پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۷۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
همکاری‌ سه جانبه علمی،‌ پژوهشی و آموزشی دانشگاه اصفهان با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان توسعه می یابد.

شعار سال:این تفاهم نامه در ۹ ماده و ۲ تبصره، به منظور مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی‌های بالقوه طرفین در حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ایجاد زمینه رشد و اعتلای دانش فنی در بخش معدن و صنایع معدنی، رویکرد فن‌آورانه و ایجاد اشتغال پایدار، منعقد و امضا شد.

هدف از این تفاهم نامه بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌ها، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی در جهت پیشبرد و تقویت پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌ زمین‌شناسی، معدنی و صنایع معدنی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین تبادل اطلاعات، ارتقاء فعالیت‌های جاری و پرداختن به اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز معادن و صنایع معدنی به ویژه استان اصفهان است.

راه اندازی دفتر همکاری های مشترک جهت مطالعات زمین شناسی استان و راه اندازی دپارتمان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به طور مشترک بین دانشگاه اصفهان و سازمان صمت از سوی مدیر گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان مطرح و مورد تایید جمع حاضر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هوشنگ طالبی-رئیس دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به آمادگی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان در حمایت و همکاری سازمان صمت، از راه اندازی گروه آموزشی گوهر شناسی و سنگ های قیمتی خبر داد.

وی افزود: امید است با امضا و اجرای مفاد این تفاهم نامه، بستری فراهم شود که دانشگاه و صنعت علاوه بر تعامل مستمر در قالب طرح های مشترک تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور گام های موثر و کارآمدی بردارند.

رئیس دانشگاه همچنین بر اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت تاکید کرد و گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های مهم و جامع کشور با تنوع رشته ها و گرایش های مختلف اجرای فرصت مطالعاتی صنعتی را برای اساتید شروع کرده و هر استاد قادر است از ۶ ماه فرصت صنعتی برخوردار باشد و دوره های مربوطه را به نحو احسن بگذراند.

همچنین ایرج موفق- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر هم افزایی صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اصفهان در بخش صنعت، معدن و تجارت رتبه اول کشور را دارد. در حال حاضر ۹۰۰ واحد صنعتی مجوز دار در استان اصفهان وجود دارد، همچنین ۱۲ درصد صنعت کشور در استان اصفهان فعال است و به لحاظ تعداد معدن رتبه اول کشور، به لحاظ حجم معدن رتبه سوم کشور و استخراج معدن رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. ۶ درصد بخش بازرگانی کشور را استان اصفهان به خود اختصاص داده و ۲۲۰ هزار واحد صنفی فعال و ۲۵ اتاق اصناف در این استان وجود دارد.

وی هدف سازمان صمت را بومی سازی مواد اولیه که از خارج وارد می شود دانست و خواستار فعالیت تیم های علمی و پژوهشی در راستای تولید مواد اولیه صنایع شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 7 مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: 120422،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
واقعا دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتي اصفهان يكي از بهترين دانشگاه هاي كشور هستن كه انونطوري كه به تهران ميرسن به اين ها بودجه داده نميشه و همين باعث عقب گرد در زمينه علمي شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
بحث رسيدن به دانشگاه ها نيست دوست عزيز بحث مطالبه گري كاركنان اون دانشگاه و ميزان نفوذشون در كشور هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین