پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
روانشناس حوزه تربیتی دانشگاه فرهنگیان گفت: ورزشکاران ما باید میانبر‌های خلاقانه‌ای بیابند تا خود را با شرایط تطبیق دهند، در حال حاضر نمی‌توانیم شرایط را تغییر دهیم؛ بنابراین برخورد ما با مباحث پیرامون زندگی، باید براساس منطق باشد.

شعار سال: تقی ابوطالبی روانشناس حوزه تربیتی در خصوص تاثیرات روحی و روانی دوری از تمرینات و مسابقات روی ورزشکاران و قهرمانان طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: در حال حاضر همه اقشار، در موقعیت‌های مختلف برابر ویروس کرونا قرار گرفتند. اما ورزشکاران و ملی‌پوشان افتخارآفرین کشورمان که درجای خود شخصیت الگویی هستند، پیش از این مسئله که سالن‌های ورزشی باز بودند، تمرین ماندن در خانه و یک‌جا نشینی کنار اعضای خانواده را نداشتند. همچنین براساس شرایط جسمانی و تعاملات با گروه‌های ورزشی قطعا شادی و شادابی داشتند و انرژی جسمانی خود را در جایگاه مناسب مصرف می‌کردند. اما الان باتوجه به شرایط کنونی، یک ورزشکار ملی‌پوش باید در خانه بنشیند که نه به ماندن در منزل عادت دارد و نه می‌تواند به زمین‌های بازی برود.
وی افزود: اگر هم ورزشکاران بخواهند در این شرایط ورزش کنند یک سری دستورالعمل‌های بسیار خاص خود را دارد. این یک مشکل مهم است که به صورت همگانی در جهان گسترش پیدا کرده و شامل همه انسان‌ها در تمام کشور‌ها اعم از کودک، نوجوان و ... می‌شود.
ابوطالبی اظهار داشت: این یک واقعیت است، اما برخورد با یک مسئله واقعی براساس نگاهی هیجانی، آسیب‌هایی را به دنبال دارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۷۵% عامل بیماری‌های روانی و جسمانی، تعارض است. تعارض در این شرایط چه کنم گفتن. حالا اگر هر یک از افراد خانواده ما بخواهد به درد چه کن دچار شود، قطعا در آینده به مشکلاتی از قبیل اضطراب و پایداری روانی دچار خواهد شد.
این روانشنانس حوزه تربیتی در پایان گفت: ورزشکاران ما باید این شرایط را به عنوان واقعیت زندگی بدانند و باید یک مسئله واقعی در این بازه زمانی تلقی کنند. انسان در مواجه با عوامل تنش‌زای محیطی دو عکس‌العمل دارد، یا جنگ و گریز یا روش‌های دیگر. ورزشکاران ما باید برای رفع مشکل مبارزه کنند و تمرینات انفرادی، محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند تا آمادگی جسمانی خود را از دست ندهند. حضور ورزشکاران در منزل می‌تواند یک شرایط برای درک متقابل نیز باشد، انسان‌ها باید از این فرصت استفاده و ارتباطات بیشتری با خانواده‌های خود برقرار کنند. ورزشکاران ما باید میانبر‌های خلاقانه‌ای بیابند تا خود را با شرایط تطبیق دهند، در حال حاضر نمی‌توانیم شرایط را تغییر دهیم؛ بنابراین برخورد ما با مباحث پیرامون زندگی، باید براساس منطق باشد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کدخبر: 1005713، تاریخ انتشار: 3خرداد 1399، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین