پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
معاون سابق وزارت بهداشت نوشت: اینجانب اطمینان دارم که در شرایط حاضر برگزاری هرگونه مراسم و از جمله مراسم مذهبی محرم می‌تواند سبب افزایش ابتلای بیشتری از مردم عزیز ایران شود. جلوگیری از ابتلا و مرگ یک نفر هم با رعایت بهداشت و رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است.

شعار سال: معاون اسبق وزارت بهداشت به ۱۲ مرجع تقلید درباره برگزاری عزاداری محرم در شرایط کرونا نامه‌ای را نوشت.

متن نامه سید‌موید علویان به شرح زیر است:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه
ارسال به ١٢ مرجع عالیقدر
حفظهم الله تعالی

سلام علیکم
ابتدا از خداوند متعال سلامتی حضرتعالی و سایر مومنین را از خداوند متعال خواستارم. با توجه به شرایط پیش آمده در مورد بیماری کرونا نظر فقهی حضرتعالی راه‌گشا می‌باشد.

راه‌های انتقال بیماری تماس نزدیک بین افراد در جامعه است و احتمال انتقال از افراد بی‌علامت هم صورت میگیرد و در صورت دادن احتمال و ترس از خطر ابتلا در این شرایط حضور در مراسم مذهبی چه حکمی دارد. تاکید متخصصین امر و وزارت بهداشت بر ضرورت رعایت دستورات بهداشتی احتمال ابتلا را کم می‌کند ولی نمی‌تواند ١٠٠ درصد مانع ابتلا شود. با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم دشوار است، اینجانب اطمینان دارم که در شرایط حاضر برگزاری هرگونه مراسم و از جمله مراسم مذهبی محرم می‌تواند سبب افزایش ابتلای بیشتری از مردم عزیز ایران شود. جلوگیری از ابتلا و مرگ یک نفر هم با رعایت بهداشت و رعایت فاصله اجتماعی امکان‌پذیر است.

۱. با توجه به احتمال و ترس از خطر ابتلا به کرونا شرکت در مراسم مذهبی محرم جایز است؟

۲. در صورتی که افرادی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب ابتلا دیگران شوند که گاهی حتی سبب فوت افراد نیز می‌شود، نظر حضرتعالی در مورد شرکت این افراد در مورد مراسم مذهبی چیست؟

از خداوند متعال حفظ شعایر اسلامی با سلامت جامعه را داریم.

دکتر سید موید علویان

استاد تمام دانشگاه و معاون اسبق سلامت وزارت بهداشت

چهارم مرداد ماه ١٣٩٩
چهارم ذیحجه
١۴۴١
اتش عشق امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست.

 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سپیدآنلاین، به تاریخ: ۵ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۸۵۰۳، www.sepidonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
واقعا اگر برگزاری مراسم محرم به ضرر سلامتی مردم هست و با علم به اینکه می دونیم باعث شیوع بیشتر کرونا میشه خب امسال ر و از عزادرای دسته جمعی پرهیز کنیم تا سال دیگه بتونیم با هم و نه بدون هم این مراسمات رو اجرا کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین