پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی گفت: اثربخشی برنامه های مبارزه با موادمخدر در گرو استمرار در اجرای این طرح ها است و در این رابطه باید با نگاه علمی و شرایط زمان گام برداریم.

شعار سال: شکرالله حسن بیگی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: براساس گزارش های ارایه شده از سوی اعضای کارگروه، در حوزه پیشگیری و مبارزه بامواد مخدر در استان کارهای خوبی شکل گرفت اما تا زمان ریشه کن کردن یا به حداقل رساند این آسیب که از جمله آسیب های مهم جامعه و دغدغه رهبری است، راه طولانی پیش رو داریم .

وی با بیان اینکه آموزش در خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها ازجمله الزامات برای جلوگیری از این آسیب بزرگ اجتماعی است، افزود: آموزش و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید از خانواده ها آغاز و دامنه آن به مدارس، دانشگاه ها و جامعه کشیده شود و ضمن آموزش راهکارهای پیشگیری آن هم در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: امروز با وجود انواع مواد مخدر صنعتی که هر روز هم بر تعداد آنها افزود می شود بایستی با ابزار علمی و راهکارهای مطابق با زمان پیش رفت و آموزش ها به فراخور شرایط باشد.

حسن بیگی اضافه کرد: قشر نوجوان و جوان جامعه در این حوزه جمعیت دشمنان و سوداگران را تشکیل می دهد که باید برای آگاه سازی این قشر با زبان خودشان و ابزارهای علمی آموزشی وارد میدان شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای ادامه کار و جلوگیری از گسترش تبعات مواد مخدر ممکن است مسایل قانونی بر سر راه برخی دستگاه ها وجود داشته باشد که لازم است این مسایل با هفت نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا پیشنهادات ارائه شده، برای تصویب و قانونی شدن به صحن مجلس برود.

حسن بیگی اضافه کرد: در سال گذشته در موضوع مواد مخدر خصوصا روانگردان ها، راهکارهای آموزشی توسط آموزش و پرورش و افراد مجرب و کارشناس مطرح و کار آموزش و پیشگیری در خوابگاهای دانشجویی، دانشگاه ها و مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود پیگیری شد که لازم است اجرای این طرح امسال نیز در دستور کار قرار گیرد و به طور مستمر پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت های مردمی و آگاهی دادن و آموزش خانواده ها نیز باید به طور جدی در دستور کار دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

براساس این گزارش، حسن بیگی در مورد طرح کرامت که از سوی سردار کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برای مبارزه با مواد مخدر مطرح شد نیز گفت: نیاز است که در این خصوص کمیته ویژه ای با محوریت سپاه روح الله استان مرکزی تشکیل شود و پیگیری آن در دستور کار کمیته قرار گیرد و در این حوزه از ظرفیت های سمن ها نیز می توان استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: ادارات هم موظف هستند در زمینه طرح کرامت با سپاه پاسداران همکاری و مساعدت لازم را اعمال کنند .

حسن بیگی افزود: تشکیل صندوق اشتغال و حمایت از پاک شدگان از موادمخدر نیز باید در دستور کار قرار گیرد و بخشی از بودجه این صندوق توسط خیرین و بخشی دیگر توسط استانداری تامین شود تا از این طریق افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند، با ایجاد شغل و کسب و کار مجددا به دام مواد مخدر نیفتند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 خرداد 96، کد مطلب: 4005547:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین