پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
در حالی که بسیاری از مراکز و مشاغل قرار است طی یک هفته در تهران به حالت تعطیل در آید، اما مسئولان فرهنگی و هنری و نیز برخی سالن‌داران رویه متناقضی را در پیش گرفته‌اند.
شعار سال: فعالیت سالن‌های سینمایی در کنار دیگر مراکز و فعالیت‌های هنری به‌ویژه در سطح استان تهران، حتی در بازه زمانی فعلی و درگیری جدی با شیوع کرونا ادامه دارد! نکته عجیبی که لااقل برخلاف اعلام استاندار تهران مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای عمده مراکز کاری تهران خواهد بود.

این تعطیلی اجباری در شرایطی است که وزارت ارشاد و نهاد‌های تابعه مثل سازمان سینمایی اعلام کرده‌اند که مجوز تعطیلی را باید با ابلاغی رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونا بگیرند. اینگونه نیز سینما‌ها همچنان پیش‌فروش بلیت و اکران فیلم‌ها را دنبال می‌کنند.

بوی مرگ در سینما‌های کشور!

این بازگشایی‌ها و اصرار بر عدم تعطیلی درحالی در جریان است که بسیاری از هنرمندان تئاتر حتی از نمایش‌هایی که از قبل در برنامه‌ریزی سالن‌ها چیده بودند، به شکل خودخواسته انصراف داده‌اند و بسیاری صاحبان فیلم نیز قادر به ریسک اکران آثارشان نیستند. وضعیت کنسرت‌های موسیقی هم که از مدت‌ها پیش مشخص است و به هر دلیلی فعلا از کنسرت‌ها خبری به گوش نمی‎رسد.

روز گذشته بلافاصله وزارت ارشاد و بعد از آن سازمان سینمایی در اظهاراتی به نقل از روابط عمومی‌شان، تأکید بر ادامه فعالیت‌های هنری و سینمایی داشتند و گویا مراکز و برنامه‌های فرهنگی-هنری، کسب سود برای برخی را نسبت به رضایت عمومی مخاطبان و عامه مردم ارجح می‌دانند؛ بنابراین با داعیه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت را بر فعالیت در شرایط پرریسک فعلی و حتی یک هفته‌ای، عنوان کرده‌اند.

بوی مرگ در سینما‌های کشور!

اخیرا عوامل فیلم «شنای پروانه» به عنوان آغازگر اکران سال ۹۹ بعد از سه هفته اکران در پی شیوع کرونا و البته از دست دادن مخاطبان بالقوه سینما از ادامه نمایش کنار کشیدند. هرچند که میزان مخاطبان این فیلم نیز با ریزشی دوچندان روبرو شد چرا که بسیاری از سینمادوستان حاضر به وقت‌گذرانی در سالن‌های سربسته کرونایی نیستند.

با این وجود تصمیمات دوگانه در حوزه فرهنگ و هنر، به نظر با سیاست‌های کلی درگیری با کرونا جهت‌گیری موازی ندارد و همچنان بسیاری از صاحبان سالن‌ها و شاید برنامه‌ریزی‌های اداری مانع از تصمیمات درست در مقابله با کرونا باشد.

نیاز به پاسخگویی است که آیا باز بودن سالن‌های سینمایی و تئاتری و ... در دوره تشدید اپیدمی کرونا و حتی «یک هفته تعطیلی اعلامی» به نفع جمع اندکی از اهالی هنر است؟ و یا به سود کلیه مردم؟



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۰۱۷۳۰، www.ana.press
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین