پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران گفت: کودکان و نوجوانان ما تشنه عدالت، امنیت، محبت، آموزش، آگاهی، هوای پاک، محیط زیست سالم، نشاط و بسیاری از موارد دیگر هستند.

شعار سال: محمود سلیمانی در همایش کودکان ونوجوان درمسیر توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار، توسعه ای است که نیازهای امروز را بدون لطمه زدن امکانات و توانایی های نسل های آتی، تامین می کند.

وی افزود: توسعه پایدار در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست وی است، و تنها بر جنبه زیست محیطی تمرکز ندارد، بلکه به جنبه های اجتماعی و اقتصادی آن هم توجه می کند. توسعه پایدار محل تلاقی جامعه، اقتصاد و محیط زیست است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران تصریح کرد: توسعه پایدار راه حل هایی را ارائه می دهد تا شرایطی فراهم گردد که از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب سامانه های زیستی، آلودگی های زیست محیطی، بی عدالتی و پائین آمدن کیفیت زندگی انسانهای حال و آینده جلوگیری به عمل آید، زیرا توسعه مردم معاصر نباید به قیمت نابودی و اضمحلال زندگی آیندگان که برای دفاع از حقوق خود حضور ندارند تمام شود.

وی بیان کرد: توسعه پایدار به عنوان اصلی ترین شاخصه در رشد و تعالی جوامع پیشرفته، محور توجه همه فعالیت های حال و آینده انسان در دنیای امروز است، زیرا در نظر نگرفتن این موضوع در استفاده از منابع، تولید محصولات، تصمیم گیری های اقتصادی، اجتماعی و... می تواند به بروز آسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست انسانی منجر شود.

سلیمانی تاکید کرد: ما باید بیاموزیم و بدانیم که توسعه حق همه مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و نوجوان است و نه تنها همه باید از ثمرات آن بهره مند شوند، بلکه باید در روند توسعه نیز مشارکت داشته باشند. کشوری که مردمش از نظر مسائل زیست محیطی آگاه باشند و به آگاهی های خود عمل نمایند، بیشتر از دیگر کشورها از بخت توسعه برخوردار است.

وی بیان کرد: مهمترین مولفه های توسعه پایدار عبارتند از انسان، کودکان و نوجوانان، زنان، فرهنگ، محیط زیست، آموزش، امنیت و مشارکت.

سلیمانی ادامه داد: کودکان و نوجوانان یکی از مولفه های مهم توسعه پایدار هستند و با توجه به اینکه مردان و زنان جامعه فردا هستند، لازم است تا برای بهره مندی آنها از آینده ای بهتر برنامه ریزی مطلوب صورت پذیرد. از طرف دیگر برای غلبه بر مشکلات توسعهپایدار، جامعه نیازمند همراهی کودکان و نوجوانان در این مسیر می باشد.

وی یاد آور شد: ما معمولا زمانی به فکر برنامه ریزی می افتیم که دیر شده است و سرمایه گذاری مناسب برای کودکان و نوجوانان امروز که مردان و زنان آینده جامعه هستند، اگر با تدبیر و در زمان کنونی انجام نشود، فردا را از دست داده ایم.

سلیمانی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی سایر سازمان مرتبط، امسال با شعار «کودکان تشنه اند» به استقبال بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی کودک رفته است. کودکان و نوجوانان ما تشنه عدالت، امنیت، محبت، آموزش، آگاهی، هوای پاک، محیط زیست سالم، نشاط، شادمانی، ورزش، سرگرمی، بازی، مدرسه خوب، بهداشت و سلامت و بسیاری موارد دیگر هستند.

وی گفت:اگر در اندیشه حفظ ارزش های متعالی شهیدان و ارتقاء فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان هستیم، به کودکان و نوجوانانمان آنچه را که به زندگی فردای آنها مرتبط است و نیز زیستن در چارچوب ارزشهای اخلاقی را آموزش دهیم، و به آنها یاد دهیم به آنچه که می دانند عمل کنند، تا فردای بهتر با مشارکت خود آنها محقق شود.

سلیمانی ادامه داد:البته برای تحقق این منظور ما بزرگترها نیز باید به آنچه که به آنها آموزش می دهیم عمل نماییم. برای کودکان و نوجوانانمان شرایطی را فراهم کنیم تا در آینده معیشت زندگی شان را با حفظ کرامت انسانی به دست آورند. برای کودکان و نوجوانانمان امنیت روحی، روانی و اجتماعی فراهم کنیم تا در سایه آن نشاط و شاد زیستن را حس کنند.

وی تاکید کرد: اگر ما به عنوان متولیان جامعه نیازهای مشروع آنها را تامین و مهیا نکنیم، کودکان و نوجوانان را از دست داده ایم و اگر آنها را از دست دهیم، یعنی فردای بهتر را از دست داده ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 شهریور 95 ، کد مطلب: 3768464: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین