پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی برگزار شد و در آغاز این جلسه قاضی مسعودی مقام از متهم صالحی خواست در جایگاه قرار گیرد و اگر حرفی دارد بیان کند.
شعار سال: متهم صالحی گفت: اینکه گفته می‌شود من مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سیفی گرفته‌ام صحیح نیست. در لایحه دفاعیه‌ام که توسط وکیلم تقدیم می‌شود گفته‌ام که او به حساب دختر و همسرش دو کد بورسی به مبلغ هر کدام ۲۵۰ میلیون باز کرد. این را هم باید بگویم که بر اساس قانون بورس و قانون کشور فردی که کد بورسی گرفته باشد، شخص ثالث نمی‌تواند در آن تصرفی داشته باشد و این موضوع ۵۰۰ میلیون تومانی کاملاً کذب و بی‌اساس است.
این متهم اضافه کرد: درباره رشوه ۲۰۰ هزار دلاری هم باید بگویم این مبلغ ۱۱۰ هزار دلار بوده است و در زمانی که ارز مسافرتی ۱۰ هزار دلار بوده است. او برای ۱۱ نفر ۱۱۰ هزار دلار گرفته و این کار به صورت قانونی بوده است.
در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان خطاب به متهم صالحی گفت: صالحی ما را ناآگاه فرض می‌کند.
نماینده دادستان ادامه داد: سئوال ما این است آیا شما مجوز سبدگردانی داشتید، نه شما نداشتید، شما پرتفوی فرد دیگری را مدیریت می‌کردید.
نماینده دادستان ادامه داد: صالحی می‌گوید من سیفی را در روز به اتاق ارزی راه نمی‌دادم. بله درست است او در طول روز راه نمی‌داده است، به علت اینکه شب‌ها در فضای مجازی از موهباتی که صالحی برای او فراهم می‌کرده است استفاده ناصحیح می‌برده است.
شاه محمدی درباره رشوه ۲۰۰ هزار دلاری اظهار داشت: شهریار دربانی مدعی است که ۲۰۰ هزار دلار به صالحی پرداخت کرده است، متهم صالحی می‌گوید ریت ارز قابل تغییر نبوده است؛ اما این موضوع از مسئولان بانک مرکزی نیز قابل استعلام است که ریت ارز در اتاق ارزی قابل تغییر است، متهم صالحی یک ۲۰۰ هزار دلار از دربانی دریافت کرده است و این جدای از ۲۰۰ هزار دلار دیگر است.
نماینده دادستان ادامه داد: این ۲۰۰ هزار دلاری که صالحی به صورت رشوه دریافت کرده است در یک کوله‌پشتی بوده است، در روزی که دربانی این ۲۰۰ هزار دلار را به صالحی داده است کارمندش نیز حضور داشته است. جالب اینجاست زمانی که دربانی تعداد کارمندانش را معرفی می‌کرده است یک نفر را از قلم می‌اندازد و این موضوع از چشم ضابطان دور نمی‌ماند و پس از تحقیق و بررسی متوجه می‌شوند که یک فرد یا یک کارمند در لیست اعلامی کم است. جالب است مشخص می‌شود که همان یک نفر فردی بوده است که در زمان پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در یک کوله‌پشتی به همراه دربانی بوده است.
در ادامه جلسه دادگاه فیلم مواجهه صالحی و دربانی در خصوص تغییر نرخ ارز پخش شد. دربانی در این فیلم از پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به صالحی می‌گوید و صالحی در این فیلم تایید می‌کند از دربانی ۲۰۰ هزار دلار گرفته است. دربانی در این فیلم می‌گوید این ۲۰۰ هزار دلار را به این خاطر به صالحی دادم که مدیونش نباشم چرا که ریت‌هایی که در بانک مرکزی جابجا می‌کردند، به نفع ما بود.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان اظهار داشت: یکی از کارمندان صالحی می‌گوید من این ۲۰۰ هزار دلار را از فردی که کارمند دربانی است دریافت کردم. همچنین دربانی در اظهاراتش می‌گوید من به اکراه و به واسطه تحت فشار بودن از سوی صالحی این ۲۰۰ هزار دلار را پرداخت کردم. یعنی صالحی اتاق دیلینگ روم را گردنه اخذ وجوه خود کرده بود اگر پول نمی‌دادند و اگر در بورس سرمایه گذاری نمی‌کردند، اقدامات صالحی به نفعشان نمی‌شد. صالحی در وهله‌های نخست تغییر ریت، با آن‌ها قرارداد نمی‌بست؛ اما در وهله‌های بعدی برای تغییر نرخ ارز به نفع آن کارگزاران، با آن‌ها قرارداد می‌بست.
در ادامه جلسه دادگاه متهم صالحی، اظهار داشت: کارگزاران درهم و دلار وارد کشور می‌کنند و در مقابل اسعار غیر مرغوب بانک مرکزی مانند لیر ترکیه یا وون کره یعنی اسعاری که به درد بانک مرکزی نمی‌خورد را می‌گیرند. حواله‌های کارگزاران در کشور‌های مختلف مانده است بنابراین این فرآیند هیچ ارتباطی به ریال ندارد و من حتی اگر بر فرض محال رشوه هم گرفته باشم، ارز غیر مرغوب پرداخته‌ام.
نماینده دادستان گفت: آقای صالحی بحث ما گران خریدن ارز از جانب شما است و اینکه شما در قبال آن چه چیزی را پرداخته‌اید، بحث ما نیست.
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به متهم صالحی گفت: زمانی که برای خرید سهام اشخاص اقدام می‌کردید آیا مشخص می‌کردید که برای چه کسی چه میزان سهم را خریداری کرده‌اید؟
متهم صالحی گفت: سهمی که من برای هر فرد می‌خریدم در کد خودش موجود است.
این متهم ادامه داد: تاریخ حکم من به عنوان معاونت اداره بین الملل بانک مرکزی از ۷ اردیبهشت ۹۷ تا ۲۰ مرداد ۹۷ بود یعنی من در این تاریخ‌ها در دیلینگ روم حضور داشتم. همچنین من دو مافوق داشتم چطور می‌توانستم این امور را برای آقایان انجام دهم.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان بیان داشت: طبق اظهارات کارمندان صالحی، او سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون از حسین زاده دریافت کرده است و همچنین طبق اظهارات حسین زاده، ۵۰۰ میلیون تومان از این پول پرداختی به صالحی، در سبد سهام برده نشده است؛ ضمن اینکه حسین زاده می‌گوید رضایتی برای پرداخت این پول به صالحی جهت سرمایه گذاری در بورس نداشته است.
نماینده دادستان در ادامه بیان داشت: صالحی نمی‌تواند کیفرخواست را تکذیبیه بخواند دربانی در اظهارات خود گفته است که ۲۰۰ هزار دلار اول را که صالحی می‌گوید برای کارمندان بانک مرکزی بوده در سال ۹۶ به صالحی پرداخت کرده است و ۲۰۰ هزار دلار بعدی را در سال ۹۷ پرداخت کرده است که با این ۲۰۰ هزار دلار دوم طبق اظهارات کارمندان صالحی در قزوین یا فیروزکوه دامداری خریده شده است.
در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: ارتباط حسین‌زاده با صالحی در دو بخش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خرید سهام و دیگری در تغییر ریت ارز بوده است، حسین‌زاده ۳ میلیارد و ۶۰۰ پرداخت کرده است و این پول به واسطه تغییر ریت ارز هم به صورت ریالی و هم به صورت دلاری بوده است.
نماینده دادستان در ادامه اظهارات حسین‌زاده را قرائت کرد و گفت: حسین‌زاده گفته است که صالحی از من تقاضای یک میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بورس طلب کرد و من گفتم که این پول را ندارم و شرکای ما در ترکیه باید آن را انجام دهند. صالحی به ترکیه رفت و در آنجا شرکای ترکیه به من گفتند اگر به صالحی پول ندهی، صالحی کار ما را در بانک مرکزی گیر می‌اندازد و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب صالحی واریز کردیم و قرار شد دو ماه بعد آن را بپردازد، اما بعد صالحی گفت که ضرر کرده است و ۵۰۰ میلیون از آن را کسر و مابقی را ماه‌ها بعد پرداخت کرد.
نماینده دادستان تأکید کرد: به خاطر همین می‌گویم صالحی اتاق معامله ارزی دیلینگ روم را گردنه اخذ وجوه از کارگزاران ارزی کرده بوده است.
نماینده دادستان ادامه داد: حسین‌زاده اظهار کرده است تغییر نرخ ارز به نفع ما بود و صالحی این اقدام را انجام می‌داد.
در ادامه جلسه دادگاه برخی از اظهارات حسین‌زاده پخش شد که در آن حسین‌زاده می‌گفت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۳ فقره به حساب شخصی صالحی واریز کردیم. در ادامه صدای پخش شده در دادگاه صالحی پیشنهاد دو نرخی را به حسین زاده داد به این صورت که ساعت ۱۱ نرخ را می‌بندیم، اگر تا ساعت یک بالا رفت، نرخی که در ساعت یک توسط او اعلام می‌شد در نظر گرفته می‌شد و مابه التفاوت نرخ اعلامی ۱۱ تا یک به صورت ۵۰-۵۰ تقسیم می‌شود.
در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: حسین‌زاده گفته است سود ما ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که ۵۰ درصد آن یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت تغییر نرخ ارز به صالحی پرداخت شده است.
نماینده دادستان ادامه داد: صالحی می‌گوید تغییر نرخ ارز ممکن نیست، اما ۳ کارگزاری بر اساس اسنادی که ارائه شد می‌گویند پول‌هایی که به صالحی داده‌ایم به خاطر تغییر نرخ ارز بوده است.
متهم صالحی پاسخ داد: بر اساس حساب‌های من زمانی که وجه تکمیل شد یعنی در تاریخ ۹۶.۰۲.۲۶ زمانی که وجه تکمیل شد ۲ روز بعد من کار خریداری سهام را شروع کردم.
قاضی خطاب به این متهم گفت: یعنی در این حساب فقط همان ۳ میلیارد و ۶۰۰ بوده است، شماره حسابتان را اعلام کنید.
قاضی خطاب به این متهم گفت: یعنی شما اول پول را گرفتید بعد سهام خریدید و قرارداد امضا کردید؟
متهم پاسخ داد: بله؛ من این کار را کردم، چون او در تهران حضور نداشت.
قاضی خطاب به این متهم اظهار داشت: چرا در تاریخ ۹۶.۰۳.۱۰ ننوشتید چه چیز‌هایی خریداری کردید؟
متهم پاسخ داد: نوشتم.
قاضی خطاب به این متهم گفت: شما به صورت کلی نوشتید چرا به صورت جزئی ننوشتید؟
در ادامه این جلسه دادگاه متهم صالحی، گفت: تمام کارگزاری‌ها می‌خواستند من را برای خودشان داشته باشند. من به فکر دریافت سکه و ماشین و اینجور موارد نبودم و می‌خواستم از علم خودم استفاده کنم، سهام بخرم و از آن سود بگیرم.
قاضی پاسخ داد: این قابل پذیرش نیست.
متهم در ادامه گفت: در سال ۹۱، ۷ میلیارد تومان در حساب کد بورسی‌ام پول بوده است من در سال ۹۷ وارد دیلینگ روم شده‌ام، اتهاماتی که نماینده دادستان به من می‌زند کذب است.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان اظهار داشت: صالحی می‌گوید سخنان ما سندیت ندارد؛ آقای صالحی آیا بی ام و مستند نیست؟! خودرویی که قیمت امروز آن حدود ۷ میلیارد تومان است. همچنین مشخص نشد که بالاخره صالحی از پول فروش منزل پدرش برای حسین زاده سهام خریده‌اند یا از پول خود حسین زاده این سهام را خریده است؟ این اظهارات صالحی متناقض است.
نماینده دادستان افزود: صالحی می‌گوید کارگزاران بانک مرکزی می‌خواستند من را برای خود حفظ کنند. خب سوال این است که آقای صالحی می‌خواستید برای آن کارگزاران چکار کنید؟ چرا آن کارگزاران به شما پول می‌دادند که برای آن‌ها سهام بخرید؟ شما که خودتان امروز گفتید متخصص بورس نیستید.
نماینده دادستان بیان داشت: تغییر ریت ارز به نفع کارگزاران صورت گرفته است و دلار نیز که قابل ردیابی نیست دریافت شده است. شما تبحر داشتید و این ارتشاء را به صورت دلاری که قابل پیگیری نباشد، صورت می‌دادید.
نماینده دادستان بیان داشت: در قضیه پرداخت دو مبلغ هر کدام به مقدار ۲۰۰ هزار دلار به صالحی از جانب دربانی، کارمند صالحی می‌گوید ۲۰۰ هزار دلار دوم را از دهقان گرفته‌ام. البته دربانی و یکی از کارمندان صالحی ابتدا به این موضوع اقرار نمی‌کردند، اما پس از آنکه با هوشیاری ضابط آن کارمندی که دربانی هویتش را انکار می‌کرد شناسایی شد، هم دربانی و هم آن کارمند به پرداخت دو مبلغ هر کدام به میزان ۲۰۰ هزار دلار به صالحی از جانب دربانی اقرار کردند.
در ادامه جلسه دادگاه فیلم پیام‌های رد و بدل شده میان صالحی و فرجام در خصوص تغییر ریت ارز به نمایش درآمد.
سپس نماینده دادستان اظهار داشت: در این پیام‌های رد و بدل شده به صراحت دیدیم که صالحی گفت که فرجام ۹۰ هزار یورو از بسته شدن این چند ریت سود کرده و صالحی در پیامی خطاب به فرجام می‌گوید این لطف شما را بین دوستان تقسیم می‌کنم. خب این چه لطفی بوده است که فرجام به صالحی در قبال سود ۹۰ هزار یورویی کرده است؟
نماینده دادستان در ادامه گفت: آقای صالحی شما چرا باید با کارگزار بانک مرکزی در یکی از پیام‌رسان‌ها در ارتباط باشید و در دفتری خارج از بانک مرکزی با وی قرار بگذارید؟
متهم صالحی گفت: این پیام‌های رد و بدل شده که در دادگاه به نمایش درآمد مربوط به تلفن من نیست.
این متهم ادامه داد: این کارگزاران اگر سودی از قبل من می‌بردند فقط برای زمانی بود که حواله‌های لیر یا یوان یا یورو دستشان بود و می‌خواستند برای پارت‌های بعدی تبادلات مالی انجام دهند. به من خانه در خیابان فرشته و بنز s ۵۰۰ پیشنهاد شد، اما من به این کارگزاران می‌گفتم که به جای این کار‌ها به من پول بدهند تا برایشان در بورس که هیچ ارتباطی به بانک مرکزی ندارد سهام خرید و فروش کنم و ۴۰ درصد سود ناشی از آن را به من بدهند.
قاضی خطاب به متهم صالحی گفت: تفاوت خانه در خیابان فرشته با این ۴۰ درصد سودی که از کارگزاران درخواست می‌کردید چه بود؟
متهم صالحی گفت: تفاوتش در این بود که آن ۴۰ درصد هیچ ربطی به ارز نداشت.
قاضی از متهمن صالحی پرسید: آیا اگر در بانک مرکزی هم نبودید آن کارگزاران به شما چنین پیشنهادات و مواردی را مطرح می‌کردند؟
متهم صالحی گفت: نه؛ چون من تخصص ارزی داشتم به آن کارگزاران در زمینه حواله‌های ارزی مشاوره می‌دادم.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: صالحی می‌گوید که به من خانه در خیابان فرشته و بنز اس ۵۰۰ پیشنهاد کردند و من نپذیرفتم. بله آقای صالحی شما نپذیرفتید، اما بی ام و ۷۳۰ را گرفتید؛ آقای صالحی شما در جلسات سابق گفتید کارگزاران به سبب تخصص من نزد من می‌آمدند، اما امروز گفتید که کارگزاران می‌خواستند من را حفظ کنند؛ بالاخره معلوم نشد کارگزاران می‌خواستند شما را به عنوان مسئول اتاق معاملات ارزی حفظ کنند یا اینکه صرفا به سبب تخصص شما نزد شما می‌آمدند؟
نماینده دادستان ادامه داد: پیام‌هایی که در جلسه امروز دادگاه ناظر بر پیام‌های رد و بدل شده میان آقایان صالحی و فرجام به نمایش درآمد مربوط به همان گوشی و همان نرم افزاری است که پیام‌هایی از آن‌ها در جلسات قبلی دادگاه به نمایش درآمد و صالحی صحت آن‌ها را تایید کرد.
نماینده دادستان گفت: آقای صالحی شما در قبال تغییر ریت به نفع کارگزار هدیه دریافت کردید و نمی‌گویید آن هدیه چیست و ما هم نمی‌دانیم که چیست؛ شما در یک دفتری بیرون از بانک مرکزی با فرجام جلسه برگزار کردید.
در ادامه جلسه دادگاه متهم صالحی در خصوص دریافت بی ام و گفت: در زمان توقیف خودرو سند بی ام و به نام من و شوهر خواهرم نبود و آن خودرو به اعتبار آل علی خریداری شده بود و سندش به نام شوهر خواهرم زده شده بود که ما سند را برگرداندیم.
در ادامه، متهم صالحی مدعی بود که تاریخ بازگرداندن سند خودرو بی ام و مربوط به زمان قبل از تشکیل پرونده قضایی و احضار او بوده است که قاضی خطاب به متهم صالحی متذکر شد: شما در شهریور ماه ۹۷ احضار شدید، اما مطابق با سندی که خودتان ارائه دادید مشخص می‌شود که شما در مهرماه ۹۷ سند خودرو مزبور را برگرداندید بنابراین مشخص می‌شود که مقدم بر این نقل و انتقالات، احضار شما صورت گرفته است.
در ادامه این جلسه دادگاه متهم صالحی گفت: بنده تمام اسناد را ارائه کردم و وکیلم نیز تمام مستندات را ارائه کرده است.
قاضی خطاب به متهم گفت: افراد به ما مراجعه کرده‌اند و خواهان اقرار وقوع جرم هستند، اما می‌گویند ما در جلسه علنی اقرار نمی‌کنیم. ما نیز تذکر می‌دهیم وظیفه متهمین بیان صداقت است و بیان صداقت می‌تواند به آن‌ها کمک کند، هر موضوعی که در کشف حقیقت کمک کند مؤثر است.
در ادامه این جلسه دادگاه وکیل متهم صالحی در جایگاه قرار گرفت و گفت: اگرچه موکل بنده به صورت فنی توضیحاتی را به دادگاه ارائه کرده است، اما من نیز نکاتی را بیان می‌کنم.
این وکیل ادامه داد: چرا در پرونده و کیفرخواست نظر کارشناسی وجود ندارد، نظر کارشناس چه جایگاهی دارد؟
وکیل گفت: البته موکل بنده اشتباهاتی داشته است و خود آن را قبول دارد، ولی باید ببینیم که این اشتباهات جرم بوده است؛ من به این فیلم‌های پخش شده اعتقادی ندارم و از شما می‌خواهم این موارد را خود بررسی کنید.
در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان خطاب به این وکیل گفت: شما می‌گویید تحقیقات تکمیل نشده است، اگر شما از جلسه اول حضور داشتید اینطور نمی‌گفتید، شما از جلسه اول تشریف نداشتید ما در خصوص تغییر نرخ ارز و تمامی این موارد صحبت کرده‌ایم، بنابر اظهارات دیگر افراد تغییر ریت ارز انجام شده است و این موضوع در مورد کارگزاران و منتفع شدن آنان محرز شده است.
نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم صالحی گفت: صالحی دروغ بیان می‌کند، ولی حواسش نیست که در جلسات قبل چه گفته است، او فراموش کار شده است. حسین‌زاده نیز خودش می‌گوید صالحی دروغ می‌گوید، او مکرراً می‌گوید صالحی دروغ می‌گوید؛ صالحی یک میلیارد و ۲۰۰ از حسین‌زاده بابت تغییر ریت ارز پول گرفته است.
در ادامه، وکیل متهم صالحی مجددا مدعی شد تحقیقات پرونده ناقص است.
نماینده دادستان در جواب وی اظهار داشت: آقای وکیل شما می‌گویید تحقیقات ناقص است؛ اگر قصدتان این است که رسیدی باشد که صالحی به اسدبیگی داده باشد مبنی بر اینکه این مبلغ را به عنوان رشوه از او دریافت کرده‌ام خب مشخص است چنین رسیدی وجود ندارد!
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی مسعودی مقام اظهار داشت: متوجه این مطلب باشید که در فرآیند رسیدگی به این پرونده و مبتنی بر اظهارات متهمین و فرآیند تحقیقات، دادگاه به این نقطه رسیده که اموالی میان متهمان رد و بدل شده است. اختلاف در این رابطه است که متهمان می‌گویند این اموال رد و بدل شده ناظر بر خرید و فروش و فعالیت‌های بورسی بوده، اما دادسرا معتقد است این اموال رد و بدل شده ناشی از روابط مجرمانه رشاء و ارتشاء است.
وی بیان داشت: تحقیقات ما در خصوص بورس و اموالی که از این طریق رد و بدل شده رو به اتمام است؛ همچنین خطاب به متهمانی که در دادگاه حاضر نمی‌شوند می‌گویم تمام وثایق آن‌ها را ضبط می‌کنیم. چهار متهمی که وکیل فرستادند باید بدانند حضورشان را در جلسات دادگاه الزامی می‌دانیم. آقایان آل علی، مخبر و حسین زاده باید در جلسات دادگاه حاضر شوند. ما تمام متهمان را ممنوع الخروج خواهیم کرد کمااینکه در مورد برخی متهمان دیگر این کار را انجام داده‌ایم.
قاضی گفت: ممکن است برخی از متهمان یا مطلعان در مراحل تحقیقات اظهاراتی را داشته باشند؛ اما اکنون در دادگاه آن اظهارات را تکذیب کنند که باید در این رابطه بگویم ما اظهارات آن‌ها را با سایر ادله موجود در پرونده مطابقت می‌دهیم و بررسی صحت اظهارات متهمان و مطلعان امری قابل کشف است. در همین پرونده اظهاراتی که برخی متهمان و مطلعان در مراحل تحقیقات داشته‌اند مطابق با واقع است. باید توجه داشت که در موضوع رشاء و ارتشاء بررسی‌ها متفاوت است؛ در این پرونده مستندات دال بر دریافت و پرداخت وجود دارد حال چنانچه منشاء این دریافت‌ها و پرداخت‌ها ناظر بر رشاء و ارتشاء بودن احراز شود، حکم محکومیت متهمان صادر می‌شود و اگر احراز نشود حکم برائت صادر می‌گردد.
در ادامه وکیل متهم صالحی گفت: چرا نظر کارشناسی در کیفرخواست وجود ندارد.
نماینده دادستان در پاسخ به این ایراد وکیل متهم صالحی افزود: کارشناس نمی‌تواند اظهارنظر قضایی کند. مضاف بر اینکه اظهارات کارشناسان نرخ ارز بانک مرکزی باید از سوی وکیل صالحی مطالعه شود. آقای سواران در جریان جلسه دادگاه عینا گفت صالحی برگه‌هایی را می‌گرفت و تغییر می‌داد و این تغییر نرخ ارز را انجام می‌داد. باید توجه داشت که نظر کارشناس مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری طریقیت دارد و اگر بازپرس نظریه را کامل نپذیرفت می‌تواند موضوع را به هیات کارشناسی ارجاع دهد.
قاضی با اعلام ختم جلسه گفت: زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۴۱۶۹۳، www.parsine.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین