پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
محمدقلی یوسفی بیان کرد: دولت تمام ظرفیت‌های ممکن را دنبال کرده و راهی جز افزایش نرخ ارز برایش باقی نمانده است.
شعار سال: محمد قلی یوسفی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه اظهار داشت: اقتصاد ایران حدود چهار دهه است که به واردات وابسته است و نیاز‌های داخلی‌اش را از خارج تامین می‌کند. در چنین اقتصادی باید پرسید که کنترل قیمت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ آیا از طریق افزایش تولید داخلی بوده یا از طریق واردات؟

وی بیان کرد: بنابراین کنترل قیمت‌ها، شاخص‌های تورمی و رشد‌های نجومی که دولتمردان از آن دم می‌زنند کجا رفته است؟ واقعیت‌ها نشان می‌دهد که آنچه دولتمردان می‌گویند حقیقت نداشته و کالا‌ها تنها از طریق واردات، تزریق پول و فعالیت‌های غیرمولد تامین شده است.

یوسفی افزود: بنابراین تمام گفته‌های مسئولان کذب بوده و از همین‌رو انتظار افزایش نرخ ارز کاملا طبیعی است. در جامعه ۸۰ میلیونی ایران نیاز به کالا‌های بادوام داخلی و کالا‌های مصرفی دائم در حال افزایش است. از آنجا که این کالا‌ها در داخل تولید نمی‌شود و وابستگی کشور به خارج رو به افزایش است، نیاز به ارز رو به افزایش می‌گذارد. چه آنکه عرضه کالا‌ها در کشور وجود ندارد و تقاضا، اما روز‌به‌روز در حال افزایش است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه گفت: مگر دولت چقدر می‌تواند مالیات، عوارض، پول آب و برق و گاز و مواردی از این قبیل را افزایش دهد تا دلار‌های از‌دست‌رفته نفتی‌اش را جبران کند؟ به نظر می‌رسد دولت تمام ظرفیت‌های ممکن را دنبال کرده و راهی جز افزایش نرخ ارز برایش باقی نمانده است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاعرسانی نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 4 تیر 1399 ، کدخبر: 2132065، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین