پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
رئیس اتحادیه صنف فخاران تهران: در صنف تولید آجر، مجال سرمایه‌گذاری و توسعه و گسترش بیشتر کار وجود دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای علاقه‌مندان باشد.
شعار سال: قطع سهمیه مازوت، به یکی از مشکلات اصلی صنف فخاران تبدیل شده بود. آیا مذاکره و پیگیری این موضوع به نتیجه رسید؟ برای پیگیری این موضوع و چند موضوع مهم دیگر با رئیس اتحادیه صنف فخاران تهران به گفتگو نشستیم. با ما همراه باشید.


محصولات را از بازار آزاد می‌خریم

مرتضی منبع‌چی، رئیس اتحادیه صنف فخاران تهران اظهار داشت: تعدادی از اقلام موردنیاز صنف ما (مثلاً قطعات مربوط به دستگاه‌های خشت‌زنی) وارد کشور می‌شود، اما ما مجبور هستیم که آن‌ها را با قیمت بالا از بازار آزاد تهیه کنیم. از همه بدتر این محصولات را صد درصد دستکاری می‌کنند. این در حالی است که تعاونی تهیه و تولید ما بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و چه‌خوب است که واردات نیازمندی‌ها به خود تعاونی سپرده شود شاهد وقوع این مشکلات نخواهیم بود.
سهمیه مازوت برقرار شد

رئیس اتحادیه صنف فخاران تهران در ادامه از حل مشکل مازوت خبر داد و گفت: خوشبختانه این مشکل حل شد. پیگیری اتحادیه و توجه و پیگیری دکتر زنگنه و معاون ایشان (دکتر آستانه) باعث شود این مشکل بزرگ حل شود. آن‌ها استدلال‌های ما را پذیرفتند و کمک کردند. مصوبه قطع سهمیه مازوت یک مصوبه بود، اما تلاش‌های مکرر اتحادیه و همراهی مسئولان باعث شد مشکل حل شود و کلیت جریان تولید کشور، منتفع شود. یک تسهیل ساده می‌تواند جلوی بیکاری صد‌ها کارگر را بگیرد. چه‌خوب است در حوزه نوسازی خطوط تولید هم شاهد تسهیل و همراهی دولتمردان باشیم. با حمایت درست و اصولی می‌توان میزان اشتغال‌آفرینی را به یک میلیون نفر رساند.
یک سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه

مرتضی منبع‌چی درباره مقرون به صرفه بودن سرمایه‌گذاری در حوزه تولید آجر گفت: اگر عشق به تولید وجود داشته باشد توجیه اقتصادی دارد. در شرایط کنونی، تولیدکنندگان ایثار می‌کنند. در صنف تولید آجر، مجال سرمایه‌گذاری و توسعه و گسترش بیشتر کار وجود دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای علاقه‌مندان باشد. درآمد تولید آجر در مقایسه با بعضی فعالیت‌های دیگر به مراتب کمتر است، اما در مجموع رضایت‌بخش است. سرمایه‌گذاری انجام‌شده ظرف چند یک بازه زمانی محدود (۳ یا ۴ ساله) جبران می‌شود. میزان سرمایه به نوع اجر تولیدشده، بستگی دارد. اگر بخواهید از جدیدترین فناوری‌های روز استفاده کنید و انواع اقسام آجر‌های جدید را تولید کنید به سرمایه سرسام‌آوری نیاز پیدا می‌کنید. چه‌بسا ۲۰۰ میلیارد تومان هم کافی نباشد. در مجموع با کمتر از ۱۰ میلیارد نمی‌توان به این سرمایه‌گذاری وارد شد. به سرمایه زیادی نیاز است، اما راهکار‌هایی پیدا کرده‌ایم که حجم سرمایه موردنیاز را کمتر کنیم.
ضرورتی به نام تاسیس شهرک صنعتی

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: با تاسیس شهرک‌های تخصصی و صنفی می‌توان هزینه‌ها را به حداقل رساند. اگر امکانات و تسهیلات لازم فراهم شود می‌توان هزار یا دو هزار متر زمین را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد تا حجم سرمایه‌گذاری به یک یا دو میلیارد کاهش یابد. ما در حد قدرت اتحادیه، طرح‌های جدید را پیشنهاد و پیگیری می‌کنیم، اما متاسفانه دولت‌های مختلف، ارزش تجربه و کارآفرینی را جدی نگرفته‌اند. طرف دیگر قضیه، مساعدت لازم را انجام نمی‌دهد. نیاز چندانی به منابع مالی دولت نداریم. دولت می‌تواند تسهیلات مالی دارای تنفس و کم‌بهره اعطا کند، اما در مجموع کمک مالی نیاز نداریم. انتظار مهم ما آن است که در صدور مجوزها، مساعدت کنند. به‌عنوان‌مثال در صورت اعطای مجوز تاسیس شهرک صنعتی گفته شده می‌توان وارد مراحل دیگر رشد و توسعه این صنف شد. با مساعدت می‌توان کمک زیادی به صنوف مختلف کرد.

وی در ادامه افزود: قیمت انواع مختلف آجر تغییر چندانی نداشته است. حجم تولید و عرضه آجر به بازار مناسب است و خوشبختانه از این نظر مشکلی وجود ندارد. در صورت افزایش نیاز بازار، امکان تولید بیشتر و برطرف کردن نیاز بازار وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1399 ، کدخبر: 113499 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین