پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری به مقامات اروپایی توصیه کرد که یا در قبال سرکوب نظامی معترضان در آمریکا موضع‌گیری کنند و یا اینکه برای همیشه دهانشان را ببندند.
شعارسال:محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری تأکید کرد که اگر اروپا همچنان می‌خواهد درقبال وحشیگری علیه مردم و رسانه ها در آمریکا سکوت کند باید برای همیشه دهانش را ببندد.
 
ظریف در توئیتر نوشت: "همزمان با مطرح شدن تهدید سرکوب نظامی، شهرهای ایالات متحده صحنه وحشیگری علیه تظاهرکنندگان و رسانه‌ها است. اروپا که در قبال جوامع غیر غربی به سرعت دست به قضاوت و داوری می‌زند، این بار، به سکوت کرکننده خود ادامه می‌دهد. اگر اروپا می‌خواهد همچنان دهانش را بسته نگاه دارد، باید برای همیشه دهانش را ببندد".
 
اکنون در آمریکا تظاهرات گسترده اعتراض آمیز نسبت به رفتار پلیس با سیاهپوستان در حال برگزاری است. علت این تظاهرات رفتار غیر انسانی یک افسر پلیس آمریکا بود که سعی کرد با رفتاری بسیار خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند..
 
US cities are scenes of brutality against protesters & press, as military crackdown is threatened
 
Europe—quick to be judge & jury about non-Western societies—keeps deafeningly silent.
 
If it wants to keep lips sealed now, it should always keep them that way#WorldAgainstRacism
 
— Javad Zarif (@JZarif) June 2, 2020


 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اسپوتنیک  ،تاریخ انتشار: 14  خرداد 1399،کدخبر :  202006036498269 ،.www.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
واقعا هم باید دهانشون رو ببندند.اینا همونایی بودن که داد حقوق بشر رو سر می دادند و جو میدادند که نباید افکار نژادپرستانه و تبعیض آمیز وجود داشته باشه.پس چرا حالا کاری نمی کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین