پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) رو پنجشنبه از آمادگی ۸ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، خبر داد.
شعارسال: به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»،الاحمد در گفت‌وگو با رادیو «صدای فلسطین» گفت:هشت کشور اروپایی در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به خاک خود، اعلام آمادگی کردند که به صورت یک‌جانبه و به دور از اجماع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
 
وی گفت: اتحادیه اروپا مخالف طرح الحاق است و هشدار داده که در صورت اجرای این طرح، تحریم‌هایی علیه اسرائیل وضع می‌کند.
 
الاعزم افزود: این کشورهای اروپایی خواستار شناسایی کشور فلسطین در مرزهای اشغالی ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شدند.
 
این مقام فلسطینی به نام این کشورهای اروپایی اشاره‌ای نکرد.
 
این عضو کمیته مرکزی فتح، همچنین از بیانیه نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی در مخالفت و محکومیت طرح الحاق استقبال کرد و افزود:  فلسطین برای برگزاری نشست‌هایی در سازمان ملل از جمله مجمع عمومی و شورای امنیت تلاش می‌کند تا مقدمه‌ای بر برگزاری نشست بین‌المللی صلح باشد.
 
سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه شب در نشست مجازی خود درباره تصمیم رژیم صهیونیستی جهت اشغال اراضی بیشتر فلسطینی، ضمن مخالفت شدید با این طرح، درباره اجرای آن به اسرائیل هشدار داد.
 
اتحادیه اروپا  نیز از رژیم صهیونیستی خواست در طرح الحاق کرانه باختری تجدیدنظر کند. این اتحادیه پیشتر اعلام کرد بود که شهرک‌سازی در اراضی اشغالی مغایر با قوانین بین‌المللی است.
 
رژیم اشغالگر قدس قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند که این طرح با مخالفت‌های منطقه‌ای و جهانی گسترده‌ای روبه‌رو شده است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار:  22 خرداد 1399،کدخبر:  83818490 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین