پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
اینکه چرا سلبریتی‌ها نسبت به آتش سوزی‌های زاگرس بی تفاوت هستند جای تامل دارد، کسانی که وقتی اتفاقی در گوشه‌ای از این جهان رخ می‌دهد خود را عزادار می‌دانند، اما این بار هم که به نظر می‌رسد منفعتی در پرداختن به این موضوع ندارند بی خیال هستند و سکوت در پیش گرفته اند.
شعار سال: در کوه خائیز، فقط خائیز نبود که سوخت، بلکه تمام حیواناتی که در این مسافت زندگی می‌کردند سوخته اند، تصاویر دردناک جزغاله شدن حیوانات کوچک و بزرگ در این آتش سوزی دل هر انسانی را به درد می‌آورد، جوجه‌هایی که در تخم از شدت گرمای آتش سوزی سوخته بودند.

سنجابی که برای فرار از آتش سوزی کوه خائیز روی یک سنگ ایستاده بود، اما آتش تمام اطرافش را گرفته بود و این سنجاب نیز قربانی این آتش شد.

باید یگوییم برای کدام یک باید گریست، برای این حیوانات که اینگونه آتش گرفتند و از بین رفتند یا برای جنگل‌ها و مراتعی که در بهار زیباترین صحنه‌ها را به نمایش می‌گذاشتند یا برای درختان بلوط و درختان سبزی که ایستاده زغال می‌شدند، برای کدام یک باید گریست، گونه‌های گیاهی که به صورت سبز سوختند و از بین رفتند و دیگر سبز نمی‌شوند یا برای کوه سرسبزی که امروز به کوه سیاه تبدیل شده است.

چند ماه قبل شاهد آتش سوزی کوه‌های کشور استرالیا بودیم، آتش سوزی که ده‌ها روز به طول انجامید و میلیون‌ها حیوان در آن از بین رفتند و این آتش سوزی باعث شد که سلبریتی‌های مختلف به آن واکنش نشان دهند و با آن‌ها همدردی کردند.

پرداختن سلبریتی‌ها در کشور‌های مختلف باعث می‌شد که مسئولان برای خاموش کردن آن تلاش بیشتری داشته باشند، اما اکنون بیش از دو هفته است جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش می‌سوزد و تاکنون هیچ یک از سینه چاک‌های کوالا‌های استرالیا به آتش سوزی‌های خامی و خائیز در جنگل‌های زاگرس واکنش نشان نداده است.

سلبریتی‌هایی که برای آتش استرالیا با فلیم‌ها و عکس‌های مختلف هم دردی شان را اعلام کردند اکنون سنجاب خشک شده، تخم‌های پخته شده و پرنده‌های آتش گرفته کوه خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌بینند.

کوه خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد زیشتگاه جانوران و گونه‌های کیاهی مختلفی بود، اما اکنون به منطقه‌ای پر از سیاهی تبدیل شده است.

اینکه چرا سلبریتی‌ها به این آتش سوزی بی تفاوت هستند جای تامل دارد، کسانی که وقتی اتفاقی در گوشه‌ای از این جهان رخ می‌دهد خود را عزادار می‌دانند، اما این بار هم که به نظر می‌رسد منفعتی در پرداختن به این موضوع ندارند بی خیال هستند و سکوت در پیش گرفته اند.

صفحات مجازی سلبریتی‌های منفعت طلب خالی از همدردی با جنگل‌های زاگرس است، جنگل‌هایی که حدود ۱۰ روز است در آتش می‌سوزند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399، کد خبر: 158727، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین