پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
مشاور بین‌المللی فدراسیون فوتبال ضمن تشریح جزئیات نشستی که به همراه رئیس فدراسیون با جیانی اینفانتینیو داشت گفت: در این نشست راه‌های آزادی پول‌های بلوکه شده ایران را بررسی کردیم.

شعارسال: حمیدرضا آصفی در مورد سفر اخیر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به مقر فیفا و نشست با رئیس فیفا گفت: اولین بحث حضور ما تبریک گفتن به اینفانتینیو بود، به خصوص اینکه ایشان قبل از انتخابات فیفا به ایران سفر کرده بود و طبق سنت ایرانی باید به وی تبریک می گفتیم. اما در مورد محور بحث ها باید بگویم سه بحث اصلی در نشست های مختلف ما با اینفانتینیو و هیئت های اجرایی مطرح شد.

وی افزود: باید متوجه می شدیم که چگونه و در چه زمینه هایی می توان با فیفا همکاری کرد به خصوص اینکه ایران جایگاه قابل قبولی در سیدبندی آسیا و بخش بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال دارد که مورد تائید فیفا هم بود.

آصفی در ادامه تاکید کرد: جالب اینجاست که رشد و توفیق داوری ایران هم مورد توجه اعضای فیفا بود و طی روزهای گذشته دبیرکل فیفا در سوئیس سوت زدن علیرضا فغانی در فینال المپیک را ارزشمند دانست و من فکر می کنم باید از این اقدام قدردانی کرد و راه را برای پیشرفت باز کرد.

مشاور بین المللی فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگویش افزود: اگر بخواهیم باب دوستی با فیفا باز شود، باید در مسائل بین المللی ارتباطات استراتژیک به وجود بیاوریم. بحث بعدی ما ادامه همین روند بود تا جایی که به ساختار و تبادل نظر بسیار خوبی رسیدیم. ما ۷ ساعت در سفر یک روزه مذاکره سنگین داشتیم که یک بحث ساختار فدراسیون و خط قرمزهای فیفا بود. آنها ساختارها را مشخص کردند و ما هم با توجه به ایده های خودمان، روش مشخصی برای حرکت را تدوین کردیم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در ادامه تاکید کرد: موضوع سوم مورد بحث پول های بلوکه شده ایران در فیفا و در مجامع بین المللی بود که برای ورود به آن، باید قبل از این حرفها جایگاه ایران را ارتقاء می دادیم و در مجامع بین المللی باید به اندازه شان و جایگاه کشورمان بورسیه بین المللی داشته باشیم. در نهایت اینکه به دلیل احتیاط بیش از حد فیفا، پول ایران در حساب های این ارگان بلوکه شده بود و آنها از ترس آمریکا و فشار این کشور با احتیاط عمل می کردند، اما در نهایت راه حل هایی پیدا شد که ان‌شاءالله این پول در اختیار ایران قرار بگیرد و در آینده از ظرفیت های ایران بیشتر استفاده شود. راه های مختلفی را برای بازگرداندن این پول ها بررسی کردیم مثل هزینه‌هایی که در خارج از کشور تیم های متقبل می شوند، بازی های تدارکاتی، هتل ها و موارد اینچنینی.

وی در ادامه افزود: همه تلاشمان را انجام دادیم، اما برای حفظ کرسی های فوتبال ایران هم در آسیا و هم در خود فیفا، باید تلاشمان را بیشتر کنیم. درحال مذاکره با رقبا و اعضای فیفا هستیم تا بتوانیم بورسیه کمیته اجرایی فیفا را به طور کامل به دست بیاوریم. رقبای ما در این راه چین، کره و قطر هستند. ان‌شاءالله که بتوانیم هم آقای کفاشیان و هم دیگران را در مسندهای بالای فیفا روی کرسی ها بنشانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15شهریور1395، کدخبر: 3761230: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین