پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
روز گذشته ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در مشهد و دیگر شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز را مصوب کرد.
شعار سال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در تشریح این محدودیت‌های جدید می‌گوید: از روز شنبه هر گونه اتراق در اطراف پارک ها، تفرجگاه‌ها و همچنین حاشیه بلوار‌ها ممنوع است، انتظار داریم این موضوع رعایت شود و دستگاه‌های نظارتی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.
جعفری همچنین به اعمال محدودیت‌ها برای فعالیت مراکز فرهنگی اشاره کرد و افزود: مراکز تجمع عمومی مثل سینماها، تئاترها، سالن‌های همایش و گردهمایی‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است، همچنین آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز از شنبه تعطیل هستند.
وی با بیان این که در مناطق قرمز استان محدودیت‌هایی در مساجد و مصلا‌ها اعمال خواهد شد افزود: مساجد و مصلا‌ها در مناطق قرمز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند، همچنین برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایشی در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی یادآور شد: مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی نیز از شنبه تعطیل است و کلیه باشگاه‌های ورزشی پر برخورد اجازه فعالیت ندارند، همچینن آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، سایر آموزشگاه‌های آزاد و کتابخانه‌ها نیز تعطیل اعلام می‌شود.
وی به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: در ایام محرم مراسم عزاداری برگزار خواهد شد، اما باید پروتکل‌های بهداشتی مربوط را رعایت کنند، منتظر هستیم ستاد ملی کرونا این پروتکل‌ها را به ما ابلاغ کند و ما آن را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار خواهیم داد.
معاون استاندار همچنین درباره دور کاری کارکنان نیز گفت: دورکاری کارکنان تمدید می‌شود و مدیران موظف اند به کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند حتما مرخصی بدهند تا بتوانند در این فضا از محیط کاری دور شوند.
جعفری همچنین در پاسخ به این سوال که به گفته معاون کل وزارت بهداشت ۲۰ درصد مبتلایان در مشهد غیر بومی هستند آیا محدودیت‌هایی برای تردد بین شهری و بین استانی اعمال خواهد شد؟ گفت: این موضوع در حال پیگیری است.
وی با بیان این که با وجود نظارت‌های شدید برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این نظارت‌ها کافی نیست افزود: نظارت‌ها را تشدید کردیم، اما کافی نیست، انتظار داریم مردم عزیز نیز به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر‌های لازم را بدهند.

حریرچی: تا اطلاع ثانوی به مشهد سفر نکنید
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی و بازدید از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن متبرکه رضوی گفت: در شرایط کنونی کرونایی که شمار مرگ و میر‌ها افزایش یافته توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفر‌ها تا اطلاع ثانوی، از جمله سفر به شهر‌های زیارتی به ویژه مشهد است.
دکتر ایرج حریرچی افزود: مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا با افزایش تعداد زائران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دشوارتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی توانسته با مدیریت عالی و خردمندانه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی را برای زائران فراهم آورد و فراهم سازی امکانات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آستان قدس رضوی در اماکن متبرکه رضوی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.
معاون وزیر بهداشت اظهارکرد: صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی مورد بازدید قرار گرفت و مشاهده شد مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین خدام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی در نماز‌های جماعت، چینش فرش‌ها، پوشش ماسک، ضد عفونی کردن اماکن متبرکه و توزیع محلول‌های ضد عفونی دست، شرایط مناسبی را برای زیارت زائران فراهم آورده‌اند.
حریرچی افزود: البته در برخی موارد مشاهده می‌شود مردم با این‌که ماسک از آستان قدس رضوی تحویل گرفته‌اند، اما از آن استفاده نمی‌کنند یا تجمعاتی دارند که خدّام به سرعت تذکر می‌دهند و سعی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی دارند.
وی تاکید کرد: هنوز رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی مشهد نتوانسته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند و اماکن و فضا‌های بیرون از حرم مطهر مانند داخل حرم نیست و خطر شیوع کرونا و ابتلا به کووید - ۱۹ وجود دارد.
حریرچی گفت:، اما خوشبختانه حرم‌های چهارگانه در شهر‌های مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت مناسبی دارند.
همچنین مدیرعالی حرم مطهر رضوی نیز در این بازدید گفت: برای ارائه خدمات مستمر به زائران و مجاوران محترم به طور جدّی از عموم مردم درخواست می‌کنیم که در تمام مدت زمان تشرف از ساعت ورود تا لحظه خروج و استفاده از اماکن حرم مطهر رضوی به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدّی داشته باشند.
محمدمهدی برادران افزود: اجازه نخواهیم داد که کوتاهی احتمالی در رعایت این نکات به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی، موجبات سخت‌تر شدن شرایط و خدای ناخواسته اعمال دوباره محدودیت‌ها برای زیارت زائران و مجاوران را فراهم سازد.

افزایش ۳۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در استان طی یک ماه
معاون کل وزارت بهداشت همچنین درحاشیه نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است بنابراین از همه هموطنان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند. وی اظهار کرد: بنا بر لزوم و برنامه ریزی انجام شده از چهارم مرداد نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند.

غیر بومی ها، ۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری در مشهد
حریرچی یادآور شد: ۲۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در مراکز درمانی مشهد را مسافران و افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور معاونان شهردار برگزار شد ضمن تاکید بر جدی گرفتن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی در خصوص تصمیم گیری برای کاهش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و خطوط قطار شهری گفت: به نظرم باید سرویس دهی در خطوط کم مسافر محدودتر و ناوگان خطوط محوری و پر تردد تقویت شود که در این خصوص به زودی تصمیم گیری خواهیم کرد.
 
تا اطلاع ثانوی به مشهد سفر نکنید
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1399، کد خبر: 702190،  www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین