پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز از اجرای طرح سفیران پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد.

شعار سال: مهدی پازوکی اظهار کرد: البرز از لحاظ شیوع مواد مخدر پانزدهمین استان کشور است، ولی از لحاظ ریسک آسیب این مواد جزء اولین استان‌های ‌کشور قرار دارد. وی با اشاره به دلیل ریسک بالای آسیب اعتیاد در البرز ادامه داد: البرز به نوعی کمربند حفاظتی تهران محسوب می‌شود و سرریز جمعیتی پایتخت به این استان وارد می‌شود.
وی افزود: به علاوه ‌به جز تهران از سایر استان‌های‌کشور نیز افراد زیادی با فرهنگ، نوع زندگی، آداب و رسوم و... به البرز مهاجرت می‌کنند که این امر ریسک آسیب مواد مخدر را در این استان بالا می‌برد.
وی توضیح داد: همه این عوامل باعث شده حساسیت مسئولان و مردم در زمینه اعتیاد در این استان بالا برود.
پازوکی با اشاره به تغییر رویکرد آسیب مواد مخدر در جامعه امروز گفت: درگذشته معتادان اغلب از مواد مخدر سنتی مانند تریاک استفاده می‌کردند که بیشترین آسیب را به جسم مصرف‌کننده می‌زد، ولی امروز با ورود مواد مخدر صنعتی هم جسم و هم روح و روان مصرف کننده تحت خطر شدید قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: امروزه مواد مخدر صنعتی به بلایی خانمان‌سوز تبدیل شده که رهایی از آن به سادگی امکان‌پذیر نیست‌.
این مسئول با اشاره به اقداماتی‌که در مدارس برای پیشگیری از اعتیاد انجام شده، افزود: طرح مهارت‌های مقابله‌ای‌، مراقبت از خود و... از جمله طرح‌هایی است‎که برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد در مدارس اجرایی می‌شود.
پازوکی در ادامه به اجرای طرح سفیران پیشگیری از اعتیاد نیز اشاره کرد وگفت: در این طرح عده‌ای از اقشار و گروه‌های مختلف مردم و نهادها انتخاب می‌شوند و پس از آموزش نسبت به اطلاع رسانی در خصوص عواقب مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند.
وی‌ گفت: هر چقدر آگاهی عمومی در خصوص مواد مخدر بالا برود، عده‌ کمتری جذب این مواد افیونی خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 14 تیر 1396، کد مطلب: 96041407099: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین