پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
رییس سازمان سیا معتقد است برغم ضعف گسترده مواضع نیروهای داعش درسوریه و عراق این تشکیلات همچنان به نفوذ خود ادامه خواهد داد و در نتیجه آمریکا نیز ناگزیر خواهد بود به حضور خود در این کشور ها ادامه بدهد.

شعار سال: جان برنن رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا 'سیا' در نشست عالی امنیت ملی آمریکا در واشنگتن گفت : به نظر من حضور داعش درسوریه و عراق برای مدت های طولانی ادامه خواهد داشت.
وی علاوه براین مدعی شد که عملیات نظامی اخیر درسوریه و عراق بسیاری از جنگجویان خارجی را وادار به بازگشت به کشورهای خود کرده و گفت درحالی که این احتمال هست که برخی از این جنگجویان خارجی از کار خود پشیمان شده و از حمایت گروه های تروریستی دست برداشته باشند، بسیاری از آن ها برای سال های متمادی چالش های سنگینی را برای آمریکا و سایر دولت های جهان بوجود خواهند آورد.
برنن و برخی دیگر از کارشناسان امنیتی آمریکا بر این عقیده هستند که تلاش برای از میان بردن داعش حالا چالش های سنگین تر و گسترده تری را برای نیروهای انتظامی آمریکا بوجود آورده اند.
این کارشناسان اعتقاد دارند که پی بردن به این حقیقت که تحولات تازه جنگجویان خارجی گروه های تروریستی را وادار به بازگشت به موطن خود در کشورهای غربی کرده باید به تلاشی جمعی میان دستگاه های امنیتی همه کشورهای جهان منجر شود تا از این طریق با موفقیت بیشتری بتوانند به شناسایی این افراد نائل شوند.
برنن در این گردهمایی با ذکر این که تشکیلات داعش درقیاس با القاعده گستره وسیع تری از کشورهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده گفت که کشورش به همین دلیل درتلاش بوده است تا طیف گسترده تری از متخصصین امنیتی کشور های مختلف را در این تلاش ها سهیم کند.
وی درپاسخ به سوال خبرنگاران درمورد چالش هایی که آمریکا در رابطه با سوریه با آن روبرو است گفت که سوریه پیچیده ترین معضلی را که او در تمام مدت تصدی خود در این مقام با آن روبرو بوده بوجود آورده و افزود گرچه تلاش های آمریکا موفق به دگرگون کردن معادله قدرت در نبرد با داعش شده اما چالش های مربوط به اصلاحات سیاسی، اقتصادی و تنش های مذهبی اجتماعی و درگیری های مسلکی دراین کشورهمچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82224359: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین