پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
مرتضی الویری نیز به خاطر یک مصاحبه علیه شهردار سابق تهران به دادگاه احضار شده است، اما درباره این دادگاه توضیحات بیشتری ارائه نشد. فعالان سیاسی اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی به شدت از الویری انتقاد می‌کنند و بعید نیست این انتقادات به خاطر جایگاه الویری در شورای عالی استان‌ها باشد. جایی که تبدیل به حیاط خلوت چمران شده بود.

شعار سال:  شورای شهر تهران در این سه سال عملکرد خیلی موفقی نداشته است. تغییر دو بار شهردار تهران یک بار به خاطر استعفای نجفی و یک بار به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان که منجر به برکناری افشانی شد، مدیریت شهری را تا حد زیادی متزلزل کرده است. روز گذشته هم علی اعطا در توییتی کنایی خواست این نکته را برساند که شورای شهر را در تصمیمات شهری دخالت نمی‌دهند: «دوستان خبرنگار درباره طرح ترافیک از من می‌پرسند. من بی‌اطلاعم.»

هرچند شورای شهر تهران به ضعیف‌ترین وضعیت خود رسیده که حتی نظارتی بر شهرداری هم ندارد، با این حال ظاهرا در یک سال باقیمانده اصولگرایان همچنان می‌خواهند فشار‌های امنیتی را بالای سر آنها افزایش دهند تا در انتخابات سال آینده شورای شهر که معمولاً با رد صلاحیت کمتری نسبت به انتخابات مجلس برگزار می‌شود، بهانه برای رد صلاحیت اعضای اصلاح طلب فعلی شورا داشته باشند و بتوانند بار دیگر مدیریت شهرداری تهران را به دست بگیرد. البته این فشار‌ها فقط مختص به تهران نبوده است. پیش از این مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان و مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز، از کلانشهر‌های ایران به دادگاه احضار و از عضویت در شورای شهر محروم شدند.

به جز این دو نفر، تعداد زیاد دیگری از اعضای اصلاح طلب شورای شهر دیگر نیز زیر فشار قضایی قرار گرفتند. البته در این میان بعضی از اعضای شورای شهر سعی کردند با تغییر ادبیات خود و محافظه کارتر شدن از حضور در بحث‌ها اجتناب کنند تا درگیر این مسائل نشوند. نمونه اخیر آن حضور یکی از اعضای شورای شهر مشهد در یکی از محافل خاص اصولگرایان بود که با انتقادات تندی در فضای مجازی مواجه شد.

اما به هر حال کمتر کسی است که اهمیت تهران را در سپهر سیاسی ایران تایید نکند. حالا محمد جواد حق شناس برای دومین بار به دادگاه احضار شده است. این بار به این بهانه که از آمار کرونا انتقاد کرده و گفته آمار افراد دفن شده در بهشت زهرا با آمار اعلام شده از سوی نهاد‌های رسمی کشور تفاوت دارد.

این ادعا فقط مختص به محمدجواد حق‌شناس نیست. در واقع دو هفته بعد از اعلام آمار روزانه کرونا به تفکیک استان‌ها، وزارت بهداشت از تداوم این کار اجتناب کرد. برخی فعالان عرصه پزشکی معتقد بودند این پنهانکاری بخاطر پوشاندن نقطه ضعف‌ها و همچنین پوشاندن آمار بالای کرونا برای جلوگیری از وحشت عمومی بوده است.

کسی به آمار تفکیک شهر‌ها دسترسی ندارد، اما شهرداری در نهاد‌هایی مثل بهشت زهرا به برخی آمار‌های دیگر دسترسی دارد و این آمار در تناقض با آمار رسمی وزارت بهداشت قرار دارد، اما ظاهراً سوال کردن در این مورد، آن هم نه برای یک فرد عادی بلکه برای یک عضو شورای شهر، می‌تواند خطرآفرین باشد!

 

ماه رمضان سال قبل این عضو شورای شهر، در صفحه اینستاگرام خود دعای ربنا را با صدا و قرائت یک زن منتشر کرده بود که باعث عصبانیت و ناراحتی تندرو‌های مذهبی شد و در نهایت با حضور در دادگاه با قرار کفالت آزاد شد.

نزدیکان او معتقدند چون حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر است، علت نفرت اصولگرایان از او را باید در تلاش او برای نامگذاری بعضی از خیابان‌های تهران به نام چهره‌هایی مثل محمد مصدق، شجریان و سیمین بهبهانی جستجو کرد؛ چهره‌هایی که اصلاً مورد تایید جریان اصولگرا نیستند.

 بعضی از اعضای شورای شهر تهران نیز با شکایت مدیران سابق شهرداری گذشته راهی دادگاه شدند. از جمله محمود میرلوحی که با شکایت قالیباف به خاطر نابسامان خواندن دوره شهرداری او به دادگاه احضار شده است. محمود میرلوحی در تحقیق و تفحص چند پرونده مهم درباره دوران شهرداری قالیباف نقش موثری دارد و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب معتقدند این شکایت‌ها به این دلیل بوده تا در به نتیجه رساندن آن پرونده‌ها اخلال ایجاد شود. پرونده‌هایی مثل پرونده املاک نجومی و همچنین میزان بدهی‌های شهردار سابق تهران. به گفته مدیران جدید شهری، قالیباف هفتاد هزار میلیارد تومان بدهی برای شهرداری دوره جدید به یادگار گذاشته است.

مرتضی الویری نیز به خاطر یک مصاحبه علیه شهردار سابق تهران به دادگاه احضار شده است، اما درباره این دادگاه توضیحات بیشتری ارائه نشد. فعالان سیاسی اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی به شدت از الویری انتقاد می‌کنند و بعید نیست این انتقادات به خاطر جایگاه الویری در شورای عالی استان‌ها باشد. جایی که تبدیل به حیاط خلوت چمران شده بود.

شهربانو امانی که در میان اعضای شورای شهر تهران، منتقدانه‌ترین توییت‌ها را می‌نویسد، به خاطر بیان مطالبی درباره فاکتور دو میلیاردی برای پخت و پز و توزیع آش نذری به دادستانی تهران مراجعه کرده است.

از الهام فخاری هم درباره مصاحبه‌های تحقیق و تفحص از موسسه همشهری شکایت شده است. ذاکری مدیر سابق همشهری، شاکی فخاری است.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران که به دادگاه احضار شد، ناهید خداکرمی بود. خداکرمی از این رو به دادگاه احضار شد که مسائلی درباره مسئله حجاب بیان کرده بود. او پیشنهاد داده بود در فرودگاه‌ها مناطقی ایجاد شود که مسافران خارجی ضرورتی به استفاده از حجاب نداشته باشند. بعد از این صحبت فشار به ناهید خداکرمی به شدت افزایش یافت. خداکرمی بعد از آن سکوت کرد، اما اخیراً بار دیگر به خاطر انتقاد درباره آمار کرونا با وزارت بهداشت تنش لفظی پیدا کرد. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نهادی بود که از ناهید خداکرمی شکایت کرده بود که محکوم به پرداخت ۴ میلیون جریمه نقدی شد.

باید دید فشار‌های یک سال باقی مانده، اصلاح طلبان شورای شهر را محافظه کارتر می‌کند یا منجر به طرح انتقادات تندتر از سوی آن‌ها در آستانه انتخابات خواهد شد؟

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت رویداد۲۴  ، تاریخ انتشار 6 خرداد    99، کد خبر:215917،www.rouydad24.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
روز نمیشه که خبر دستگیری و تخلف یک مقام رو نشنویم واقعا چرا اینجوری شدن مسئولان.مگر اینها نماینده مردم برای انجام امور مردم نیستند؟چرا به بیراهه میرن؟به نظر می رسه باید در انتخاب مدیران دقت بیشتری صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین