پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
مهندس حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فعالان خبری شهرستان میانه از احداث مجتمع GTP پتروشیمی(تبدیل گاز به پروپیلن) در شهرستان میانه در برنامه ششم توسعه خبر داد.
شعارسال: مهندس حسینی در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان اظهار کرد:با توجه به وجود سدهای بزرگ در شهرستان و نبود بهره وری مناسب از این سدها برای عمران و آبادانی میانه، در دیدار حضوری با مهندس زنگنه وزیر محترم نفت درخواست احداث این مجتمع را به ایشان ارائه کردم که مورد موافقت قرار گرفت و با جدیت پیگیر نهایی شدن این طرح در آینده ای نزدیک خواهم بود.

نماینده میانه با اشاره به دستور صریح وزیر نفت مبنی بر احداث این مجتمع در شهرستان میانه ادامه داد:وزیر محترم نفت شهرستان میانه را نقطه مناسبی برای احداث GTP دانسته و دستور احداث کارخانه پتروشیمی در میانه را الزامی کردند.

مهندس حسینی افزود: با اجرای این طرح بخش عظیمی از مشکلات شهرستان از جمله اشتغال حل شده و نیز موجب رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد و با اجرای آن گامی جدید در توسعه صنعت پتروشیمی کشور برداشته میشود.

پیشتر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز با اشاره به معطوف شدن پتروشیمی به سمت پروپیلن گفته بود: باتوجه به بحران آب و آببر بودن طرحهای GTP مذاکراتی با وزارت نیرو انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مصاحبه ای در تاریخ 2 اردیبهشت سال جاری؛ درخصوص تاکید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر طرحهای GTP و آببر بودن این صنعت و بحران آب در کشور اظهار داشته بود: اجرایی شدن طرحهای GTP پانزده میلیون متر مکعب آب لازم دارند لذا در این خصوص با معاون وزیر نیرو مذاکراتی انجام شده است و با توجه به نیاز این طرحها به گاز با شرکت گاز نیز صحبت شده و جایی که به لحاظ آب و گاز مشکلی نباشد و هر دو توأمان وجود داشته باشند این صنعت احداث خواهد شد.

لازم به ذکر است حجم سرمایه گذاری این طرح سنگین است و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای حدود سه هزار نفر فراهم میشود.این طرح یکی از بدیعترین طرحهایی است که در کشور اجرا میشود .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صدای میانه، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1393، کد خبر: ۲۵۲۳۴www.vom.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
چه فایده این هم مثل همه پروزه های دیگه نیمه کاره رها میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین