پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
با همت بلند متخصصان داخلی، نخستین بار در کشور آجر بدنه کوره بلند شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مادرِ صنعت ایران بومی‌سازی شد.
شعار سال: با همت بلند متخصصان داخلی، نخستین بار در کشور آجر بدنه کوره بلند شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بومی‌سازی شد.


*** مواد نسوز، لازمه تولید فولاد به روش کوره بلند



به گزارش خبرگزاری صنایع، مهدی نصیری مواد نسوز را یکی از ضروریات تولید فولاد به ویژه به روش کوره بلند دانست و اظهار داشت:

این محصول بومی اکنون در کوره بلند شماره یک نصب شده و در آینده‌ای نزدیک وارد مدار تولید می‌شود.


*** کیفتی قابل رقابت با مشابه خارجی



مدیر نسوز شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان کیفیت این آجرها را قابل رقابت با بهترین شرکت‌های اروپایی دانست و افزود:

جرمی ریزی نورد، شات کریت کوره بلند شماره ۳ به منظور افزایش عمر بهره‌برداری همچنین اجرای سامانه پاشش سرباره در کنورتور به منظور افزایش عمر نسوز از دیگر فعالیت‌های این شرکت بزرگ صنعتی در سال جدید است.


*** استفاده از بیشترین مواد نسوز در روش کوره بلند



وی تولید در ذوب آهن اصفهان را به روش کوره بلند با استفاده از بیشترین میزان از مواد نسوز دانست و گفت:

در فولادسازی هم چدن تولیدی کوره بلند با دمش اکسیژن تبدیل به فولاد و بیشترین تنوع نسوز از نظر جنس و شکل از خط اول تولید تا نورد استفاده می‌شود.


*** بومی‌سازی کوره پخت آگلوماشین شماره ۴



نصیری همچنین به بومی‌سازی نسوز کوره پخت آگلوماشین شماره ۴ اشاره کرد و افزود:

تنها پس از ماه بهره‌برداری از آگلوماشین ۴ احتیاج به نسوز چینی داشت که با برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده شکل نسوز چینی و جنس نسوزها تغییر پیدا کرد و پس از آن مدت بهره‌برداری به یک سال افزایش یافت.


*** بومی‌سازی ۹۸ درصد از مواد مصرفی نسوز



وی میزان مصرف مواد نسوز به ازای هر تن فولاد را ۱۳ کیلوگرم برشمرد و گفت:

با بررسی امکانات و توان شرکت‌های داخلی ۹۸ درصد از مواد نسوز مصرفی بومی‌سازی شد تا نیاز به خارج کمتر شده و هزینه‌ها کاهش یابد.


*** اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید و افزایش بهره‌وری



مدیر نسوز شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در پایان تغییر طرح مصرف نسوز در میکسر را در برداشت ذوب از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن موثر دانست و افزود:

دریچه‌های کشویی فولاد، نازل تاندیش، دیگ‌های نیروگاه حرارتی، کوره کوچک قوس در مدیریت نت مکانیک، مواد نسوز محوطه کوره بلند از دیگر فعالیت این بخش برای رونق تولید وافزایش بهره‌وری است.


*** معرفی شرکت



به گزارش خبرگزاری صنایع، ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.



با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 174513 ، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین