پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
استاندار مازندران در حالی سومین سال مدیریت در استان را تجربه می‌کند که تازه به فکر مکانیسمی برای ساماندهی معتادان متجاهر افتاده است.
شعارسال: استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قاجارخیل ساری اظهار کرد: برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر برنامه و مکانیسمی طراحی شود.

این صبحت استاندار ما را یاد روزهای اولی که ربیع فلاح به عنوان اولین استاندار دولت تدبیر و امید معرفی شد و دولت ظاهرا عجله زیادی برای تغییر استاندار مازندران داشت، می‌اندازد.

استاندار مازندران در روزهای اول که وارد استان شد و در حال رایزنی‌ با گروه‌های مختلف تشکل‌ها و نهادها بود از کلمه شود و ایجاد شود زیاد استفاده می‌کرد، به هر حال روزهای اول فعالیت دولت تدبیر در استان مازندران بود و نمیشد به این اقدام دولت زیاد خرده گرفت.

دولت یازدهم با وعده تغییر اساسی از جمله با وعده تهیه برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مدون برای رفع مشکل اقتصادی و نیز تهیه برنامه 100 روزه برای حل مشکل اقتصادی کشور و ایجاد تحول اقتصادی، افزایش دستمزد کارگران را طبق قانون به اندازه‌‌ تورم، برنامه جدی برای ایجاد اشتغال، افزایش درآمد مردم به طوری که نیاز به یارانه نداشته باشند، ایجاد اشتغال برای مردم و جلوگیری از واردات، برگرداندن احترام به گذرنامه ایرانی و دیگر وعده و وعیدها توانست آرای مردم را جلب کند، روند انتقاد از عملکرد دولت قبل را به شدت در دستور کار قرار داد و تا مدت‌ها روند تخریبی و انتقاد از عملکرد دولت قبل در سطح کشور و در سطح استان‌ها توسط استانداران به صورت جدی مطرح میشد.

در کنار انتقادها، قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم استان مازندران در مراسم و سخنرانی‌ها داده میشد و نماینده دولت هم به برنامه‌های کلی و کوتاه‌مدت در توسعه استان اشاره می‌کرد و از کمله شود و میشود در سخنرانی‌ها و باید شود استفاده می‌شد.

این روزها با گذشت بیش از سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید در استان هنوز از این ادبیات در مازندران استفاده می‌شود. استاندار مازندران بعد از سه سال تازه به این فکر افتاد که برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر برنامه و مکانیسمی طراحی کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به نظر میرسد مسئولان استانی برنامه مدونی برای روند رسیدگی به اوضاع و مشکلات استان ندارند و این برنامه هم به این دلیل برگزار شد که کارتابل استاندار مازندران در ارتباط با برنامه شورای مبارزه با مواد مخدر پر باشد.

ربیع فلاح جلودار باید در مقام ارائه گزارش عملکرد و آنچه که در استان در این مدت در حوزه مواد مخدر انجام شد را گزارش بدهد نه اینکه تازه بعد از سه سال به فکر ساماندهی معتادان متجاهر و تهیه مکانیسم باشد.

اینکه استاندار مازندران مطرح می‌کند اعتیاد یکی از دلائل اصلی طلاق در استان مازندران است درست، همه این موضوع را می دانند، اما مردم اکنون انتظار دارند ببینند شما در حوزه کاهش طلاق چه اقداماتی انجام دادید.

اینکه مطرح می‌شود که دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر به وظیفه خود عمل کنند، امری طبیعی است، شما باید زمانی که استاندار شدید بررسی می‌کردید که چه چالش‌های در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود داشت، چالش‌ها را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات برنامه‌ریزی و امروز گزارش عملکرد در این ارتباط ارائه می‌کردید و با افتخار اعلام می‌کردید که به دلیل برنامه مدونی که از سال 92 تهیه کردیم میزان طلاق به دلیل اعتیاد این عدد بود و امروز این رقم کاهش یا اصلا به صفر رسیده است.

به نظر می‌رسد مسئولان استانی چنان خودشان را سرگرم پذیرایی از مسئولان وزارتخانه و درگیر تشریفاتی که عایدی برای استان مازندران نداشت کردند که از برنامه روتین خودشان هم جا ماندند و حتی فقط نکردند که عملکرد دولت قبل از بازنگری و اشکالات را رفع کنند.

مازندران در حوزه طلاق و اعتیاد وضعیت خوبی ندارد، این موضوعی بود که بارها و بارها توسط همین مسئولان استان مطرح شد و مسئولیت کم کاری متوجه دست‌اندرکارانی است که قرار بود در کشور و در استان تحول ایجاد کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهریور 1395، کد خبر: 225073، www.bloghnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین