پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
«سیدعلی مفاحریان» با تاکید بر آمادگی شهرداری برای برقراری توافق با سازمان دامپزشکی، افزود: این آمادگی را داریم که با آنها در این زمینه توافقی را تنظیم کنیم ...

شعار سال: به رغم نامه‌نگاری‌ها و تذکر اعضای شورای شهر نسبت به رفع پلمپ مراکز دامپزشکی از سوی شهرداری تهران،، اما همچنان سازمان دامپزشکی نسبت به بلاتکلیفی این مساله معترض است و اقدامی در این زمینه انجام نشده است؛ از طرفی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران هم اعلام کرده سازمان دامپزشکی تاکنون نه مراجعه‌ای داشته و نه پیگیر حل مسئله بوده است.

پلمپ مراکز دامپزشکی در برخی مناطق شهرداری در هفته‌های اخیر منجر به اعتراضات گسترده‌ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور شد، به طوری که رئیس این سازمان با ارسال نامه‌ای به پیروز حناچی خواستار رفع هرچه سریعتر این مساله شد.

در پی ارسال این نامه، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران نیز با ارسال نامه‌ای به شهردار تهران خواستار رسیدگی به موضوع شد.

پس از آن، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز طی تذکری به شهرداری تهران خواستار رفع پلمپ هرچه سریعتر این مراکز شد. «آرش حسینی میلانی» گفته بود با توجه شرایط فعلی نباید فعالیت مراکز دامپزشکی نادیده گرفته شود و در صورت فعال نبودن این مراکز خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان تقویت می‌شود.

او از شهرداری تهران درخواست کرد تا به منظور ایجاد وحدت رویه این قبیل برخورد‌ها را به صورت منطقی و با رعایت حقوق عامه انجام دهد. رئیس کمیته محیط زیست همچنین پیشنهاد داد تا از طریق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار این موضوع پیگیری و در قالب یک تفاهمانه و خدمات مشترک مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

اما با گذشت حدود یک ماه از این درخواست، سازمان دامپزشکی همچنان به این مساله معترض است. اگرچه «دکتر علی صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفته است جلسه‌ای در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، تشکل‌های دامپزشکی و شهردای تهران برگزار و تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

سازمان دامپزشکی موضوع را پیگیری نکرده است

«سید علی مفاحریان» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در این باره گفت: در تذکر آقای میلانی پیشنهاد شده است، برای اینکه مطب‌های دامپزشکی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، در یک مفاهمه مشترک شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار به عنوان نماینده شهرداری معرفی شود.

او ادامه داد:، اما نه سازمان دامپزشکی تاکنون مراجعه‌ای داشته و نه پیگیری در این زمینه کرده است.

مفاخریان با تاکید بر آمادگی شهرداری برای برقراری توافق با سازمان دامپزشکی افزود: این آمادگی را داریم که با آن‌ها در این زمینه توافقی را تنظیم کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا طی این مدت نسبت به بازگشایی مراکز دامپزشکی پلمپ شده اقدامی شده است؟ گفت: این مراکز نباید بسته باشند و در پی تذکری که آقای میلانی دادند، قرار بر این شد تا مناطقی که نسبت به پلمپ این مراکز اقدام کردند، آن‌ها را بازگشایی کنند و در پروتکل مشخص کار را دنبال کنند.

او ادامه داد: رفع پلمپ در حیطه فعالیت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار نیست و معاونت معماری و شهرسازی به آن آگاه است، چرا که نوع کاربری‌هایی که این مراکز در دفاتر تجاری، اداری و یا مسکونی دارند، به حوزه شهرسازی باز می‌گردد.

مفاخریان با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد آقای میلانی این بود، برای آنکه این خدمات دامپزشکی در تهران نیز بتوانند در گروه پزشکی قرار گیرد و یا به عنوان فعالیت‌های مشترک بین مجموعه شهرداری و سازمان دامپزشکی قرار گیرد، سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل سیار وساطت کند و یک اقدام مشترک انجام شود تا بتوانیم از این ظرفیت برای حیوانات بلاصاحب نیز استفاده کنیم و برای درمان آن‌ها از ظرفیت این مراکز بهره‌مند شویم.

او تصریح کرد: سازمان دامپزشکی هنوز مراجعه‌ای به ما نداشته و توافقی درباره آن انجام نشده است، اما ما در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار آمادگی انجام این کار را داریم.

بسیاری از مراکز دامپزشکی سال‌ها در محلی که مجاز به فعالیت نیستند، مشغول به کار می‌شوند

«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره پلمپ این مراکز گفت: فعالیت‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود از لحاظ نوع کاربری باید با مجوز و متناسب با پروانه ساختمانی باشد. در واقع فعالیت اداری، مسکونی، تجاری، درمانی و خدماتی و... حتما باید متناسب با طرح تفصیلی و کاربری مجازی باشد که در پروانه ساختمانی مشخص شده است.

او ادامه داد: نوع فعالیتی که در مراکز انجام می‌شود، باید از طریق صنف مربوطه و یا مراجع ذی‌ربط تایید شود، اما آنچه به مدیریت شهری بر می‌گردد، نوع بهره‌برداری از ملک با توجه به پروانه ساختمانی است.

نوری با بیان اینکه وقتی واحدی به صورت غیرمجاز فعالیت کند با اخطار شهرداری روبرو می‌شود، افزود: اگر واحد متخلف نسبت به رفع تخلف اقدام نکند، شهرداری می‌تواند آن مکان را تعطیل کند و یا از نظر کاربری آن را با مجوز‌های کمیسیون ماده ۵ تثبیت کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری اقدام قهری را اعمال خواهد کرد و نسبت به تعطیلی و یا پلمپ واحد اقدام می‌کند، افزود: چرا که مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند و یا مخاطرات زیست محیطی به همراه دارند و همچنین حقوق شهر را پرداخت نمی‌کنند و متفاوت با نوع پروانه صادره در حال فعالیت هستند.

نوری تصریح کرد: مساله مراکز دامپزشکی احتمالا از این نوع است و آن‌ها در کاربری مجاز فعالیت نکردند و با اخطار‌های شهرداری مواجه شدند و از آنجایی که نسبت به حل مساله رفع خلاف و تثبیت نوع فعالیت مطابق با ضوابط و مقررات اقدام نکردند، شهرداری این مراکز را تعطیل کرده است.

او ادامه داد: در ادامه با توجه به اینکه حیوانات خانگی در سطح شهر هستند و برخی شهروندان نیز حیوان خانگی دارند، در نتیجه باید مسائل دامپزشکی مختلفی که حیوانات با آن‌ها روبرو هستند مورد رسیدگی قرار گیرد و حضور آن‌ها نیاز شهر است.

نوری تاکید کرد: در نتیجه بهتر است که سازمان دامپزشکی با شهرداری تهران، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل همکاری کند تا نسبت به قانون مندکردن کاربری‌ها و محل فعالیت و ایحاد تعامل چندجانبه عمل شود تا سازمان دامپزشکی و واحد‌هایی که در این مراکز حضور دارند، برای ساماندهی حیوانات بدون صاحب اقدام کنند.

او در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان دامپزشکی نسبت به پلمپ این مراکز در روز‌های شیوع کرونا گلایه داشتند، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام قبل از شیوع کرونا انجام شده است و اینگونه نبوده که شهرداری از این شرایط استفاده کند. بسیاری از مراکز سال‌های سال در محلی که مجاز به فعالیت نیستند، مشغول به کار می‌شوند و به رغم اخطار‌های متعددی که به آن‌ها داده می‌شود همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نسبت به رفع مساله اقدام نمی‌کنند.

نوری ادامه داد: زمانی که نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام می‌شود به تکاپو می‌افتند و ابراز می‌کنند که‌ای کاش مذاکره می‌کردید و یا آن را به وقت دیگری موکول می‌کردید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: باید به همه ابعاد مسائل شهر پرداخته شود و اگر اقدامی مغایر با ضوابط و مقررات انجام شده است، به آن رسیدگی شود

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری حکیم مهر، تاریخ انتشار 16 خرداد    99، کد خبر:    57747، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین