پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
تجربه نشان داده است این نامگذاری کاربردی نیست و مورد استفاده عموم قرار نمی‎گیرد چرا که مردم و فرهنگ عامه آن مکان را چهارراه حشمت می‎شناسد و این تغییر نام با یک تابلو و مصاحبه و مصوبه پایدار نمی ماند.

شعار سال: در خبرها به نقل از مدیر حج و زیارت استان آمده بود که با موافقت شورای شهر رشت، چهار راه حشمت به چهار راه شهدای منا نامگذاری شده است. اینکه به یاد قربانیان فاجعه عظیم منا ، خیابان یا میدان یا بلواری به نام شهدای عزیز منا نامگذاری شود، کار پسندیده و نیکویی است که جای تقدیر و سپاس دارد اما چرا چهارراه حشمت؟؟؟

قطعا یکی دلایل نامگذاری این مکان، واقع شدن ساختمان حج و زیارت در جوار این خیابان و چهارراه میباشد و دلیل دیگرش تقارن زمانی نامگذاری، سالروز شهادت مظلومانه این عزیزان
هرچه فکر کردم دلیل دیگری برای این نامگذاری نیافتم و متعجبم چرا این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورا تاکنون مطرح و مورد بررسی کارشناسی واقع نشده است ؟! حقیر در نیت خالصانه پیشنهاددهندگان و تصویب کنندگان این طرح، شک و شبهه ای ندارم و مطمئن هستم این اقدام، کار انقلابی و ارزشمندی است اما…!!
تجربه نشان داده است این نامگذاری کاربردی نیست و مورد استفاده عموم قرار نمیگیرد چرا که مردم و فرهنگ عامه آن مکان را چهارراه حشمت میشناسد و این تغییر نام با یک تابلو و مصاحبه و مصوبه پایدار نمی ماند. همچنان که مردم رشت هنوز با گذشت ۳۶ سال میدان شهدای سرپل ذهاب را شهرداری قلمداد میکنند و میدان پاسداران را پل عراق و میدان مصلی را توشیبا میدان شهید باستانی شعار را میدان صابرین …!
آنچه تاکنون بیشتر از همه جا افتاده است، نامگذاری میادین و خیابان های نو بنیان است مثل میدان جانبازانبلوار شهید قلی پور گلباغ نماز از این جهت این اسامی مقدس را ذکر کرده ام و تفاوت ها را بیان داشته ام تا تصور نشود خدای ناکرده مردم با اسامی مقدس و ارزشی مخالف هستند بلکه مردم راحت این اسامی را پذیرفته و روزانه استفاده می کنند.
بهتر آن بود مکان دیگر ترجیحا نوبنیان یا فاقد نام برای شهدای مظلوم منا درنظر گرفته می شد تا مورد توجه و استقبال مردم قرار می گرفت، بعید میدانم افکار عمومی پذیرای این تغییر نام باشند و آن را مورد استفاده قراردهند چرا که از ابتدای تاسیس، این چهار راه را همواره حشمت میخوانند ولو تابلو نوشته ای هم نداشته باشد!
امیدوارم دوستان شورا و شهرداری محترم در نامگذاری های بعدی به این نقد دلسوزانه توجه نموده و دقت لازم مبذول دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل خبر، تاریخ انتشار 21 شهریور 95 ، کد مطلب: 210735:www.gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین