پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
عضو هیات رئیسه اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه (TOBB) گفت: دو کشور ایران و ترکیه دارای پتانسیل های همکاری زیادی بخصوص در کشاورزی و صنایع غذایی هستند و لازمه استفاده بیشتر از پتانسیل های موجود ترکیه و ایران نزدیک شدن بیشتر بخش خصوصی دو کشور به یک دیگر است.
شعارسال:"بولند کاراکوش" صبح امروز در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و ترکیه، گفت: تعاملات سیاسی دو کشور نتیجه خود را داده است و این کنفرانس نمونه ای از توافق های صورت گرفته است.

وی به شرایط سیاسی منطقه و تاثیر آن به اقتصاد کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: قدرت های بزرگ در عراق و سوریه قدرتنمایی می کنند و این برای ما خطرناک است.

کاراکوش گفت: ترکیه و ایران دارای یک دوستی دیرینه و تاریخی هستند و این همکاری ها نه تنها برای دو کشور، بلکه برای منطقه هم نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

وی به هدف تجارت 30 میلیارد دلاری دو کشور که توسط رئیسان جمهور ایران و ترکیه تاکید شده اشاره کرد و گفت: این رقم از حجم تجارت باید توسط سفیران اقتصادی دو کشور محقق شود.

عضو هیات رئیسه TOBB گفت: دو کشور ایران و ترکیه دارای پتانسیل های همکاری زیادی بخصوص در کشاورزی و صنایع غذایی هستند و لازمه استفاده بیشتر از پتانسیل های موجود ترکیه و ایران نزدیک شدن بیشتر بخش خصوصی دو کشور به یک دیگر است.

کاراکوش همچنین گفت: ما در زمینه جهانگردی می توانیم کار کنیم، در ترکیه بیش از یک میلیون نفر و با احتساب بنگاه های مرتبط دو میلیون نفر در صنعت جهانگردی کار می کنند. ما در این زمینه آماده انتقال تجربیات به ایران هستیم.

وی با بیان اینکه حجم تبادلات مالی در صنعت گردشگری ترکیه سالانه به 100 میلیارد دلار می رسد، گفت: ما می توانیم نیروهای انسانی کارآمد در زمینه صنعت توریسم را برای تبریز 2018 تربیت کنیم.

کاراکوش تاکید کرد: ما در زمینه صنعتی هم با آذربایجان شرقی همکاری های مان را ادامه می دهیم و با تلاش زیاد و سرعت بخشیدن به توافقات می توانیم هدف 30 میلیارد دلاری تجارت بین دو کشور را عملی کنیم.

وی در پایان گفت: ما در برنامه ای که فردا برای بازدید از منطقه آزاد ارس خواهیم داشت با وسواس این منطقه را بررسی خواهیم کرد و همه تلاش خود را برای توسعه روابط دو کشور انجام خواهیم داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری نصر، تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1395 ، کد خبر: 56828، www.nasrnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین