‌های مرزی، شرایط لازم برای صادرات مرغ زنده عملیاتی گردد.

کاظم خاوازی
وزیر جهادکشاورزی

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری حکیم مهر ، تاریخ انتشار 25    اردیبهشت    99، کد خبر:    57363، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین