پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
ظاهرا قرار شده عادل دوباره برای اجرای هفتگی به قاب تلویزیون برگردد. البته این در حالی است که پیش از این صدا و سیما سعی کرد تا هم برنامه ای را جایگزین نود و هم مجری دیگری را جایگزین عادل کند اما با شکست مواجه شد.
شعار سال: عادل فردوسی پور و بازگشتش به اجرا، خبری است که از زمان جدایی او از شبکه سه و تعطیلی برنامه نود چندین بار توسط سایت‌ها به آن پرداخته شده؛ اما محبوب‌ترین مجری تلویزیون تا امروز هیچ گاه به قاب تصویر تلویزیون بازنگشته است.
پس از گذشت بیش از یک سال از تعطیلی برنامه «نود» فردوسی‌پور، او با صداوسیما تنها در شبکه ورزش و تحت عنوان تهیه کنندگی فوتبال ۱۲۰ همکاری داشته و شایعات بازگشتش به شبکه ۳ بار‌ها به واقعیت تبدیل نشده است؛ یکی از مهمترین موارد در این باره جملاتی بود که رضا جاودانی تلویحا درباره بازگشت همکار سابقش مطرح کرده بود و به شدت در جامعه به آشتی مدیران شبکه با عادل تعبیر شد، اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاد. حتی رضا رشیدپور، محمدرضا احمدی، علی ضیا و احسان علیخانی نیز در این مورد جملاتی را به زبان آوردند، اما گویا قرار به رفع این اختلاف از سوی مدیر شبکه نبود و هیچ یک منجر به توفیق در پادرمیانی و میانجی‌گری بین دو طرف نشد.
اما حالا شنیده می‌شود این گزارشگر برتر و مجری برگزیده مردم می‌خواهد با یک برنامه اینترنتی به عرصه اجرا برگردد. مشابه این تلاش را مهران مدیری بعد از اختلاف با صداوسیما و جدایی طولانی اش داشت و با تولید سریال در شبکه خانگی و رسانه ویدیویی، موفقیت نسبی هم به دست آورد، اما بستر اینترنتی، فرصت تازه‌ای است که تا امروز چهره‌ای در حد فردوسی پور به خود ندیده بود و از این لحاظ یک تجربه و آزمون بزرگ برای تولید در این حوزه هم محسوب می‌شود تا ظرفیت‌های خودش را مقابل رسانه رسمی تصویری کشور روی کفه ترازو قرار دهد. یک وزن کشی کلیدی برای تلویزیون دولتی ایران که می‌تواند آغاز عصر جدیدی برای رقبای این رسانه فراگیر باشد.
گفته می‌شود تهیه کنندگی این برنامه جدید برعهده شخص فردوسی پور خواهد بود و به شیوه همان برنامه نود و هفتگی پخش می‌شود. به نظر می‌رسد، فردوسی پور به سکوت و انتظار طولانی اش برای حل معضل پیش آمده توسط فروغی پایان دهد.
گزارشگران و مجریان زیادی در طول چهار دهه گذشته از رسانه ملی به دلایل مختلف خط خورده و یا مجبور به حاشیه نشینی یا در برخی موارد ناچار به مهاجرت و حضور در کانال‌های ماهواره‌ای شدند، چهره‌هایی همچون مجید وارث، جهانگیر کوثری، مزدک میرزایی، شهریاری و حتی مهران مدیری در برهه‌ای، که بعضا بعد از جدایی در رسانه‌های مجازی، شبکه خانگی یا کانال‌های فارسی زبان ماهواره فرصت حضور مجدد پیدا کردند، اما فردوسی‌پور بدون تردید با همه آن‌ها تفاوت‌های پررنگی داشته که جدایی‌اش آسیب‌های جدی به جذب مخاطب توسط سیمای جمهوری اسلامی وارد کرد و ریزش شدید بیننده را به همراه داشت. از این منظر، هیچ یک از هم‌صنفی‌های سابق عادل قابل مقایسه با او نیستند و نام فردوسی‌پور هنوز هم برای مسئولان صداوسیما با چالش‌هایی همراه است که در برخی موارد میزان اختیارات و قدرت تصمیم گیری آن‌ها را با تردید جدی مواجه کرده و می‌کند.
به طور مثال ناتوانی علی عسکری، رییس سازمان عریض و طویل صداوسیما در حل و فصل این اختلاف شدید بین دو نیروی میانی این مجموعه است که به رغم اظهار تمایل چندباره وی در این باره، هیچ تغییری حاصل نشد و استقلال رای رییس رسانه ملی را با ابهام‌هایی مواجه کرد.
فردوسی پور پس از تعطیل شدن برنامه «نود»، و تخریب استودیوی معروف تولید این برنامه ـ که با انتشار تصاویر انتقال دکور آن به یک هندوانه فروشی در حاشیه شهر تهران خبرساز شده بود ـ یک بار هم ویژه‌برنامه «کلاسیکو» را با اجرای پژمان جمشیدی در بستر سامانه‌های VOD تهیه کرد که با استقبال مخاطبان فوتبالی اش در اشل رسانه مواجه شد، اما طبیعی است که با تک برنامه نشود به تماشاگر ثابت برنامه نود رسید.
بازگشت عادل به عرصه اجرا پس از اتفاقات برنامه «نود» می‌تواند خبر مهمی برای دوستداران پرتعداد فردوسی پور و پایان انتظارشان باشد و البته چالش بزرگی برای تلویزیون و شبکه سوم سیما که یکی از برگ‌های برنده خود را با تصمیم سلیقه‌ای یک فرد جوان از دست داده است.
این بازگشت احتمالا با آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر ایران و هفته‌های پایانی آن همزمان خواهد شد. خبر بازگشت فردوسی پور به اجرا در روز‌هایی سر زبان‌ها می‌افتد که محمدحسین میثاقی با وجود همه تلاش خودش و شبکه سه نتوانست موفقیت برنامه نود را تکرار کرده یا حتی به تعداد مخاطب آن نزدیک شود. مناظره چالشی اخیر میثاقی با مهدی تاج نشان داد، این مجری جوان با استاندارد‌های حرفه‌ای فاصله زیادی دارد؛ هرچند بهترین گزینه موجود برای جایگزین شدن عادل در رسانه ملی بود.
بازگشت عادل به قاب تلویزیون

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تابناک، تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۵۲۳۸، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین