پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
هر صادراتچی با کمترین سطح تجربه، از ضعف نظام رایزنی اقتصادی و بازرگانی کشور و اندک بودن تعداد رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها آگاه است. در این بین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مکاتبه‌ای با وزیر امور خارجه، اعلام آمادگی برای حضور در تعاملات خارجی و توسعه فعالیت‌های تخصصی را داده است. برخی از کارشناسان، این مکاتبه را نوعی خودابرازی رئیس این سازمان تفسیر کرده و آن را در زمره اقدامات غیر موثر و فاقد عملکرد این سازمان، تحلیل نموده اند. جهت قضاوت خوانندگان، عین خبر منتشر شده توسط نظام مهندسی کشاورزی در ادامه متن، آورده شده است.
شعارسال: رییس سازمان مرکزی با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه، ضمن آمادگی سازمان نظام مهندسی برای توسعه تعاملات بین‌المللی در حوزه کشاورزی، همکاری و همیاری وزارت امور خارجه را بهره گیری از ظرفيت هاي اعضاي حقيقي و حقوقي متخصص این سازمان در كشورهاي هدف براي توسعه و ارتقای بخش كشاورزي کشور خواستار شد.

در بخشی از این نامه آمده است؛ در حال حاضر رايزنان بازرگاني يا كارشناسان اقتصادي مستقر در سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي در كنار ساير امور محوله مرتبط، عهده دار پيگيري مناسبات و تعاملات بخش كشاورزي نيز هستند و از آنجايي كه بخش كشاورزي تنيده اي از تخصص ها و تجارب علوم و فن آوري هاي پيشرفته مختلف بوده و از لحاظ اقتصادي، تجاري، فرهنگي، اقليمي و زيست محيطي ماهيت مرتبط و پيچيده اي دارند، طبيعتاً نمي توان از رايزن هاي تجاري و مشاورين اقتصادي انتظار داشت كه به تمامي ابعاد و مؤلفه هاي زير بخش هاي تخصصي كشاورزي اشراف داشته باشند و بتوانند تعاملات و مناسبات مطلوب نظر را فراهم نمايند و این در حالی است که اعضای سازمان مستقر در کشورهای مختلف می توانند به عنوان رایزن کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند.

رییس سازمان مرکزی در این نامه ضمن اعلام رسالت هاي قانوني سازمان در این خصوص، خاطر نشان شده است: به منظور حداكثر سازي ظرفيت هاي مردمي و بهره گيري از توان نهاد هاي غير دولتي، اين سازمان آمادگي كامل دارد به اتكاي نقش آفريني ارتباطات اجتماعي و فيزيكي اعضاي خود (بيش از  ۲۵۰هزار عضو از متخصصين كشاورزي) با پشتوانه حمايت هاي حاكميتي بخش دولتي بدون نياز به كمك مالي دولتي، آن وزارت محترم را در اجراي رسالت فرصت سازي براي كشاورزي كشور، كمك و ياري نمايد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   سایت خبری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  ،تاریخ انتشار:  27 خرداد 1399،کدخبر:   1399032703،www.agrieng.org
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین