پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۰۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد غذایی، افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.
شعارسال:قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد غذایی، افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.
 
همزمان با تلاش دولت برای تامین کسری بودجه از طریق کاهش هزینه ها، موضوع ارز دولتی (موسوم به ۴۲۰۰ تومانی) دوباره داغ شد. به دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا که موجب کاهش شدید درآمد‌های نفتی و افت چشمگیر ارزآوری این کالای صادراتی شد، دولت در بودجه سال ۹۹ تصمیم به محدود کردن منابع ارز دولتی برای واردات کالا‌های اساسی گرفت. طبق آخرین اطلاعات، میزان ارز تخصیص یافته برای واردات کالا‌های اساسی از ۱۴ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۰.۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ کاهش یافته است.

این تصمیم به افزایش قیمت کالا‌های اساسی منجر خواهد شد. قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد غذایی، افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.

واردکنندگان کالا‌هایی همچون برنج از مخالفان سرسخت این موضوع هستند. به عنوان مثال، رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران نیز در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی از این تصمیم انتقاد کرد. این در حالی است که پیش از این ارز دولتی برای شکر، کره، چای و گوشت نیز حذف شده بود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۱۳۷۶۹، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
دیگه بیشتر از این گرانی غیر ممکن هست.امنیت غذایی برای کشور خیلی مهم هست.همین حالا هم مواد غذایی گران هست خب به تبع این گرانی ها ،حقوق و دستمزدها که افزایش نیفتاده .مردم نابود میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین