پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
صدرا بلوکی بی شک تمام مخاطبین این یادداشت در طول عمرشان حداقل یکبار را از وسایل نقلیه عمومی چون تاکسی،مترو و اتوبوس امثالهم استفاده کرده اند و با چشم خود
شعارسال: بی شک تمام مخاطبین این یادداشت در طول عمرشان حداقل یکبار را از وسایل نقلیه عمومی چون تاکسی،مترو و اتوبوس امثالهم استفاده کرده اند و با چشم خود دیده و لمس کرده اند که استفاده از این خدمات چه رنج هایی برای مردم به بار می آورد.در این نوشته قصد نگارنده پرداختن به گوشه ای از مشکلات مردم و وعده های در حد حرف مسئولین امر است تا شاید مسوولین مربوطه چاره ای برای این مشکل بزرگ بیندیشند و شرایط را در این امر بهبود بخشند.یکی از نکات جالبی که ما همیشه از رسانه های دیداری و شنیداری چون تلویزیون و رادیو می بینیم و می شنویم و معمولا همیشه جنبه شعاری دارد اهمیت دادن به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.باید از تمامی مسولین دولتی و شهرداری که فقط ادعای انجام این کار را برای مردم داشته چند سوال مهم پرسید که در ذیل بدان ها اشاره می شود تا شاید به توان جوابی درخور برای سوالات فراوان اذهان عمومی در این موضوع یافت.

۰۱ آیا مسوولین دولتی و شهرداری حوزه مربوطه آخرین باری که خود و خانواده شان سوار وسایل نقلیه عمومی شده تا به محل کار و زندگی خود بروند را به یاد دارند؟

۰۲ اینکه شبانه روز به مردم بگوییم بجای استفاده از وسیله نقلیه فردی از وسیله نقلیه عمومی با توجه به کمبود امکانات در مترو،تاکسی،اتوبوس استفاده کنید در حالی که میزان تعداد هر وسیله به ازای هر فرد به خوبی مشخص است آیا سخن منطقی است؟

۰۳ آیا حضرات مسئولین مرتبط تا به حال هجوم مردم بر سر یکدیگر برای سوار شدن در مترو و بی آرتی را دیده و خود شخصاً تجربه کرده اند که چطور هر روز میلیون ها نفر برای رفت و آمد به محل کار و خانه شان با این معضل بزرگ روبرو هستند؟

۰۴آیا خدای ناکرده باید شاهد اتفاقات تلخ در این موضوع مهم شهری باشیم تا حضرات مسئول به خود بیایند و چاره ای بیندیشند؟

۰۵ مگر مبحث خدمات شهری ردیف بودجه خود را ندارند پس چرا مردم باید قربانی کل کل کردن مسئولین دولت و شهرداری در ده سال گذشته باشند؟

۰۶یک پدیده عجیبی که جدیداً باب شده است و آن عذرخواهی فرمالیته و ظاهری از مردم در رسانه هاست که در مباحث مختلف توسط مسوولین مختلف بعضا مشاهده می شود باید از این حضرات پرسید آیا با این کار واقعاً مشکل مردم حل می شود و سختی که بر مردم هر روزه وارد می شود بر کنار می گردد؟

۰۷باید از مدیران محترم مربوطه پرسید آیا با صحنه ها سوار شدن خلق الله بر سر و کول هم کرامت انسانی آنها که مسئولین امر از آن دم می زنند تحقق می یابد و یا به تمسخر گرفته می شود؟مسوولیت این وضع اسفناک چه کسانی هستند و چرا چاره ای در این زمینه نمی اندیشند؟

۰۸آیا با وجود این همه امکانات و بودجه که دولت و شهرداری ها در اختیار دارند درخور شان مردم کلانشهر های بزرگی چون تهران هست که هر روزه برای رفت و آمدشان با وجود خستگی ناشی از کار روزانه باری دیگر را تحمل کنند؟

و کلام آخر اینکه نیاز به یاد آوری به برخی از مسئولین نیست که بدانند وظیفه همه مدیران و مسئولین این است که باید از تمامی امکانات موجود در دستشان جهت رفاه و آسایش حال مردم جامعه خویش بر اساس قانون بهره ببرند و نه اینکه با وجود منابع بسیار باری بر دوش مردم اضافه نموده و باعث سلب آرامش و ایجاد جو نامناسب در روحیه شهروندان شوند.البته ذکر این نکته اساسی است که کسی منکر تلاش ها و زحمات مسئولین زحمت کش نیست اما با وجود جمعیت زیاد کلانشهر سطح خدمات ارائه شده عمومی به نوعی اصلا هیچ به حساب می آید که انشالله با تدبیر مدیران دولت و شورای شهر بجای بالا بردن سالیانه نرخ کرایه ها سطح کیفی خدمات شهری افزایش یافته تا به طبع آن شاهد افزایش میزان رضایت عمومی از بیلان کاری مسئولین ذی ربط باشیم.چرا که تمام افتخار و سرمایه یک سازمان به این است که دارای سطح رضایت عمومی بالایی بوده و هر روز میزان آن را افزایش دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل خبر، تاریخ انتشار: سه شنبه 22 تیر 1395، کدخبر: 193591 ، www.news.shomalgardi.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین