پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه کروناویروس و شیوع آن شوخی نیست، گفت: شهروندان بدانند که اگر اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مبتلا خواهند شد.
شعارسال: مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۰ خرداد در نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه رعایت نکردن اصول فاصله گذاری اجتماعی، منجر به پایمال شدن زحمات و تلاش‌های کادر درمانی و برنامه ریزی‌های مدیریتی برای مهار کروناویروس خواهد شد، لزوم تغییر در سبک زندگی را یادآور شد.

لطفی با تاکید بر اینکه باید شیوه زندگی‌مان را در زمان بحران کرونا تغییر داده و استفاده از ماسک در فضای خارج از منزل را جدی بگیریم، گفت: بیرون از منزل باید شستشوی دست نیز با استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به صورت مرتب انجام داد و هنگام خرید و حضور در مراکز شلوغ، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.

او هشدار داد: مردم هشیار باشند که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، این کاهش حساسیت عمومی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس شده و تلاش مجموعه سلامت نیز بی ثمر می‌شود.

لطفی با یادآوری اینکه اولویت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تامین سلامت مردم به ویژه در زمان بحران است، اضافه کرد: از هیچ تلاشی برای تامین سلامت مردم دریغ نکرده ایم، اما مردم نیز باید با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجموعه سلامت را در این بحران، یاری کنند.

او از معاونت درمان دانشگاه خواست تا با توجه به افزایش آمار مبتلایان و ضرورت حفظ سلامتی کارکنان، نظارت بر بخش‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درگیر با کرونا و الزام استفاده کارکنان از وسایل حفاظت فردی را تشدید بخشد.

رئیس دانشگاه ضمن اعلام انجام ۲۳۵۱ مورد آزمایش کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

افزایش شمار مبتلایان/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها

به گزارش ایسنا، آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته رشدی بیش از ۲ برابری را تجربه کرده و برای اولین بار از آغاز این اپیدمی، تعداد بیماران شناسایی شده در یک روز از ۲۰۰ نفر عبور کرده است.

پزشکان و صاحبنظران حوزه بهداشت و درمان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن اداری و مراکز تجاری را مهمترین راهکار برای پیشگیری از تشدید شیوع کروناویروس می‌دانند، موضوعی که در شیراز و فارس طی ۲ هفته اخیر مورد بی اعتنایی اکثر شهروندان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، طی ۲ هفته اخیر و با بازگشایی مطب پزشکان و درمانگاه‌های مختلف در شیراز، شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی هستیم که با هدف دریافت خدمات درمانی و تشخیصی به این شهر سفر کرده‌اند.

این موضوع در کنار بازگشایی مراکز اقامتی، پذیرایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید و باشگاه‌های ورزشی و ... زمینه‌ساز شدت گرفتن شیوع بیماری کووید۱۹ در شیراز و فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این خصوص گفت: روند شیوع کروناویروس در استان نه تنها در مسیر کاهش نیست، بلکه روند افزایشی را طی می‌کند، بنابراین مردم بدانند که در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و تداوم روند افزایشی محدودیت‌های جدید برقرار می‌شود.

عبدالرسول همتی یادآور شد: وضعیت کروناویروس در استان در مسیر افزایش مبتلایان است و این امر موارد مرگ و میر در افراد در معرض خطر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به سرطان، دارای نقض سیستم ایمنی، مبتلایان به فشارخون و دیابت را بالا می‌برد، بنابراین لازم است مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از تردد‌های غیرضرور، شست و شوی مرتب دست، دوری از تجمعات از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۹۰۳۲۰۱۲۷۱۴: www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
واقعا از اين خبر ها كه ميخونم يه تلنگري ميخورم از اينكه نكنه اين بماري واقعا جون مارو اول جوونني بگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین