پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
فرمانده قرارگاه جواد الائمه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه سلمان استان، زمینه اشتغال برای ۵۵ نفر از معتادان بهبود یافته فراهم شد.

شعار سال: سرهنگ محمد ناظری اظهار داشت: سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به دو صورت سخت افزاری و نرم فزاری در زمینه مقابله با مواد مخدر نقش ایفا می کند که بخش سخت افزاری آن مقابله بسیجیان و پاسداران در نوار مرزی و پاسگاه ها و همکاری با نیروهای انتظامی و مرزبانی در کشف مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جواد الائمه(ع) از آبان ماه سال ۹۵ فعالیت خودش را در سطح استان سیستان وبلوچستان آغاز کرده است، افزود: هدف این قرارگاه مقابله مردمی علیه مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: این قرارگاه با ارتقا سطح آگاهی اقشار جامعه و اقدامات پیشگیرانه به دنبال کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر است، همچنین جلوگیری و مقابله با فروشندگان خرد وکلان و اصلاح محلات آلوده نیز از دیگر وظایف این قرارگاه است.

وی با تاکید بر این مطلب که شش گام اساسی برای مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در این قرارگاه تعریف شده است، بیان کرد: گام اول در این قرارگاه جمع آوی بانک اطلاعات است که با حضور در محلات آلوده و شناسایی آسیب های اجتماعی منطقه و شناسایی خیرین، معتمدین و پایگاه های مقاومت بسیج افراد معتاد و یا قاچاقچیان شناسایی و در این بانک اطلاعاتی ثبت می شوند.

فرمانده قرارگاه جواد الائمه سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: گام دوم در این قرارگاه بستر سازی است که در این راستا جلسات متعددی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شده است .

وی گام سوم این قرارگاه را آگاه سازی برشمرد و اظهار داشت: در این گام بعد از شناسایی افراد معتاد و قاچاقچی زمینه هدایت و ارشاد آنها فراهم می شود و سپاه نسبت به ترک اعتیاد آنها در یکی از کمپ ها اقدام می کند.

وی اذعان کرد: در گام سوم اگر فرد قاچاقچی ارشاد وهدایت نشد، گام چهارم یعنی اقدام قاطع و دستگیری این قاچاقچی با همکاری مراجع قضایی انجام می شود.

ناظری گفت: در گام بعدی برای این که این افراد بعد از طی مراحل درمانی در اجتماع بیکار نباشد، بسیج سازندگی سپاه و بسیج وارد عمل می شود و سعی می کند تا به افراد بهبود یافته کمک کند.

وی بیان کرد: در بحث آگاه سازی یک هزار و ۳۳۴ مربی کار آموزش را بر عهده دارند که تاکنون تعداد ۱۹۸ جلسه و کلاس ویژه دانش آموزان، دانشجویان و اقشار دیگر جامعه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کلاسها ۱۱هزارو ۳۹۴نفر حضور داشتند، افزود: برگزاری ۵۵ همایش در مناطق آلوده در شهرستان های قصر قند، زاهدان و چابهار و همچنین برپایی ۱۵ نمایشگاه در سطح استان در جهت مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه های اجرا شده این قرارگاه تاکنون بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:9خرداد 1396، کدخبر: 3992364 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین