پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
مدیرکل بهزیستی استان البرز به بهره‌مندی ۲۵ هزار نفر از خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان اشاره کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.

شعار سال: داریوش بیات نژاد اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان البرز در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان البرز و ارائه خدمات درمانی در حال حاضر دارای نه مرکز درمانی سرپایی، ١٢٠ مرکز درمانی اقامتی میان‌مدت، یک مرکز درمان و باز توانی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال دچار بیماری اعتیاد، دو مرکز اجتماع درمان‌مدار، چهار مرکز گذری آسیب، دو مرکز سرپناه شبانه و دو باشگاه مثبت (ایدز) در سطح استان البرز است.

وی افزود: از این تعداد نه مرکز سرپایی خدمات ترک مواد مخدر به شیوه دارودرمانی ویژه زنان و مردان، ١١٥ مرکز بهبودی اقامتی ویژه مردان و پنج مرکز اقامتی میان‌مدت ویژه زنان به شیوه پرهیزدار خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

بیات نژاد گفت: جهت کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد پنج مرکز گذری آسیب خدمات روزانه ویژه بیماران سخت در دسترس متجاهر و کارتن‌خواب زن و مرد، دو مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان و یک مرکز به زنان کارتن‌خواب خدمات کاهش آسیب به‌صورت فعال ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: در راستای توانمندسازی و باز توانی بهبودیافتگان یک مرکز اجتماع درمان‌مدار(TC) ویژه زنان و یک مرکز ویژه مردان به‌تازگی در استان آغاز بکار کرده است.

وی یادآور شد: یک مرکز اجتماع درمان‌مدار تنها مرکز ویژه بانوان در سطح کشور است و مرکز اجتماع درمان‌مدار مردان تنها مرکز موجود در استان البرز است.

وی با اعلام اینکه مرکز درمان و توانمندسازی کودکان ازجمله خدمات درمانی تخصصی است که در کشور بی‌نظیر و با کادر مجرب وظیفه بهبودی و درمان کامل کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد را بر عهده دارد، افزود: از ابتدای سال ٩٦ تاکنون تعداد ۲۵ هزار نفر از خدمات درمان و کاهش آسیب استان استفاده کرده‌اند.

بیات نژاد تصریح کرد: استان البرز به‌منظور ارتقای استانداردهای مراکز بهبودی اقامتی و ارائه خدمات کیفی و مطلوب در این مراکز در حال استانداردسازی این مراکز طبق دستورالعمل جدید سازمان است.

وی گفت: در این دستورالعمل حضور دائمی مدیر داخلی دارای تحصیلات مرتبط روانشناسی یا علوم اجتماعی و مددکاری به‌صورت دائم در مرکز الزامی است همچنین در همه مراکز بهبودی اقامتی مسئولیت سم‌زدایی بیماران بر عهده پزشک است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کد مطلب: 4021225:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین