پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
رفت‌وآمد‌های روزمره ما و مسافرت به مناطق دیگر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و شکلی دیگر پیدا کرده است. هواپیما‌ها و قطار‌ها دستورالعمل‌های جدیدی را پیاده کرده‌اند. هتل‌ها نیز سعی می‌کنند با استفاده از تکنولوژی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

شعار سال : ویروس کرونا در همه ابعاد وضعیت را در جهان تغییر داده است. شرایط رفت‌وآمد و مسافرت به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا به حالت تعلیق درآمد؛ اما اکنون دولت‌ها تصمیم گرفته‌اند قوانین سختگیرانه بهداشتی را برای مردم آسان‌تر کنند و به همین دلیل نیز رفت‌وآمدهای درون‌شهری و بین‌شهری بیشتر شده است. مسافرت با رعایت کامل مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا در سفر بر عهده مردم و شرکت‌های مسافرتی است. ایجاد محیطی بهداشتی در هواپیما، قطار، کشتی، اتوبوس و وسایل نقلیه دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

 از آنجا که هر روز مکان‌های بیشتری دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرند، به نظر نمی‌رسد که سفر از نقطه A تا نقطه B مانند گذشته انجام شود. ما پیش از این عادت کرده‌ بودیم که در فرودگاه‌ها بازرسی شویم و ماموران اقدامات امنیتی را انجام دهند، اما اکنون قرار است کمی سختگیرانه‌تر برخورد کنند.

 

کرونا سفر

ممکن است برخی از کارکنان حمل‌ونقل به کلاه ایمنی مجهز شوند تا با این کلاه بتوانند جمعیت را اسکن کنند و به دنبال افرادی بگردند که دمای بدن‌شان بالاتر از حد نرمال است. هر کسی که دمای بدن بالایی داشته باشد میزان تبش را با دماسنج بررسی می‌کنند و از او خواسته می‌شود تا فرودگاه را ترک کند.

احتمالاً به دلیل این بازرسی‌های وسیع مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا خطوط هوایی یا قطارها آماده حرکت شوند. همچنین به خاطر حفظ فاصله اجتماعی می‌بایست مردم در صف دور از هم بایستند. بنابراین حتماً زودتر از همیشه به ترمینال یا فرودگاه مورد نظر خود بروید و این معطلی‌ها را لحاظ کنید.

 

کرونا هواپیما

همه چیز در داخل هواپیما نیز متفاوت خواهد بود. صندلی‌های خالی برای حفظ فاصله اجتماعی در طول پرواز وجود خواهد داشت و گذاشتن ماسک در هواپیما اجباری و لازم است. هواپیماها با استفاده از جدیدترین نورهای UV-C که می‌توانند تا ۳۰ ردیف در دقیقه را ضدعفونی کنند تمیز می‌شوند و این بدان معنی است که در حدود پنج دقیقه می‌توان تمام یک هواپیمای ۷۳۷ را پاک کرد.

هتل‌ها نیز دستخوش تغییر خواهند شد. ممکن است کلیدها دیگر از نوع کارت‌های پلاستیکی نباشد و شما با تلفن همراه‌تان در را باز کنید. بنابراین می‌توانید برنامه‌ای را که در گوشی‌تان نصب شده باز کنید و مستقیماً به اتاق خود بروید. کنترل تلویزیون نیز با کدهای QR جایگزین می‌شوند که بدین ترتیب می‌توانید تلویزیون را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در استخر نیز از فناوری‌ای استفاده می‌شود که مهمانان بتوانند مکان مورد نظر خود را در کنار استخر رزرو کنند تا فقط تعداد محدودی از استخر استفاده کنند و همه با هم وارد استخر نشوند.

 

کرونا هتل

رفت‌وآمدهای روزمره ما نیز تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است. سازمان‌های حمل‌ونقل عمومی برای اطمینان از سلامت و ایمنی رانندگان بیش از گذشته کار می‌کنند و وسایل عمومی در کشورهای مختلف به صورت شبانه‌روزی تمیز می‌شود. نورهای UV-C دقیقاً همان‌طور که برای ضدعفونی کردن هواپیماها استفاده می‌شوند، برای نظافت خودکار نیز به کار می‌روند و البته به احتمال زیاد زدن ماسک برای ورود به کلیه وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر جهان الزامی خواهد شد.

فناوری‌های جدید برای کمک به ما در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسیری طولانی‌ای در پیش دارند، اما مشارکت عمومی بخش مهمی از اجرای استانداردهای ایمنی جدید خواهد بود. مردم قادرند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از انتشار این ویروس جلوگیری کنند و ویروس کرونا را شکست دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار ۲۰ تیر ۹۹، کد خبر:۴۱۷۸۴۹، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین