پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
خراسان جنوبی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جای سرمایه گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری‌های بومی در زمینه استارتاپ‌ها باشیم، گفت: تا پایان امسال زیرساخت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت و فضای فیزیکی آن گسترش می‌یابد.
شعار سال: سورنا ستاری، امروز دوشنبه 12 خرداد در نشست خبری صدا و سیمای خراسان جنوبی با موضوع پیشرفت‌های حوزه فناوری در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: باید جهت گیری دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم و ایجاد ارزش افزوده برای کشور باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طی هفت سال گذشته بر روی اقتصاد دانش بنیان تمرکز کردیم و خوشبختانه اکنون اتفاقات خوبی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم، اما هنوز با پتانسیل‌ها فاصله وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس 150 هزار میلیارد تومان است.

ستاری با بیان اینکه امکانات فوق العاده‌ای در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم و حدود 140 خدمت ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید در خراسان جنوبی راه حل‌های بومی برای حل مشکلات ارائه شود.

وی از اقتصاد نفتی به عنوان بزرگترین ضربه به کارآفرینی نام برد و ادامه داد: اگر سیاست خراسان جنوبی خام فروشی باشد؛ هیچ ارزشی اقتصادی برای استان ایجاد نخواهد شد.

ستاری با تاکید بر فرآوری زعفران و سایر محصولات خراسان جنوبی، افزود: ارزش دانش بر روی این محصولات است که موجب ایجاد ارزش افزوده برای استان می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

ستاری اظهار کرد: اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران به خوبی پاسخ داده و اکنون پروژه‌های قابل‌ توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که ساختمان در استان اختصاص یابد برای نوسازی و تجهیز آن حمایت مالی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر بحث امنیت غذایی کشور تمرکز کرده است؛ چرا که باید غذای کشور را خود با تکنولوژی، نوآوری و ایده‌های جدید تولید کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1399 ، کدخبر: 99031207588 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین