پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
این نخستین بار است که ترامپ پیشنهاد تعویق انتخابات را مطرح می‌کند؛ آن هم در شرایطی که در نظرسنجی‌های انتخاباتی ۱۰ درصد از "جو بایدن" عقب است.
شعار سال : دونالد ترامپ ایده تعویق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مطرح کرده است.
 
تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ در توییتی که بوی درخواست تعویق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از آن می‌آید، نوشت:" با رأی‌گیری سراسری به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که کار خوبی است)، انتخابات ۲۰۲۰ غیردقیق‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود و به مایه خجالت برای ایالات متحده بدل خواهد شد. آیا بهتر نیست که انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به نحوی مناسب و دقیق و امن رأی بدهند، به تعویق بیندازیم؟ "

ترامپ خواستار تعویق انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد

این نخستین بار است که ترامپ به صراحت پیشنهاد تعویق انتخابات امسال را مطرح کرده و این ایده در شرایطی مطرح شده که بر اساس نظر سنجی‌های هفته‌های گذشته فاصله او با "جو بایدن" رقیب انتخاباتی‌اش روز به روز بیشتر شده و به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

عملکرد ترامپ در مواجهه با بحران کرونا از سویی و اعتراضات ضدنژادپرستی در ۲ ماه گذشته از سوی دیگر دو عاملی بوده‌اند که محبوبیت ترامپ را در افکار عمومی آمریکا به فرسایش و چالش کشیده‌اند.

ترامپ پیشتر نیز بار‌ها در توییت‌ها و اظهارنظر‌هایی با رای گیری پُستی مخالفت کرده و این کار را سبب تقلب گسترده در نتیجه انتخابات دانسته است.
 
تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن رقیب ترامپ پیشتر درباره احتمال عدم پذیرش شکست انتخابات از سوی ترامپ هشدار داده است. بایدن گفته مطمئن است در صورتی که ترامپ شکست را نپذیرد فرماندهان قوای مسلح آمریکا او را به بیرون کاخ سفید هدایت خواهند کرد.

برگزاری انتخابات در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا چالش بزرگی است که دولت ایالات متحده آمریکا و دو حزب اصلی این کشور باید برای آن راه چاره‌ای پیدا کنند.

رای‌گیری پُستی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند بر این چالش فائق آید؛ اما ترامپ با هشدار‌ها و انتقادات خود درباره این شیوه رای‌گیری مسیر توافق و اجماع دو حزب اصلی آمریکا درباره نحوه برگزاری انتخابات آبان ماه امسال را دشوار کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۰مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: asriran.com_۷۴۰۱۷۷
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین